supervisor password til min cpu ?!

  • hey tweak skulle til at over clocke min cpu... da jeg så opdager der et supervisor password?(det er min fars gamle gamer pc) han har fået den af arbejdtet så han kan ikke skaffe password hvordan fjerner jeg passwordet eller går uden om det ? ville være FEDT! hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med det triste problem..

  • Jeg går ud fra det er en stationær?


    Prøv at fjerne bios batteriet i 1 minuts tid. Jeg skal ikke kunne sige om det virker, men det er da at forsøg værd :)

  • hmm jamen restetter det ikke bare bios jo ?, gider ikke til at bøvle med det hvis det ikke virker hehe :), altså når jeg vil ind til min cpu i bios for at overclock spørg den om pw resten af bios kan jeg sagtens komme igemmen, det kun cpu der blir spurgt om pw (hvilket er underligt) men tror der skal mere til en bare pille batteriet ud -.-'

  • resetter lortet så :)!, men har simplehen glemt hvordan det nu er, skal jeg tage min bundkorts kabler fra først eller er det lige gyldig og er det ikke 1 eller 2 min jeg skal ha batteriet ude ?


    evt lige fortæl step by step, bongen hjernen her husker nemlig ikke så godt -.-'

  • Man kan ikke fjerne password på bios, ved at resette, bios.
    PW er sat af en system admin, da han/hun ikke ville ha nogle til at rode med instillingerne i bios.
    Derfor kan du heller ikke. Om det kan knækkes, ved jeg ikke, men det er jo altid problemet når man overtager andres ting.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Man kan ikke fjerne password på bios, ved at resette, bios.
    PW er sat af en system admin, da han/hun ikke ville ha nogle til at rode med instillingerne i bios.
    Derfor kan du heller ikke. Om det kan knækkes, ved jeg ikke, men det er jo altid problemet når man overtager andres ting.


    Hvor havde du tænkt dig at BIOS skulle gemme passwordet? Det er da såvidt jeg kan huske kun business bærbare der har en réel password FLASH klods til at gemme på. Ellers så ryger password sammen med alt andet når BIOS'ens RAM ryger sig en tur.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    jeres diskution er offtopic ved mit spørgsmål :)...


    nej den er lige på topic faktisk. De diskutere om det er muligt at gøre det du ønsker på den måde som der bliver foreslået så du netop ikke skal til at bøvle med at prøvet noget som ikke virker, noget du selv "brokkede" dig over at du ikk havde lyst til :pokey:


    Jeg mener ikke at man kan fjerne pass i bios ved blot at tage batteri ud og derved reset bios.
    Der er så vidt jeg husker på bios en slags "harddisk" EEPROM mener jeg det hed på de gamle bios'r den husker ting som selv bios-koden og så ting så som pass, tænk hvis der havde været strøm afbrydelse og ens biosbatteri er dødt, så ville pass jo ikk forsvinde af den grund vel.. ;)
    Kan du få lov at opdatere bios, så kan du være heldig at pass forsvinder under en evt update.
    Ellers må du købe dig en ny bioschip og smide den i, du kan måske lave hotswop og lave en selv, men dette er noget jeg vil råde dig til ikke at gøre, har gjord det engang og det er noget man skal have 100% står på for at det lykkes =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Fair nok. Var faktisk ikke klar over at andet end de "sikre" bærbare havde en separat hukommelse til "sikkerhed". Er ikke stødt på nogle selv i de mange år jeg har fikset/genbrugt gamle skole PC'er de steder jeg har gået. Du ved - den slags hvor de lader dem ubeskyttet og en eller anden unge finder det morsomt at sætte kode på og ændre boot rækkefølgen. :roller: :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Som skrevet oppe over, så gemmer bios pw på bios chippet, som PsyCho, så fint er inde på, og det kan ikke lade sig gøre at ændre den uden at brænde en ny, og ændre i koden, hvilket må siges ikke at være for let.
    det nemmeste er at finde en ny/brugt bios chip uden pw.


