Indlæg af jackal83

    Nå, så er man ved at skifte til Intel og skal af med det der ligger rundt omkring. Men hvad er det værd?


    1 stk: Athlon64 3200+ s939 Winchester
    Er vist 2 år gammel, så garantien er på et hængende...


    1 stk: Athlon64 X2 4600+ s939 Manchester?
    Er fra juli/aug '06, så stadig garanti på svinet...


    Der er sket meget siden disse cpuer var på toppen, så kan man få noget for dem idag?

    1 - CS 1.6


    2 - Boomtown server #4 (80.160.78.199:27302)
    2 - Boomtown server #14 (80.160.78.206:27301)


    MX518 + Steelpad 4D + CPL GUI

    Ja, jeg var også nede i vores skoles IT afdeling, da de har en rabataftale med Zepto om levering af maskiner til eleverne. Og de havde rost dem en del.


    Men der havde IT chefen også brokket sig en del over service, da flere elever har måtte vente længe på rep. af deres maskiner. Hvor han truede med, at opsige den aftale, hvis der ikke skete nogle forbedringer.
    Der havde kontaktpersonen sagt, at de havde haft mangel på arbejdskraft, men det skulle blive bedre.


    Men nu må vi se om det er korrekt ellers finder jeg en anden leverandør, når jeg skifter i foråret...


    En stigning på 6 dB svarer cirka til en hørbar fordobling... Så lidt forskel er der, men er jo alt efter hvilke omgivelser man befinder sig i... ;)

    Quote

    Originally posted by Razorblade
    Min cpu er lige for øjeblikket 27 grader idle :), målt med asus probe og et laser termometer, og den har ikke rundet 40 gr. :D i spil, kører pt. uden case side, p.g.a. min lorte gfx køler. X(



    :rolleyes: Det info hjælper mig??


    At din er 10 grader idle mindre end min er jo ikke positivt... :)

    Så fik jeg endelig tid til, at prøve forskellige programmer af om hvad de siger...


    Og der siger stort set alle en max på 48 grader og det er med siden af mit kabinet...


    Ved ikke om det er højt eller?

    Quote

    Originally posted by Try-this


    hmm det ser ud som om der er vanskeligheder med måling af temperaturen, har du mulighed for at se den samlede temperatur beregning som XmuZz snakker om? For det lyder til at den angiver temperaturen bedre...


    En Zalman 9500 burde jo snildt kunne klare en cpu som din ;)



    Det er jo det den skulle kunne... :/


    Jeg er ikke helt sikkert på, at hvad du mener med den samlede temp. beregning?

    Quote

    Originally posted by Try-this
    Ikke specielt godt efter min mening, hvilken køler har du lige nu? - Du kunne eventuelt kigge på en ny køler, som noget i stil med en scythe ninja (sådan en er der forresten til salg i køb/salg forummet) ;)


    Ja, det er så en zalman 9500 jeg kører med... :rolleyes:

    Jeg overvejer, at skulle til, at OC min 4600+ efter jeg har kørt nogle bench på den...
    Men inden da ville jeg lige se, hvad max temp var på den stock, så jeg satte SP2004 til, at køre og ifl Core temp, så ligger Core#1 på 56-58 grader og Core#2 på 50-52 grader.


    Hvor godt er det lige?? :rolleyes:

    Quote

    Originally posted by Fragman
    enig 9500 er noget bedre..men de x2 kølere er faktisk temmeligt gode....du kan sagtens oc med dem..evt erstat blæseren med en 80mm low noise....det kan sættes på med 8 spændeskiver og 8 strips.....kan vise det senere men er på wrk atm :)



    Det behøver du skam ikke... Har jo 9500'eren - jeg var bare overrasket over hvor stort dyret var...

    Jeg sidder med en X2 4600+ og det er jo en mother af en køler der er med til den. Hvor god er den sammenlignet med 9500'eren fra Zalman?

    Quote

    Originally posted by XmuZz
    Log filen er på engelsk, og det er drivers'ene også, men drivers'ene virker fint til den danske version af windows.


    Nå, jamen så skulle det jo ikke være et problem ellers ved jeg jo, hvor jeg skal henvende mig!! ;)

    Quote

    Originally posted by jesdals
    Et stort tillykke til jer alle herfra, et godt r?d fra en nu forhenv?rende studerende er at give den en skalle fra starten. Det er vigtigt at komme godt igang p? studiet, s? bliver det lidt nemmere p? sigt.
    Det kan godt v?re lidt af en omv?ltning med den ofte lidt anderledes studieform, men find nogle gode studiekammerater p? rusturen (et absolut must) - det er guld v?rd i l?ngden.
    For de af jer som skal starte i Aalborg, kan det v?re lidt h?rdt i starten med gruppe arbejde, hvor det kr?ver ualmidelig meget diplomati at f? tingene til at l?be, men man l?re utroligt meget af det og det bliver bedre med tiden.
    Endnu en gang et stort tillykke og de bedste ?nsker frem over
    :rules:


    Men "Aalborg modellen" (gruppearbejde) betragtes ogs? som den bedste... :) Desv?rre er der bare mange forskellige l?sninger p? de individuelle eksamner... :/
    Nu l?ser jeg p? NOEA og ikke UNI, men vores gruppe eksamner blev lavet om midt under semesteret, s? vi lige pludseligt, skulle lave en masse andre forberedelser til eksamen... :( Men det var s? lidt OFF TOPIC! :O