Indlæg af nicolauschmidt

    Nu har jeg fået en del flere "grønne flueben" i programmet men jeg mangler stadig at der én sidste der bliver grøn :-(


    jeg har vedhæftet et screenshot af det som programmet viser der mangler..


    hvor har du fået fat i det der skal til at løse dette problem..?? :ohmy:


    det er den der hedder : AviSynth/FFmpeg ....

    jeg ville også lige give min mening til kende.:-)


    jeg kender 3 gutter som hver især lige har købt en ny gamer pc (Core i-7) hos MM-vision.


    Alle 3 er super tilfredse og har ikke oplevet nogle fejl i hverken opsætningen eller samlingen af pc'en.


    Jeg har selv købt en pc hos dataengros.dk på frederiksberg, og bortset fra at en af hdd. brændte af kan jeg også anbefale den butik.


    Jeg har selv tidligere bestilt delene hjem og samlet computeren selv. men da eksempelvis dataengros.dk kun tog 250kr. for det, ja lod jeg da dem gører arbejdet. Så er det også min opfattelse af man står noget bedre i tilfælde af en reklamation.


    Tror dog helt klart at jeg næste gang vil købe fra MM-vision. har kun hørt godt om dem. og har da også besøgt deres forretning lidt uden for roskilde og fået god og hurtig betjening.


    Held og lykke med købet :cheers:

    nu spørger jeg lige lidt frækt..?? :-) for at være 100% sikker-.. :crazyeyes:


    har du selv prøvet at afspille mkv filer (self. lovligt downloadede hd trailer) på din ps3 ved hjælp af det program ??


    faldt sjovt nok over det på nettet her tidligere på dagen.. installerede det også . men det kunne ikke få kontakt til min ps3.


    de er på samme netværk. kablet self.. ;-) helt enig med dig. der farer en del for meget data igennem der til at kører trådløst..


    har testet at kører en "lovlig hd film trailer" på en bærbar via G 54mbps. trådløst netværk og det virker overhovedet ikke. så kabel über alles. :-) :cheers:

    Hej Marc.


    1.


    Jeg kan KLART anbefale dig at kigge på Zepto's ny 17" monster gamer bærbar.


    her er linket til den:


    http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1477


    den fåes i to udgaver, som vist i linket, og du kan også selv tilpasse hardwaren, hvis du vil lave ændringer i konfigurationen. :-)


    Det er uden tvivl det bedste, og det vildeste jeg har set. !! ;-)


    2.


    måden du ser om et kort er godt eller ikke godt på er faktisk bare at gå ind på producents hjemmeside og kigge. dvs. ati og nvidia.


    Der har de selv skrevet hvor gode kortene er i forhold til hinanden..


    nvidia:


    http://www.nvidia.com/object/geforce_m_series.html


    kig i bunden af siden. der står der beskrevet hvilke "klasser" de forskellige kort er i. :clap:


    Ati:


    http://www.amd.com/us/products…es/notebook-graphics.aspx


    klik på den serie grafikkort du vil undersøge og nederst står der beskrevet hvilke klasser de er i.


    Håber det hjalp lidt. :cheers:

    Acer'eren er helt klart bedst, da den har en "dual core" processor.


    det er meget VIGTIGT hvilken processor/hjerne, computeren har, og derfor anbefaler jeg helt klart en intel dual core.


    Til de 3500kr. burde du kunne få noget ala' Intel pentium dual core T3400/T4200


    denne her er et sygt godt tilbud.


    http://www.elgiganten.dk/is-bi…ations#tProductTabcontent


    3799kr. spar 900kr.!!


    Den har:


    Intel pentium dual core T3400


    4 GB ddr2 ram


    400gb hdd.


    og så er det en toshiba (meget høj kvalitet).


    Fordelen ved at købe varen i el-giganten, hvis prisen er rigtig, er at du også har 14 dage fuld returret også hvis varen er brugt. dvs. installeret og afprøvet.


    Så hvis man ikke synes at produktet lever op til ens behov alligevel, så kan man få pengene tilbage.


    Nå men nok om det.


