Vejledning til køb af projektor

  • Hej igen


    Jeg afholder et lille hyggelan 2 gange om året, og har en infoskærm kørene på en 32" tv, men os i crew er blevet enige om at der skal noget større til.
    Stativet finder jeg på proshop, de har en masse gode flytbare stativer man kan folde ud og sammen.
    Men først skal jeg vide hvad jeg skal gå efter i en projektor.
    Først og fremmest viser vi nogle brackets fra Toornament (dot) com.
    så køre der lidt slides og powerpoints i starten med lidt regler, og velkommen osv.
    og sidst og næsten vigtigst, skal der spilles Bombermann Live fra min Xbox på den (altid et hit midt om natten med 4 controllers).


    ting jeg har bemærket i hallen ved lån af en projektor til tidligere lan, var at den ikke var lysstærk nok i hallen, så det er vigtigt at jeg ved hvad jeg skal se efter når der vælges projektor, meht lyskraftighed.


    om det er en klassisk projektor eller en af dem som kan kaste op af et lærrede nede fra gulvet er ligemeget.


    pære/led skal være til at betale næste gang den skal skiftes.


    Jeg ønsker ikke smartfunktioner i den, jeg sætter alligevel en pc til.


    i tilfælde af lydbrug, har jeg et billigt højtaler sæt til fx bomermann eller lign.


    aldrig noget med 3d, jeg hader det og mener det høre til når man kan lave hologrammer og ikke fake øjnene med nogle briller.



    Nu er i så gode til at råde og vejlede, er der falgruber i projektor køb.
    er der specielle specifikationer jeg skal holde øje med.
    er der bestemte mærker / modeller i har dårlig erfaring med?

  • Tror ærligt talt mere at det er fordi at projektor stadigvæk er så niche at de færreste har dem, og endnu færre har haft flere at sammenligne imellem. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det er så fair nok.
    må håbe min viden er god nok i forhold til at købe en projektor når det er.
    men har ikke helt fidus til de små transportable endnu, mht lys styrken.

  • Hvad angår lumen styrken, så kommer det meget an på hvor stor skærm du ønsker og hvor lyst rummet er. fra personlig erfaring vil jeg anbefale lumen fra 3500+ ved en skærmstørrelse på ca. 2x1.5 meter