Ny gamer computer.

  • Hej alle samme.


    Så er det tiden til at game lidt igen efter ca 10 års pause.


    Jeg har tænk mig at købe en færdig maskine,, ca pris max 18000kr uden skærm.


    den skal bruges til Doom og Quake online gaming.


    Hvad vil i forslå.

  • slet ikke nogen grund til at give så meget lige nu.


    ligger selv her med en A10 og Asrock mobo, 2*8GB Ramm og R9-270 dual-X , og det er ikke pcen der er problemet det er nettet efter jeg fik lige så meget SSD i som alm Backup i den gamle 500GB WD. og SSD er ikke dyrt heller.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Find en computer med ca. følgende specs:
    i5 6600K (der er ingen grund til at købe en i7 6700K, da i7'eren, sjovt nok, faktisk yder dårligere i nogle spil end i5'eren)
    Z170 bundkort (mærke er stort set underordnet)
    GTX 1080 grafikkort
    16gb DDR4 ram (mhz er fuldstændig underordnet til spil)
    500gb SSD (til styresystem og de mest spillede spil)
    2TB HDD (til lager)
    650 Watt strømforsyning (gerne med minimum 80 plus bronze certifikation)


    Det burde du uden problemer kunne få råd til med dit mega budget. Til gaming trækker denne maskine ALT hvad du smider efter den.



    En hurtig søgning gav denne computer som resultat, som kunne opgraderes lidt på ram (fra 8 til 16 gb), tilføjet lagerharddisk og større SSD harddisk. Ud over det, er det virkelig en god computer, som uden problemer kan trække alle de nye titler i 4k.


    http://topdata.dk/product.asp?product=10795


    Så sparer du også en lille smule penge, for 18000,- er godt nok mange penge for en computer nu om dage, og til ren gaming er der ingen grund til at bruge så mange penge. Så ville jeg hellere ofre de sparede penge på en 4k skærm, f.eks. ASUS PG348Q eller Acer Predator X34.