Indlæg af The Tweaker

    Inden du bør overclocke CPU burde du få 100% styr på din CPU køling og teste om dine RAM mv virker 100% korrekt og ikke fejler.


    Hvis du får CPU temperatur ved load ned på et fornuftigt niveau (max. 50 grader før overclock ved load) og dine RAM mv er testet 100% iorden, så kan du starte med CPU overclock.


    Har fundet monteringsvideo til køleren.
    http://www.youtube.com/watch?v…otation_336246&feature=iv


    Husk at lytte til alt han siger om montering, specielt det sidste omkring hastighed på pumpen, bundkort styrer normalt hastighed på blæser, nogle kan også gøre det på pumpen hvilket ikke er ønskeligt.

    Lyder som om du har et varme problem et sted.


    Er der mulighed for at mærke om kølehoved bliver varm eller måle vand temperaturen.


    Hvis det er mig ville jeg kontrollere alt omkring vandkølingen, ved ikke om det er dit første vandkøling du har monteret (her er nogle muligheder, luft i kølehoved/hele anlægget, kører din pumpe 100%, din blæser på radiator virker, der er nok væske på anlægget, osv).

    Mit gamle vandkøling var sat op således og klarede opgaven fint.


    Radiator -> Pumpe -> GFX-kølehoved -> CPU-kølehoved -> start forfra (evt. reservoir ville jeg placere mellem radiator og pumpe)


    Mit var dengang sat op til max overclock af GFX og lille overclock på CPU.

    Hvis du har mod på at overclocke CPU fra 2,8Ghz kan følgende måske hjælpe:
    http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=635955


    Han har samme bundkort men en anden CPU, og overclocker meget extremt.


    Til normalt brug hos dig ville jeg stille og roligt hæve FSB fra 267 til 333 Mhz, hvilket vil øge CPU til ca. 3,5Ghz
    (mindre kan måske gøre det, og hæv ikke vcore undtaget du har god CPU køling)
    Hold dog altid øje med CPU-temperaturer under load (kør evt. Prime95 for load).

    MW2 kører fint på min C2D E4300 overclocket til 2,4 Ghz og med mit 8800GT 512MB (fabriksoverclocket 700/1700/1000) selvfølgelig med grafikændringer som omtalt (spiller i 1680x1050).


    Spiller også spil som Bad Company2 og Mass Effect 2 uden problem.


    Ved online spil skal du også huske at internet forbindelse og spilserver kan have indflydelse på spiloplevelsen.


    Men hardwaren ser ok ud.

    Der er flere muligheder:
    1. Check i bios igen om det er slået fra (ellers slå fra igen og gem indstillinger)
    2. Reset bios til default indstillinger (og gem indstillinger)
    3. Sæt alle CPU instillinger manuelt (dvs. FSB, vcore mv til standard for din CPU)


    En af ovennævnte metoder burde virke.

    Din ide som jeg forstår den: kold luft ind nederst under døren og varm luft ud med blæserne.


    Et problem som måske opstår, kold luft fra under døren når aldrig til dine PC'er men trækkes ud af skabet inden.


    Løsning, sæt en bund ind med huller bagerst i skabet hvorpå du stiller dine PC'er (bunden skal slutte meget tæt til døren med døren lukket).
    Derved opnår du at kold luft kommer ind bagerst i skabet og suges ind over PC'erne, inden den trækkes ud af skabet.

    Kør Prime95 mindst 30 min for at checke cpu temps. WOW er slet ikke 100% load af CPU og dermed ikke et stabil overclock. Hvis CPU temps holder sig under 60 grader ingen probs vil jeg sige.


    Min E4300 med standard køler 1,8Ghz kører for øjeblikket 2,4 Ghz ved at hæve FSB fra 200 til 267 Mhz uden at ændre vcore. Max temp bliver ca. 60 grader ved Prime95, så det synes jeg er ok.