    Den pc der passer rigtigt godt til dit behov og det er til en rigtigt pris.
    Den er langt hurtigere end den sempron cpu som sidder i compaq'en og langt mere stabil og mere strømbesparende end den athlon x-2 som der sidder i acer'en. :-)


    håber du kunne bruge lidt af info'erne. :cheers:

    kære tweakere !! :clap:'


    Jeg håber virkelig at der er nogle af Jer herinde, der har et svar på dette..


    Jeg vil gerne streame mine mkv (matroska/HD) video filer fra min pc til min playstation 3.


    Jeg har tidligere undersøgt og fået fortalt at man er nødt nødt til at konvertere filerne til et format som er mere spiseligt for playstation 3'eren, dog uden at man mister lyd eller billedkvalitet.


    Jeg vil selvfølgelig meget gerne finde ud af om der er måde at kunne undgå at bruge tid og kræfter på at konvertere hver eneste film til "ps3 format".


    Jeg vil også meget gerne hører hvilke programmer I mener der er bedst til at konvertere filerne(hvis ikke anden løsning findes), og hvilket program der er det bedste til at dele filerne på pc'en, så min playstation 3 kan se dem & afspille dem uden problemer.


    Jeg bøjer mig i støvet for den der har svaret.. :-) :cheers: :hb:

    hvad er den nemmeste måde at afspille MKV filer på, hvis jeg skal streame dem fra min pc til min playstation 3... ???


    step by step.


    Ville meget gerne undgå at skulle konvertere alle min mkv filer til et eller læseligt format til playstation 3.


    Hvis der er nogle der har svaret på dette. så hold Jer endeligt ikke tilbage.. ;-) :cheers:

    Nå... "eleven underviser mesteren" :-)


    jeg har nu med succes efter laaaaaaaang tid, fået scannet et image af hver disk i raid reconstructor.


    Derefter brugt programmet til at lave en destriping af diskene og rekonstruere et nyt virtuelt raid 0 array af de to diske.


    Og er nu i gang med at scanne mit raid 0 array image ind i programmet getdataback for ntfs.


    Forhåbentligt burde jeg have adgang til mine 2tb data indenfor 20 timer.


    Jeg skriver da lige herinde på tråden om det lykkedes.. :-)


    hårdt og beskidt arbejde.. men det er værd hvis det virker :clap: :cheers:

    så meget desto mere grund til at holde sig til det hvide & blå guld.. ;-)


    Once you go (amd) black, you can never go back. :boxed: hehe..:-)


    Og ja kald mig fanboy. jeg kan godt leve med det.. :crazyeyes:

    til Rasmus:


    Jeg er glad for Intel ja. Og Nej bare fordi man er størst, behøver man ikke at være bedst (bare se på Mcdonalds).


    Men Så vidt jeg kunne udrede at iggy's post så bliver der hverken snakket om et overclockningsprojekt eller et "xtremt system" :))


    Der blev skrevet en gamer maskine og Iggy skrev at han havde en core i7 920 i forvejen.


    Set i lyset af de oplysninger giver jeg mit råd. = Intel core i7 950.


    hvis Iggy gerne vil overclocke en monster pc der kan flyve ham til månen og hvem igen, så lyder det som om at du har et godt bud. :clap: :cheers:

    hehe..:-)


    jamen der er jo også muligheden at kigge på dba.dk og så købe en brugt pc der uden problemer kan opfylde recommended specs for spillet.


    Det burde du kunne klare for en ca. 3000kr. så tag på ferie til usa for resten af præmie pengene og nyd livet.. :-) :clap: :clap:

    Jeg kender godt til T4200 fra intel. Den er ret ny, derfor måske lidt ukendt for nogle.


    Ifh. til p8600 er den meget langsom vil jeg sige.


    Det kommer jo også som sagt an på hvad du skal bruge den til. altså spil, kontorapplikationer eller ??


    MEN.


    Intel har selv lavet et rating system som jeg holder meget af at bruge i dagligdagen (jeg sælger nemlig computere til consumermarkedet).


    5 * core2duo & quad core. eks. T9000 & Q9000 series


    4 * core2duo p8000 series


    3 * core2duo "T6400"


    2 * Pentium dual core - T4200


    1 * Celeron dual core - T1600


    Du køber noget som hverken er standard eller tidssvarende i dag, hvis du køber en T4200.


