Nyt grafikkort på denne ældre pc

  • Hejsa :)


    Jeg har fået til opgave at skulle finde et nyt grafikkort til en pc, fordi den er lidt for sløv til at behandle 3d (Solid Edge)


    Mit spørgsmål er så om et nyt grafikkort, så som Geforce GTS 450, eller Radeon HD 5770, vil kunne hjælpe til at give lidt performance, eller skal der ligeledes flere ram i, eller er det cpu'en der sætter begrænsningen? :)


    Specs på pc:
    Tryk her


    På forhånd tak!


    Mvh Nichlas ;)

    Fractal Design Define R3 Arctic White
    Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition)
    Gigabyte GA-MA77T-UD4P
    Corsair 16GB DDR3-1600Mhz
    ATI Radeon HD4890 1GB
    XFX Radeon Hd4890 1GB
    Crossfire
    Seagate 1500GB / Samsung 750 GB / Western Digital 160 GB
    Corsair 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Salhcin
    Mit spørgsmål er så om et nyt grafikkort, så som Geforce GTS 450, eller Radeon HD 5770, vil kunne hjælpe til at give lidt performance, eller skal der ligeledes flere ram i, eller er det cpu'en der sætter begrænsningen? :)


    Ovennævnte 2 grafikkort kræver PCI-X stik på bundkortet, og tvivler på bundkortet har dette stik, hvad hedder bundkortet helt nøjagtigt !!

  • Jeg kan ikke huske hvad det hedder præcist det der sidder i, men jeg kan finde ud af det til imorgen :)

    Fractal Design Define R3 Arctic White
    Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition)
    Gigabyte GA-MA77T-UD4P
    Corsair 16GB DDR3-1600Mhz
    ATI Radeon HD4890 1GB
    XFX Radeon Hd4890 1GB
    Crossfire
    Seagate 1500GB / Samsung 750 GB / Western Digital 160 GB
    Corsair 750W

  • Ud fra det link du postede og lidt googling på modelnummeret af bundkortet, tyder det på at dit bundkort har PCI Express slots, så du burde kunne installere et PCIe grafikkort i computeren (kilde for mine oplysninger er denne tråd, det anbefales at dobbeltjekke ved at åbne computeren og se for dig selv (eller bruge et program som GPU-Z til at fortælle dig hvilket slot det 7300 LE sidder i).


    Når det så er sagt, er det en gammel spand, som nok efterhånden fortjener at blive sendt på pension (Pentium D (aka pentium 4), blev erstattet med Intels Core 1/2 serie som er blevet erstattet med Intels i3/5/7 serie).


    Hvis du alligevel vil forsøge dig frem, så bør du være klar over at strømforsyningen sandsynligvis er dimensioneret til det der sidder i allerede og derfor muligvis også skal opgraderes til noget der er større.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Tweaker
    Ovennævnte 2 grafikkort kræver PCI-X stik på bundkortet, og tvivler på bundkortet har dette stik, hvad hedder bundkortet helt nøjagtigt !!


    Det er en lille detalje, men PCI-X er ikke det samme som PCI Express (som er PCIe jf. wikipedia).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.