Indlæg af nicolauschmidt

    jeg læner mig lidt op af Dyas mht. :rules:


    og kan så tilføje at jeg selv købte en Toshiba Qosmio til 13 af de lange, for at prøve den, og se hvor meget spark der var i den.


    den samme intel i 7 720 cpu.


    6 gb ddr3


    1000 gb hdd.


    18,4" full hd skærm


    og det tidligere omtalte Geforce GTS 250 kort.



    Jeg prøvede et par forskellige spil 3d spil på den.


    bl.a. Blacksite (3d shooter).


    Og det var helt klart at man på ingen måde kunne afvikle spillet i den opløsning som skærmen var i eller bare tæt på.


    Det var en kæmpe skuffelse at se en bærbar fra toshiba til 13kg blive fuldstændigt slagtet.


    Mest pga. af 250'eren. jeg havde bare ikke ventet at det var SÅ ringe, på trods af "GTS" neddroslingen.


    Bærbare i dag bliver ikke bygget med grafikkortet som 1 prioritet men derimod ram og hdd. da det er det som maskinerne bliver brandet på til hr. og fru dk, da de ikke kender betydningen af godt grafikkort vs. mange ram f.eks.


    jaja.. men mm'eren ser da fed ud. :cheers:

    Hej igen Tweakere.


    Har også en anden fejl på min, som jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe med. :clap:



    Jeg har sat 5 hdd. til mit bundkort og alle har kørt fint før og startet op osv.


    Jeg har nu det problem at min pc ikke vil finde alle hdd. hvis de er sat til og derfor er den 100 år om at starte op.


    Hvis den så endelig finder dem så fryser den under windows startup logoet.


    Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er mit bundkorts sata porte som er brændt af eller som ikke virker korrekt.


    Når jeg kobler et par af hdd. af og bare kører med min system hdd. plus en ekstra. så kører det fint og pc'en starter normalt op.


    Jeg har prøvet at sætte de hdd. som ikke vil starte op i sata port, til en ekstern usb controller og der kan min pc sagtens finde den når jeg er kommet ind i windows osv.


    meget mærkeligt.. hvad kan det være ?


    Jeg vil jo gerne kunne komme ind til butikken hvor jeg har købt pc'en og sige at det er DET her som er galt. :-)


    har også tænkt på at de bare får kabinettet og tjekker det hele igennem.


    Min reklamationsret udløber nemlig om 3 mdr.


    HÅber på at I kan hjælpe.


    Hilsner herfra. :cheers:

    Hello Tweakers. !
    '
    Jeg håber at én, eller flere af Jer har en løsning på denne fejl. .. :crazyeyes:


    1. fejl


    Min pc har crashed når jeg har afspillet en film som ligger på harddisken.


    Pc'en fryser simpelthen bare midt inde i filmen. nogle gange efter 5 min. og af og til mere eks. 30 min. og jeg er nødt til at lave en "hard reboot".


    vi snakker mkv filer, men ikke at dette burde gører en forskel.


    Jeg har prøvet at afspille filmene i classic windows media player. den nye WMP. og VLC media player . ingen forskel. :ohmy:


    jeg har prøvet at reinstallere, men fejlen kommer igen.


    Kan det være grafikkort drivere som skal opdateres ?


    Eller en bekendt nævnte at det kan være grafikkorten den er gal med? at det er ved at stå af.


    Det mærkelige ved det er at jeg godt kan spille spil uden at den crasher. har så hørt at det er 2 forskellige chips eller dele af grafikkortet om man afvikler spil eller film.

    rigtig god idé! :clap:


    men der findes ikke en software løsning, så jeg kan tvinge den til at starte op på den eksterne skærm i stedet for den bærbare ? så jeg ikke skal ind og skifte skærm på skrivebordet eller "FN" knappen, når den er startet op. ?


    Jeg vil jo allerhelst bare bruge det jeg har, hvis man kan løse det software wise.


    Jeg har prøvet at gemme min skærm profil i nvidia control panel i windows, men skærmen på den bærbare bliver ved med at starte op. desværre..

    Halløj Tweak'ere. :clap:


    Jeg sidder og kæmper meget med en lille men meget irriterende ting.


    Jeg har brug for at frakoble skærmen på min bærbare computer, og så i stedet få min alm. computer fladskærm til at starte automatisk op med signal fra bærbaren.


    Kan det lade sig gører overhovedet??


    Jeg vil jo gerne være fri for at trykke på nogle knapper på den bærbare, hver gang jeg starter den op. Som f.eks. "FN+F4".


    Jeg har nemlig den bærbare stående oppe på en hylde, oven over skrivebordet, hvor jeg så har trukket et skærmkabel ned til min computer fladskærm.


