PC STARTER IKKE OP ??

  • Hej igen Tweakere.


    Har også en anden fejl på min, som jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe med. :clap:



    Jeg har sat 5 hdd. til mit bundkort og alle har kørt fint før og startet op osv.


    Jeg har nu det problem at min pc ikke vil finde alle hdd. hvis de er sat til og derfor er den 100 år om at starte op.


    Hvis den så endelig finder dem så fryser den under windows startup logoet.


    Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er mit bundkorts sata porte som er brændt af eller som ikke virker korrekt.


    Når jeg kobler et par af hdd. af og bare kører med min system hdd. plus en ekstra. så kører det fint og pc'en starter normalt op.


    Jeg har prøvet at sætte de hdd. som ikke vil starte op i sata port, til en ekstern usb controller og der kan min pc sagtens finde den når jeg er kommet ind i windows osv.


    meget mærkeligt.. hvad kan det være ?


    Jeg vil jo gerne kunne komme ind til butikken hvor jeg har købt pc'en og sige at det er DET her som er galt. :-)


    har også tænkt på at de bare får kabinettet og tjekker det hele igennem.


    Min reklamationsret udløber nemlig om 3 mdr.


    HÅber på at I kan hjælpe.


    Hilsner herfra. :cheers:

  • De "slemme" harddiske vil altså slet ikke dukke op så længe at de er koblet på over SATA? Har du prøvet at sætte et minimum af diske til og teste dem igen? Kunne være et strøm problem måske, eller et dårligt kabel.


    Prøv lige at køre en SMART test på de diske der ikke vil starte op og se om der skulle være nogle tydelige fejl.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |