Indlæg af nicolauschmidt

    Ohøj !


    Jeg står og skal bruge 4-5 2,5" SATA hdd'er til Bærbar.


    Lad mig hører hvad I ligger inde med, og hvad I havde forestillet Jer af pris.


    Jeg har mulighed for at afhente i københavnsområdet som udgangspunkt.


    Ellers må vi finde ud af noget med at få det sendt.


    Håber I kan hjælpe :-)

    Billedet som du henviser til er fra en stationær og ikke en bærbar går jeg ud fra ?


    Ser i hvert fald sådan ud. :D


    Jeg ved at det ser sådan ud på at alm. bundkort til stationære, men kan ikke finde det nogen steder på bundkortet inde i den bærbare....

    Jeg sætter altid pris på gode råd. Også selvom vedkommende ikke har meget erfaring indenfor emnet ( Aka_ -J- ). :cheers:


    Jeg vil prøve det af, og se hvad der sker. :D


    Skriver lige hvad resultatet bliver herinde på tråden, når jeg engang bliver færdig. :crazyeyes:



    Nu, hvor vi er igang, så har jeg også en Zepto 2215W, som ikke kan tænde.


    I dette tilfælde kan man se, at der bliver tilført strøm til maskinen.


    Når man trykker på "on/off knappen", så starter blæseren med at kører, men stopper efter ca. 3-5 sek. Ingen billede på skærm. Der er lys i "power knappen", som om at PC'en er tændt, men der sker selvfølgeligt intet..... :(


    Jeg har set og hørt noget om at det kan være et cmos batteri som skal tages ud og sættes i igen efter noget tid. Har dog skilt hele maskinen ad, og jeg kan ikke finde et sådant batteri.


    Går ud fra at der menes "bundkorts-batteri" på dansk ? :crazyeyes:


    Kan være at der er nogle, som sidder og brænder inde med en løsning på det problem ?? :boxed:

    Jeg kan godt lide at I begge er oppe på mærkerne !


    Godt at se ! :cheers:


    Grunden til at jeg vælger at gå igang med projektet er:


    1. Ét power jack stik koster ingenting på ebay.


    2. Jeg har set masser af videoer på youtube, hvor folk sidder og roder med det, som tydeligvis ikke er medlem af MENSA.


    3. jeg har som der også bliver skrevet intet at tabe ! Lige nu står den bare og samler støv.


    4. Kan jeg fikse det, så kan jeg sælge den for en (for mig stor) pose penge. :clap:


    Derfor ! Jeg går i krig med det. Går det helt skævt, så må jeg sælge stumperne som reservedele.


    Tak for Jeres indlæg. :D


    ps. Hvis du (Aka_-J-), har erfaring med at lodde fast på bundkort, må du da gerne komme med et par gode råd. :cheers:

    I know :D


    But, been there, done that. :('


    Jeg har snakket med min svigerfar, om at vi må bestille et nyt strøm jack-stik, som så skal gen-loddes på bundkortet.


    Ville gerne have undgået den løsning, men kan godt være at der ikke er nogen vej udenom. :boxed:

    Hmm. Lyder interessant.


    Men lyder for mig, som om at der var strøm på din maskine, men at den bare ikke ville boote op, eller tager jeg helt fejl ??


    Mit problem er, at der slet ikke kommer strøm til bundkortet (måske pga. defekt power ac tip/jack), går jeg i hvert fald ud fra.

    Hej Tweak'ere !



    Jeg står med et problem.... :(



    Jeg har en Fujitsu Siemens M1425 bærbar pc, som ikke vil tænde.



    Når jeg sætter en strømforsyning til PC'en og trykker på "tænd knappen" sker der følgende:



    Der kommer ikke lys i nogle af LED'erne på PC'en.


    PC'en starter ikke op. Dvs. Helt død.


    Ingen lyd fra blæser, som starter op el. lign.


    Self. er der heller ikke noget billede på skærmen.



    Der er som om at strømmen ikke kommer til bundkortet, så jeg tænker at det måske kan være strøm-stikket inde i PC'en, som den er gal med.



    Jeg har prøvet med en anden strømforsyning, i håb om at den kunne få strøm ind i maskinen. Men nej. :(



    Jeg har kigget lidt på Ebay efter et replacement strøm-stik, men det er jo også noget af arbejde at skille maskinen ad. Har prøvet. :crazyeyes:



    Og jeg har ikke haft held med at finde en service manual på nettet til den, så det er lidt som at famle i blinde. :(



    Kunne være at nogle herinde kunne fortælle mig, hvad problemet er, og komme med et forslag til en evt. løsning.


    Håber at hører fra nogen af Jer. :cheers:

    Halløj herinde !


    Jeg står og skal bruge et par hdd'er af den gamle IDE/ATA type.


    Det skal være 2,5", da det er til bærbar.


    Størrelse og alder er ikke så væsentligt.


    Bare så længe at disken fungerer problemfrit, uden bad sectors etc.


    Kontakt mig, og lad mig hører hvad du har.