    Jeg kan sagtens leve med at løfte låget på den bærbare og trykke på "tænd knappen", men det bliver ret bøvlet, hvis jeg HVER gang skal løfte den bærbare ned, hver gang jeg skal skifte skærm, over til den stationære skærm.


    er der nogle der kan hjælpe med dette lille men irriterende problem, så er jeg lykkelig mand.. :dance: :cheers:

    Hej Tweakers. !! :cheers:


    Jeg tænkte på om der er nogle af jer derude som kender til, hvorvidt og evt. hvordan man kan se dvd covers i stedet for bare filer på sin playstation 3, når man streamer film fra sin pc.??


    Jeg vil gerne kunne "bladre" igenne dvd covers altså billeder af de forskellige film covers/forsider, i stedet for kun at se filnavnene..


    Det ville være en kæmpe hjælp, hvis nogle herinde kendte til det ?:-)


    Ser frem til at hører fra Jer.


    :clap:

    Hej Meinder :cheers:


    Det er også OCZ, som jeg umiddelbart selv har kigget mest på.


    Jeg har også glukket lidt på kingston. Men du vil helt klart anbefale OCZ el. ??


    Hvilken udgave af OCZ skal jeg så vælge.??


    Du har selv VERTEX kan jeg se. ?


    De nye udgaver har jeg set, kommer med 64mb cache. hvad skal jeg vælge der ?? :cheers:

    Hello Tweakers. :clap:


    Jeg er i gang med at finde ud af hvilken SSD-disk (med sataII) jeg skal anskaffe mig til min stationær pc.


    Jeg går efter 64 GB eller 128 GB. Hvad kan I herinde anbefale af producent og evt. modeller ??


    efter Best bang for your buck konceptet selvfølgelig. :cheers:


    Nogle der har erfaringer med denne type diske, og hvis jeg bare skal have vista/windows 7 installeret og de typiske små programmer man nu har. Er det så nok ?? :-)


    Jeg har også læst et par steder rundt omkring, at prisen på SSD-diske vil falde til det halve i slutningen af 2009. Nogen der ved om dette er rygter eller om der faktisk er noget bag historien. ??


    Ser frem til at hører fra Jer. :9xo

    Hej PsyCho. :-)


    Det er for det første en ret lækker ting at Dell, har mulighed for at tilbyde deres kunder "on site service". :clap:


    Derfor vil jeg helt klart anbefale at han/I arbejder med idéen om en Dell pc.


    Mht. Cpu'en, så vil jeg ALTID anbefale at hvis prisen er tilstrækkelig lav for en opgradering (dvs. eks. 750kr. for et eller to skridt op), så ville jeg gører det til hver en tid.


    Selvfølgelig skal behovet for en hurtigere processor også være til stede. Men når du siger at han måske vil game på den, så er processor og grafik-kort MEGET vigtigt.


    Geforce 8400GS som du nævner er ikke et gamer-kort


    http://www.nvidia.com/object/geforce_m_series.html


    Nvidia har et ret godt liste system over deres forskellige grafikkort til både stationære og bærbare pc'er.


    Det har hjulpet mig en del i min hverdag da jeg sælger pc'ere. Også til at vise kunderne.


    Når det er sagt så vil jeg anbefale (ligesom nvidia), at hvis din ven skal spille wow & CS, så skal I vælge en pc med geforce 9600GT el. GT130 (som den nye serie hedder). Hvis man snakker ATI Radeon så ville jeg ikke gå under en 4650.


    Snakker vi at han gerne vil spille Fallout-3, så ville jeg overveje et hurtigere kort, da det er et noget mere krævende spil, end de 2 andre.


    Håber at du kan bruge listen til noget. :cheers:


    Du skal minimum op i et "performance" kort, som beskrevet på listen, hvis du skal game.


    Held og lykke :-) og Dell Rocks. !!! :clap:

    SUPER !!! nu virker det !! :clap:


    Jeg kan se alle mine film :-)


    Det eneste som ikke er helt rigtigt sat op, er at jeg får ingen undertekster med ind på ps3'en, og jeg modtager heller ikke andet end stereo lyd på ps3 fra min pc. :-(


    jeg har trukket et optisk kabel fra min ps3 til min forstærker, og normalt står der jo digital "what ever" lydspor, hvis der kommer noget digital lyd ind i forstærkeren (som der jo næsten altid gør), om end ikke andet så altid fra ps3'en.


    Du har virkeligt hjulpet mig meget. :-) Så kun en luksus hvis du kan svare mig på det sidste :cheers:


    undertekster (er jo som regel indbygget i mkv-filerne) + digital lyd. evt. 5.1


    Jeg mener jeg så noget med at man kunne vælge hvad slags lyd et af codecs'ene skulle kører med da jeg installerede det. men der stod vist stereo som standard....


    Jeg kan bare ikke huske hvilket ét, det var, da jeg efterhånden har installeret et halvt ton codecs for at få skidtet til at virke.. hehe ..;-)