Trådløst gaming headset

  • Fik i går en klage fra min underbo om larm om natten og jeg kan kun give hende ret, når nu jeg har ferie og gerne sidder oppe til kl. 4.. Mit gamle Icemat Siberia headset har efterhånden aftjent sin værnepligt, det virker stadig supergodt, men jeg tænkte på om det ikke var på tide med et trådløst headset..


    Har søgt lidt på Google og fundet enormt mange hits på Creative HS-1200 og til 500 kr. er det jo lige den prisklasse jeg er i.. Kan det anbefales?


    Fandt også denne tråd her på tweak: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=125184
    Ikke just overvældende med svar, men det Sennheiser der bliver anbefalet koster på en halv arm..


    Det jeg er mest interesseret i er at de kan spille ordentligt, jeg er ikke lydfeinschmecker, så jeg kan ikke høre forskel på 3000 og 200 kr.. Det er bare vigtigt at de slutter tæt om ørene og at de går RUNDT om ørerne, altså ikke sidder direkte på øret


    Det sidste krav er bare at det er trådløst.. Jeg har kun 2.1 lyd i klappen, så USB ville være at foretrække, hvis det stadig kan lade sig gøre? Det er ikke noget krav at der er sorround, men går næsten ud fra at det bare følger med i dag..

  • En mulighed kunne være G35. De kører USB, har simuleret 7.1 Surround, de er dog ikke trådløse men de slutter ihvertfald tæt om ørene - men uden at de fuldstændigt blokker lyde udefra...ude :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja så er G35 da ihvertfald ikke det rigtige valg. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tror jeg venter til i morgen eftermiddag og hvis ikke der er kommet svar køber jeg det Creative, så må jeg jo komme med noget feedback når jeg modtager det :) men venter til i morgen eftermiddag, så jeg kan nå at få det i næste uge

  • Har du overvejet den mindre model af Sennheiser ?


    Sennheiser RS120
    http://www.hifiklubben.dk/prod…hovedtelefon_senrs120.htm
    Pris 570 kr.


    Kender dem ikke selv, men tænkte de var et kig værd, dog fundet denne test:


    http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=4168


    Den får ganske udemærket ord med på vejen, dog en rimelig gammel test kan jeg se nu.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Udemærket læsning om det headset fra Sennheiser.. Jeg er kommet i tvivl om det trådløse nu, ved ikke helt om min skrøbelige sjæl kan holde til støj og enkelte udfald.. På den anden side kunne jeg virkelig godt tænke mig at undvære ledning..


    Om ikke andet så er det G35 stadig for dyrt.. Hvad kan anbefales hvis det ikke nødvendigvis er trådløst, men stadig ligger i 5-600 kr. klassen?

  • speedlink (home edition) evt...fin forstærker man får med, så man kan have flere ting plugget til uden at skulle skifte stik.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Om ikke andet så er det G35 stadig for dyrt.. Hvad kan anbefales hvis det ikke nødvendigvis er trådløst, men stadig ligger i 5-600 kr. klassen?


    Tjaaa...jeg endte med at få 3 sæt for et sæts pris såh... :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg sad og læste nogle reviews igennem i går og tror squ at jeg dropper ideen om at det skal være trådløst.. Teknologien er vist ikke moden til at matche mine sarte nerver


    Havde kig på det her: http://www.pcworld.dk/art/8616?page=4


    Men bryder mig ikke om at de siger at lyden er tynd.. Har dog ikke noget at holde det op imod, kan jo være jeg synes de er mere end rigeligt.. Nogen erfaringer med dem? Læste også flere steder at de nemt går i stykker


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen


    Tjaaa...jeg endte med at få 3 sæt for et sæts pris såh... :))


    Der er jo nogen af os der skal være heldige :P


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Gehenna
    Uhaaa! Jeg er selv på udkig efter et nyt headset, så lugter jeg en god handel? ;)
    /Gehenna


    Du er da velkommen til at købe mit gamle, det kan ses at det er brugt, men der er ingen skader på det..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    speedlink (home edition) evt...fin forstærker man får med, så man kan have flere ting plugget til uden at skulle skifte stik.


    Det lød godt nok lækkert, men når min pc kun har 2.1 udgang og jeg ikke bruger headset sammen med højttalere, er det lidt synd at købe så lækkert et sæt.. Det er dog stadig med i overvejelserne