Indlæg af sajo

    Jeg kan varmt anbefale Davinci resolve 12.5 at redigere med! Man skal lige ind i det, men så kan det også alt man har brug for som amartør, og lidt mere til, et rigtig lækkert program, selv i gratisudgaven.


    I forhold til computeren, så burde et 940mx være ok til opgave. IPS skærm er altid lækkert at arbejde med, 16 GB ram er også vildt lækkert når der begynder at ligge en del videoer på ens timeline og en SSD gør det også meget nemmere. I forhold til redigeringen er CPU'en måske en smule til den langsomme side, vil jeg tro, men har ikke så meget styr på de nyere generationer af CPU'erne.


    Hvis man skal sige noget dårligt om den du linker til må det være i netværksafdelingen,
    Netværk 10/100 Mbps
    Trådløst netværk 802.11b/g/n


    Det er vist ved at være en anelse gamle standarder, men man får jo heller ikke alt for 6300...


    Jeg ville se hvad der kommer på tilbud i morgen til Black Friday og så se om ikke der kommer et bedre bud :)

    Jeg fandt denne I7-6700hq, 16gb ram, SSD (m.2)+HDD og GTX 1060.


    Godt nok til 12.163 men tænker de sidste 163 muligvis kunne findes et sted :) Ellers kan man jo samle flasker :ph34r:

    I forhold til om en maskine hakker på videoredigering er det i høj grad også afhængig af om man har lavet korrektioner på videoen. Her tænker jeg især på om man har lavet støjreduktion, farvekorrektioner eller animationer, det er noget der sluger, især de to første.
    Og så tænker jeg, uden at kunne vide det, at den bit-rate han kører med er væsentligt højere end for en almindelig MP4 video :)


    Kan du under indstillingerne i Vegas allokerer en vis mængde RAM til programmet? I Davinchi resolve har jeg allokeret 8GB RAM til programmet så snart det starter, så den mængde er garanteret til programmet hele tiden. Måske Vegas kan det samme?

    Jeg synes den billige ser ganske fornuftig ud, især hvis den får 8 GB ram mere, det er (+695 kr).


    Bare lige et praktisk spørgsmål, er 256GB ssd nok, eller har du noget eksternt?


    Ved du om GOPRO's video codec er kompatibel med Vegas? Ellers kan jeg varmt anbefale at give Davinci Resolve et seriøst kig, selv i gratis versionen er det nærmest kun 3D rendering man har adgang til.


    Er det et fritidsprojekt, eller i forbindelse med prof. arbejde?

    Du vil gerne habe masser af RAM! 8gb er ok, men 16 GB er klart at foretrække!
    Programmet har GPU acceleration, så det ville også være en fordel med sådan én. og så en god CPU helst en I7'er.


    Du skriver ikke noget om budget, men hvis jeg bare skulle nævne nogle specs, så ville jeg gå med følgende:


    Intel I7-6X70 HQ
    Nvidia 950/960/1060
    16GB ram
    og gerne en IPS skærm


    EDIT: mindre kan også gøre det, men nu nævner du ikke budget

    Har lige et par spørgsmål som jeg tror ville være relevante for hvilken router der skal købes.


    1) Hvad har du nu?
    2) Hvor langt skal signalet sendes, og hvor mange mure etc. skal signalet igennem?
    3) Hvor mange brugere bruger den samtidig?
    4) Hvilken hastighed har din forbindelse?
    5) Hvilken trådløs controller sidder der i computeren, hvis det er til at finde ud af?

    Hvordan er router placeret i forhold til computer?


    Hvis 5GHz båndet skal i brug sætter det jo også krav til computeren og evt. mobiler, men helt sikkert en mulighed...


    Kører selv med en TP-Link TL-WR940N og har ingen problemer haft med hverken rækkevidde eller hastighed, kører fint en 50/50 forbindelse pt.

    Hvad kan din bærbar? Her tænker jeg på hvor mange FPS du trækker spillet på og i hvilken opløsning?


    Det kunne også være en idé at fortælle om skærmen skal bruges til fx billedredigering hvor farvegengivelsen er meget vigtig?


    Jeg er ikke selv så hård i at rådgive omkring skærme, men kunne forestille mig at dem som er, gerne vil have svar på disse spørgsmål.


    Håber du finder en lækker skærm. Glem ikke et eksternt tastetur, ved af personlig erfaring at hvis man bruge bærbarens tastetur, men en ekstern skærm kommer man unægteligt til at sidde uhensigtsmæssigt. Et eksternt tastetur gør at man kan sidde lige for skærmen fremfor at sidde og dreje i nakken :)