    Men syntes diskusionen er spot on :oops: da det jo er det du spørger om. Sorry for OT, men vi mange her som nyder godt af at få sat nuance på vores meninger.


    Sweet_Dane

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Som skrevet oppe over, så gemmer bios pw på bios chippet, som PsyCho, så fint er inde på, og det kan ikke lade sig gøre at ændre den uden at brænde en ny, og ændre i koden, hvilket må siges ikke at være for let.
    det nemmeste er at finde en ny/brugt bios chip uden pw.


    Men syntes diskusionen er spot on :oops: da det jo er det du spørger om. Sorry for OT, men vi mange her som nyder godt af at få sat nuance på vores meninger.


    Sweet_Dane


    Ville Pw ikke forsvinde ved et bios flash så ?, da eprom sektionen på bioschippen bliver overskrevet ved flash ?.
    Det forudsætter selvfølgelig at der findes en bios opdatering til bundkortet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Ville Pw ikke forsvinde ved et bios flash så ?, da eprom sektionen på bioschippen bliver overskrevet ved flash ?.
    Det forudsætter selvfølgelig at der findes en bios opdatering til bundkortet.


    Mvh
    Sam


    Det lyder umiddelbart rigtigt for mine ører, og kan gøres hvis ikke der spørges efter admin password ved bios flash også !

  • Det et godt sp.?
    Men det burde kunne lade sig gøre at flashe med samme version som den der ligger i forvejen, men om den spørger efter pw, det ved jeg ikke.
    Men prøv......det sker der ikke noget ved.....


    Sweet_Dane


    Feedback ville være fedt, da det kunne være andre havde samme problem.. :ph34r:

  • bios er up to date, men så må jeg bare vente jo (det jo snart jul) og for nyt bundkort og cpu så tror bare jeg venter istedet selvom det er pisse træls :), men tak for jeres topics anyways then :p

  • hvis jeg husker rigtigt er det kun cirka 95% af hukommelsen på biosen som bliver berørt af bios update og ja er gået og kommet i tanke om at det nok ikk er pass, igen man kan flashe fra windows jo og ja ville simpelhen være for let hvis det kunne fjernes på den måde, så tror ikke det kan lade sig gøre.


    Ønsk/køb dig noget nyt og sælg det.. =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • I de gode gamle Nforce2 dage, kunne man fjerne PW med et bios flash, det har jeg da selv gjort på et Soltek board, netop fordi eprom bliver overskrevet.


    Der kan ikke ske noget ved at prøve og flashe den med samme bios version igen og se om ikke PW så er fjernet, det ville jeg da bestemt prøve.
    Problemet kan så opstå hvis dit bundkort har dualbios, som mit har og PW ligger på den originale så bliver det hele lidt mere finurligt, men selvfølgelig kan sådan et PW fjernes igen, spørgsmålet er bare hvor svært det er at finde den rigtige løsning.


    Jeg ville prøve et flash.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Tweaker


    Det lyder umiddelbart rigtigt for mine ører, og kan gøres hvis ikke der spørges efter admin password ved bios flash også !


    Du kan jo godt komme ud for at den spørger efter PW hvis du flasher direkte fra windows, men den burde altså ikke hvis du bruger den gammeldags metode gennem DOS, ellers er det noget af en arrig Admin, som har sat det op :D.
    Gør du det via DOS måden, så er der jo ikke mere startet op end allerhøjest nødvendigt og bios er komplet blottet, selvom alt bliver overskrevet den vej, du er jo inde og "snakke" med selve kernen i bios hvis du flasher via DOS, eller husker jeg fuldstændig galt ?.


    Det er da derfor at der findes nemme programmer til at gøre det idag, så er det jo nemt at sætte et PW på bios, eller er jeg fuldstændig nede af en gal vej.


    Jeg turde godt forsøge med med et DOS flash og se om ikke det PW forsvinder så, det burde det altså gøre. Alternativet er jo så, at du kan ende op med et dødt bundkort hvis det går galt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.html


    Måske re der noget du kan bruge her ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.