OC nu en go ide?

  • Jeg overvejer, at skulle til, at OC min 4600+ efter jeg har kørt nogle bench på den...
    Men inden da ville jeg lige se, hvad max temp var på den stock, så jeg satte SP2004 til, at køre og ifl Core temp, så ligger Core#1 på 56-58 grader og Core#2 på 50-52 grader.


    Hvor godt er det lige?? :rolleyes:

  • Ikke specielt godt efter min mening, hvilken køler har du lige nu? - Du kunne eventuelt kigge på en ny køler, som noget i stil med en scythe ninja (sådan en er der forresten til salg i køb/salg forummet) ;)

  • Hvad program måler du i?


    I everest ligger begge mine cores på 67 grader og den samlede beregningen ligger på 58 grader, så du kan ikke bruge det til en skid, og hvis min cores var så varme så havde den gået ned for lang tid siden, så det kan ikke passe, og får også snart vand, så det bliver ingen problem.


    Skal siges at jeg går efter den samlede beregning som ligger på 58 grader.

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Ikke specielt godt efter min mening, hvilken køler har du lige nu? - Du kunne eventuelt kigge på en ny køler, som noget i stil med en scythe ninja (sådan en er der forresten til salg i køb/salg forummet) ;)


    Ja, det er så en zalman 9500 jeg kører med... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by jackal83


    Ja, det er så en zalman 9500 jeg kører med... :rolleyes:


    Tjek eventuelt om den har ordentlig kontakt?

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Quote

    Originally posted by jackal83


    Ja, det er så en zalman 9500 jeg kører med... :rolleyes:


    hmm det ser ud som om der er vanskeligheder med måling af temperaturen, har du mulighed for at se den samlede temperatur beregning som XmuZz snakker om? For det lyder til at den angiver temperaturen bedre...


    En Zalman 9500 burde jo snildt kunne klare en cpu som din ;)

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    hmm det ser ud som om der er vanskeligheder med måling af temperaturen, har du mulighed for at se den samlede temperatur beregning som XmuZz snakker om? For det lyder til at den angiver temperaturen bedre...


    En Zalman 9500 burde jo snildt kunne klare en cpu som din ;)



    Det er jo det den skulle kunne... :/


    Jeg er ikke helt sikkert på, at hvad du mener med den samlede temp. beregning?

  • Hvis du måler i everst så er der en der hedder (Cpu)


    og det er den samlede beregning som du skal gå efter og så er der 2 der hedder


    (1. Cpu / 1. kerne)


    (1 Cpu /2. kerne)


    Og dem vil jeg ikke gå efter hvis jeg var dig, i hvert fald ubruglige i mine øjne...


    Everest kan fås her http://www.softpedia.com/get/S…verest-Home-Edition.shtml


    Skal lige siges at jeg bruger Ultimate Edition 2006 og skal ikke kunne sige om det er på samme måde i home edition.

  • Så fik jeg endelig tid til, at prøve forskellige programmer af om hvad de siger...


    Og der siger stort set alle en max på 48 grader og det er med siden af mit kabinet...


    Ved ikke om det er højt eller?

  • det er helt fint....sålænge de ikke bliver ustabile (hvilket sker omkring 63c)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Min cpu er lige for øjeblikket 27 grader idle :), målt med asus probe og et laser termometer, og den har ikke rundet 40 gr. :D i spil, kører pt. uden case side, p.g.a. min lorte gfx køler. X(

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Originally posted by Razorblade
    Min cpu er lige for øjeblikket 27 grader idle :), målt med asus probe og et laser termometer, og den har ikke rundet 40 gr. :D i spil, kører pt. uden case side, p.g.a. min lorte gfx køler. X(



    :rolleyes: Det info hjælper mig??


    At din er 10 grader idle mindre end min er jo ikke positivt... :)