• Hej, var lidt i tvivl hvorvidt denne tråd skulle postes her i HW eller SW...


    Anyhow, så vil jeg formatere min PC idag efter jeg har skiftet til en X2 CPU går jeg ud fra det kan være en god idé. Egnetlig kører alt helt fint, men man skal jo få tiden til at gå med noget her i ferien...


    Spørgsmålet er om man skal gøre noget specielt nu hvor det er dualcore. Synes jeg kan huske en snak om det tidligere her på tweak, men den extremt elendige søgefunktion har på tweak giver mig intet svar.


    Er det nok bare at installere AMD dualcore driveren fra AMD' website?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Ja søgefunktionen sucks, men det gør den nu ikke på XS eller Dfi-street, men nok om det.
    _____________


    Det kommer an på så meget, jeg køre fx. uden nogen som helst driver og alt det funker fint her, det er forskelligt hvad folk mener, jeg mener at de drivers er lige gyldige, da der ikke har været et ordenligt behvis på at de virker, jeg har bare fået afvide at hvis ens spil lagger så skal man bruge driveren, og det er kun NFSMW der gør, ved ikke lige hvofor, men det gør det altså, alle de andre spil så som Ghost Recon Advanced Warfighter, F.E.A.R, BF2, COD2, 3dmark's er der ingen problemer i, og spilene køre med højeste opløsning og alt eye-candy, det er kun lige når man kommer ind i GRAW at det lagger lidt, men det holder op efter man har gået lidt rundt.


    Så det hele afhænger af om dine spil lagger, jeg har alle patch'ene til dual-cores cpu'er så kan godt uploade dem hvis du vil prøve dem.

  • det hjælper intet at formatere nej.....kun når man skifter bundkort med andre chipsets....og nogle gange for at få grafikkort driverresterne væk hvis man skifter fra nvidia til ati eller omvendt.....


    det amd dualcore fix skal du holde dig fra...installer microsofts istedet...det fungerer i det mindste..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ok



    Fragman, du tænker på Dualcore optimizer? Hvilken software tænker du på fra M$? Det er der måske når jeg opdatere windows?


    EDIT: Men det vil altså sige at der ikke skal gøres noget når jeg installere windows... ?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • du behøver ikke gøre andet end at skifte cpuen..og måske resette bios ....og så lige søge efter microsoft dual-core fix eller noget i den stil....den gør det samme som amds men er slet ikke såbuggy som den er.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    du behøver ikke gøre andet end at skifte cpuen..og måske resette bios ....og så lige søge efter microsoft dual-core fix eller noget i den stil....den gør det samme som amds men er slet ikke såbuggy som den er.


    Kan du give et link, har nu aldrig hørt om microsoft dual-core fix?

  • Postet From AMDZone

    Quote

    emember you patch and modify your registry at your own risk.


    Det er også den jeg har, og der skal man nemlig ændre noget i regedit, og det er så nedern at lege der inde, og så er hele guiden på engelsk.


    Jeg har alle patch'ene til dual-core's og er ved at uploade dem nu, smider dem på siden lige om lidt.

  • Ved installation får jeg at vide det er til forkert sprog... Jeg kan ikke hitte den til dansk - kan I det?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det er også forkert sprog, det er vist til tysk, det står længere nede hvor folk kan skrive, jeg har en version der funker, den er færdig med at uplaode lige om lidt.

  • Har lige rykket den lidt, men forstår godt din tvivl om placeringen da det godt kan diskuteres ;)


    Hvis man anvender søgefunktionen korrekt her på tweak.dk så er den faktisk ikke så elendig som mange gerne vil gøre den til, for der er flere parametre man kan søge på - de kræver selvfølgelig man kan huske lidt om hvad man egentlig vil finde, og det er måske det største problem? ;)


    Derudover, så kan man også bruge Google til at finde tråde på tweak.dk


    [Blocked Image: http://img.alcoholic.dk/img/t/soeg.gif]


    SØGEORD skal naturligvis erstattes med det man vil søge efter :)

  • Det er bare 10-4 til jer begge :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by XmuZz
    Log filen er på engelsk, og det er drivers'ene også, men drivers'ene virker fint til den danske version af windows.


    Nå, jamen så skulle det jo ikke være et problem ellers ved jeg jo, hvor jeg skal henvende mig!! ;)