    Derfor vil jeg ikke anbefale det.


    Køb en Core2duo T6400 som minimum.


    Jeg har selv den type cpu i min dell xps 13", som jeg kun bruger til internet surf, billeder, film osv. IKKE SPIL. :-) pga. grafikkortet og self. den lille skærm.


    Håber det kunne bruges. :-)

    "Markedsandele siger det hele" :-) i hvert fald i dette tilfælde. Intel sidder på 80% og AMD på 20%.


    Eksempelvis bruger DELL kun Intel komponenter i deres computere. Og da de er verdens største producent af computere betyder det jo ret meget hvad de vælger.


    Der er jo nok (forhåbentligt), heller ikke mange herinde som vil påstå at DELL er noget billigt bras. Deres byggekvalitet er sublim. Og de vælger kun som udgangspunkt de bedste komponenter af højeste kvalitet til deres computere.


    Derfor Intel !


    Apple har også kun Intel i deres produkter.


    Igen derfor Intel !


    I min verden har Intel altid stået for højere kvalitet/stabilitet, højere ydeevne og mindre strømforbrug.


    Jeg kan huske dengang AMD for alvor kom frem på edbpriser.dk for mange år siden.


    De tilbød højere hastigheder til en lavere pris end Intel og derfor begyndte de at tage markedsandele fra AMD.


    Men som vi jo alle ved har Intel for længst overtaget markedet fuldstændigt igen, hvad angår kvalitet, ydeevne og mindre strømforbrug. Intel har jo som bekendt også brugt tid og penge på at udvikle en platform til bærbare fra bunden (centrino). hvor AMD kun har ombygget og modificeret deres stationære cpu'er til at kører i en bærbar.


    Derfor Intel ! :-)


    Noget af dette var self. lidt "off topic", men ikke desto mindre håber jeg at noget af det kunne bruges ifh. til det forestående valg af cpu.


    Intel håndtegn herfra :clap:

    synes for øvrigt at jeg havde lidt problemer med PS3Mediaserver..


    Er det nogle tricks som man skal være klar over med den software.. ting som tit kan irritere eller forvirre..? :-)


    og skal man konvertere en mkv (matroska) fil til noget ps3 kan æde, hver gang eller findes der en hurtigere måde at gører det på??


    De medieafspillere som jeg har nævnt kan jo alle afspille mkv filer "out of the box".. :-)

    tak for infos ;-)


    især tak for info omkring wd tv med custom firmware. har haft sådan en dims.


    Men gav lidt op at gører den trådløs..:-(


    Hvis I skulle anbefale enten :


    Popcorn hour a-110


    el.


    Tvix 7000


    hvis vi ikke tænker på prisen. hvilken ville I så anbefale..??


    jeg har også hørt/læst at mange venter på den nye Popcorn Hour C-200 ??


    god/bedre/bedst ???

    Jeg har selv haft 2 stk. netbook på "prøve". Det var modellerne:


    HP 2133 med 8,9" skærm.


    &


    LG X110 med 10" skærm.


    Fælles for dem begge var synes jeg, at den lille skærm ikke levede op til mine meget simple krav i form af at surfe lidt på nettet og tjekke mails osv.


    Skærmen/opløsningen er simpelthen for lille til se en hjemmeside på. Man skal hele tiden kører frem og tilbage og op og ned på siden for at se det man gerne vil. :-(


    Jeg kan der imod SAGTENS anbefale at du kigger på følgende:


    PBDOTMNCD70 - en packard bell 11,6" netbook med intel atom z-520 cpu på kun 1,35 kg. den har de typiske standard specs for en netbook. Men der er ca. 8 timers batteri grundet det 6-cell batt.


    Denne kan findes eks. på giganten.dk under netbooks til 3499kr. i skrivende stund.


    Jeg glæder mig selv RIGTIGT meget til de ACER timelines produkter. Bestemt også et kig værd.!!


    Men opløsningen og i dette tilfælde derfor skærmstørrelsen er ret væsentligt, med mindre du ikke har noget imod at bruge briller ;-)