Hjælp til laptop

  • Hej folkens
    Jeg skal redigere HD videoer, men jeg har ikke så meget forstand på detteher.
    Er nedenstående egnet til dette?


    http://www.wupti.com/produkter…ilion-notebook-15-au101no



    Jeg ved at der er forskellige typer af i7'ere, men dette er vist kun en dobbeltkerne. Gør det noget?
    Hvad med grafikkortet, er det nok, når jeg ikke skal game, men redigere videoer?
    Hvad med støj? Er der parametre hér som indikerer, at dette er en maskine, der larmer (læs; blæser meget)?


    Håber I kan guide mig. Prisen ser ok ud, synes jeg, men måske der er noget jeg ikke har øje for.


    Venligst
    Rune

  • Som jeg høre det ofte er i7'eren at foretrække netop fordi den er 4 kernet. Jeg ville helt sikkert kigge iaften kl 12:00 på black friday. Der skal nok være nogle med i7 og en okay grafikkort til 6000-7000 :)


    Ellers bestemt ikke et tosset bud!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • det er kun qm versionerne af i7 der har fire kærner
    jeg ville nok også kigge på refurb eller noget i den stil der får man ret meget arbejdshest for pengene :-)

  • Jeg ved ikke helt hvilket program jeg skal bruge. Det bliver primært korte film (5min) og formentligt bare et amatørprogram af en eller anden slags. Har prøvet pinnacle, så måske bliver det dette.
    Er det et problem at denne her kun er med dobbelt kerne? Hvad tænker I der kræves af grafikkort til mit brug? Så vidt jeg kan se har denneher da et NVIDIA 4Gb. Jeg synes den er rimelig billig i forhold til dem jeg sammenligner med, but what's the catch? Jeg er lidt nervøs for, at jeg har overset noget og at der er en grund til at den ikke dyrere.
    Mit budget er max. 7000,-

  • Jeg kan varmt anbefale Davinci resolve 12.5 at redigere med! Man skal lige ind i det, men så kan det også alt man har brug for som amartør, og lidt mere til, et rigtig lækkert program, selv i gratisudgaven.


    I forhold til computeren, så burde et 940mx være ok til opgave. IPS skærm er altid lækkert at arbejde med, 16 GB ram er også vildt lækkert når der begynder at ligge en del videoer på ens timeline og en SSD gør det også meget nemmere. I forhold til redigeringen er CPU'en måske en smule til den langsomme side, vil jeg tro, men har ikke så meget styr på de nyere generationer af CPU'erne.


    Hvis man skal sige noget dårligt om den du linker til må det være i netværksafdelingen,
    Netværk 10/100 Mbps
    Trådløst netværk 802.11b/g/n


    Det er vist ved at være en anelse gamle standarder, men man får jo heller ikke alt for 6300...


    Jeg ville se hvad der kommer på tilbud i morgen til Black Friday og så se om ikke der kommer et bedre bud :)

  • Tak Sajo. Det er muligt at jeg skal se nærmere på DaVinci. :9xo
    Den Lenovo ser meget interessant ud.. Jeg kan dog ikke lige finde nogen oplysninger om trådløs forbindelse eller netværk generelt under specs.. Kan jeg gå ud fra at det er som det skal være på denne.?
    Jeg tror sgu jeg bedre kan lide denne du lige har vist mig.