SSD TIL STATIONÆR PC ??

  • Hello Tweakers. :clap:


    Jeg er i gang med at finde ud af hvilken SSD-disk (med sataII) jeg skal anskaffe mig til min stationær pc.


    Jeg går efter 64 GB eller 128 GB. Hvad kan I herinde anbefale af producent og evt. modeller ??


    efter Best bang for your buck konceptet selvfølgelig. :cheers:


    Nogle der har erfaringer med denne type diske, og hvis jeg bare skal have vista/windows 7 installeret og de typiske små programmer man nu har. Er det så nok ?? :-)


    Jeg har også læst et par steder rundt omkring, at prisen på SSD-diske vil falde til det halve i slutningen af 2009. Nogen der ved om dette er rygter eller om der faktisk er noget bag historien. ??


    Ser frem til at hører fra Jer. :9xo

  • tag 2 x 128 gb OCZ med slc så er du godt kørende.


    Jeg har ikke haft noget problem med at installere w7 på 2 x 30 gb ssd mlc raid 0 men det er nesten for lidt plads..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Hej Meinder :cheers:


    Det er også OCZ, som jeg umiddelbart selv har kigget mest på.


    Jeg har også glukket lidt på kingston. Men du vil helt klart anbefale OCZ el. ??


    Hvilken udgave af OCZ skal jeg så vælge.??


    Du har selv VERTEX kan jeg se. ?


    De nye udgaver har jeg set, kommer med 64mb cache. hvad skal jeg vælge der ?? :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolauschmidt
    og hvad er "slc" ? :crazyeyes:


    SLC Står for singel level cell
    MLC Står for multi level cell


    MLC'en er en billiger produseret model den bruger mere strøm og cellerne har en mindre levetid under slitage. den er også langsommere ind SLC'en.
    Har selv kig på SSd'er og det er Hvad jeg har fundet ud af ind til videre.
    Så vil tro at SLC'er er et bedre men dyre valg.


    På sigt kan man sige at det handler om hvor mange bit der bliver lagt i cellerne,
    En er godt, flere ikke så godt.
    SLC en bit per cell
    MLC to bit per cell.


    Håber dette kan være en hjælp.
    Har selv læst mig frem til dette på diverse producenter's sider og tech blog's m.m.


  • Med den nye generation af controllere på Solid State Diskene er der nu også kommer godt med fart på MLC diskene.

  • Har osse besluttet mig for at hoppe på SSD vognen som OS disk næste måned, valget er bare hvilken disk skal man købe?


    Enten OCZ vertex 64GB eller Intel x-25m 80GB


    For mig at se, er det de 2 eneste alternativer.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Der vilde jeg vælge ocz da jeg har hørt lidt dårligt om intels, men kan ikke lige huske hvad, men de er også vildt gode, de er endda bedere end dem fra ocz.


    Jeg gad godt have 4 x 250 gb ssd fra intel med slc i raid 5 MMEENNN det koster kassen..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Det der er vigtigt for mig, er read hastigheden og stabilitet, der kommer OCZ til kort overfor intel's model, men den koster osse, men vælger nok det sikre og køber Intel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.