Indlæg af McCleod

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Hent HWmonitor og test gfx med fx rthdribl.
    Tjek om 12v kommer under de 12v.
    Den burde kunne klare sig helt ned til 11.80v for det meste.. men hvis den kommer under 11.50 vil jeg sige du har et problem.


    Softwaremålinger dur ikke. Brug et multimeter.


    Til GFX-test kan jeg i øvrigt anbefale Furmark.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux
    Dynaudio MC15 er noget af det bedste jeg har hørt, aner ikke lige hvor de kan købes efter at tapeconnection lukkede, men de er klart et


    Er Tape Connection lukket?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mortenhh87
    edit: skal jeg gå efter et ati istedet for nvidia??? da jeg har læst at det spiller bedre sammen med AMD


    ATi og AMD spiller ikke bedre sammen bare fordi det er samme firma. Du vælger hvad du helst vil.


    Jeg anbefaler generelt folk at købe ATi for tiden, fordi de giver most bang for the buck. Personligt sværger jeg til nVidia. Har selv et GTX275 og i prisklassen omkring 1500,- er det faktisk det bedste køb.
    Min CPU er en Phenom II. Bundkortet har nVidia chipset (gamer-PC'en). Arbejdsmaskinen har Athon X2, AMD chipset og nVidia grafik. Virker også fint.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fighter88
    Et stort tak til allle der har hjulpet til tråden..
    Dejligt lige at få det på plads med de forskellige sokler.. ;) Vil se lidt efter et nyt bundkort, det jeg har nu kan jeg bruge senere til et medie center så intet problem :)


    Og når du nu finder et nyt bundkort til din filserver så find da et med onboard grafik. Filservere har ikke brug for vild grafik. Det giver en ledig PCIe-port :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af khirkhoff
    okay, hvad koster sådan et par?


    Idéen er at få den bedste kvalitet ud af mine numre, evt. opdage noget nyt i sangene man ikke har hørt før :)


    Det bliver ikke let når du formedentligt anvender MP3. Der er ikke noget i det format som du ikke allerede har hørt.


    Du skal op i et lossless format som feks FLAC, før der er noget nyt at hente. Og så kan vi snakke om at skifte hovedtelefoner :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kaldra
    Jeg kunne godt tænke mig et nyt headset der dækker hele øret.
    Håber virkeligt at der er nogen som vil komme med nogen forslag.


    Sennheiser PC350. Du får ikke bedre på denne side af 2500,- :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    10k RPM diske er typisk beregnet til servers eller workstations, dette gælder også på trods af at størrelsen er 2.5".


    Præcis. De anvendes i store styktal i bladeservere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    det vil gøre en verden til forskel for din spiloplevelse lige at smide lidt flere ram i maskinen. 2 GB går fint til en kontormaskine, men ikke til en spille maskine hvis alt skal køre flydende.


    Det er noget vrøvl hvis man ikke anvender Vista og det gør man ikke i dette tilfælde. Til spil er 2GiB rigeligt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af schepke666


    Er det muligt, eller dumt?


    Det er skam muligt men det er 2000,- ekstra.


    Jeg kender en der har et 5870 og han kører eyefinity på 3 stk 1920x1200-skærme (5760x1200).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Nej det har jeg ikke.


    Så undrede du dig heller ikke over at der stod OS/400 i listen? :-)
    Om OS/400:
    http://en.wikipedia.org/wiki/AS/400


    Quote


    Jeg bruger selv Mac, og der virker alt perfekt.!
    Det er godtnok en printer/scanner/kopi/kontorting - men det er vel samme drivere.


    OS X er baseret på BSD (det er rigtig Unix, sammen med SysVR4).


    Quote


    Synd det ikke virker på Linux..


    Det gør Epson så heldigvis. Rigtigt godt endda.


    Jeg skal snart til at scanne negativer; jeg kommer lige med en udmelding omkring dette også.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Btw har Canon også linux support


    Har du prøvet at søge på driveren?


    Den findes ikke. Der står Linux i listen, men der er ingen driver. Der er absolut intet. :-(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod
    Jeg så lige at V300 har support for negativer, så det blev valgt og bestilt. :-)


    Så er den også ankommet, er pakket ud og installeret. Et lækkert apparat og Linux-supporten er perfekt. Alle funktioner virker som de skal. Kan helt klart anbefales. :-)


    PS. Der medfølger USB-kabel. Nice detalje.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af poweruo
    Kan sige at efter min maskine har stået uden batteri og strømkabel i ca 10 minuter og efter at have drænet strømmen med en prøvet opstart uden kabler, havde mit motherboard stadig alle mine OC indstillinger intakt. Det eneste som var reset var klokken sjovt nok. Hvad det betyder kan i kloge hoveder jo diskutere for det skal jeg ikke gøre mig klog på, men synes bare lige jeg ville nævne det.


    Det beviser blot at CMOS-RAM'en fungerer som en ganske formiddabel god kondensator. Den ladning der er tilført forsvinder ikke igen. Der skal CLEAR CMOS til af foretage den afladning.


    At klokken er stoppet skyldes at batteriet holder det i gang. Det svarer til at du piller batteriet ud af et digitalt armbåndsur (forskellen er fatisk ikke så stor på et armbåndsur og RTC - Real Time Clock).


    Hvis jeg laver CLEAR CMOS på mit bundkort, så er OC-indstillingerne også væk.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Ih hvor er du dygtig, helt ærligt, i din profil står der du er født i 1972. Dvs du er ca 38 år gammel.


    Se, nu bliver jeg jo beskyldt for ikke at kende til en PC's opbygning og BIOS' virkemåde.


    Jeg troede at Tweak.dk var stedet for folk med faglig viden om tingene, men jeg tog åbenbart fejl.
    Det er faktisk bedre at være et uvidende fjols der kan basere sin rådgivning på egne tilfældige erfaringer og derved ophøje dem til sandhed.


    Og for lige at besvare mit spørgsmål. BIOS starter på adresse 0x0004. Uvist af hvilken nærmere årsag, men det er der 8086 startede og da alle moderne x86- og x86-64-CPU'er er bagudkompatible med 8086 er det også dér de starter.


    POST er blevet mere avanceret med tiden, men en topmoderne PC kan stadig starte MS-DOS 1.0, hvilket betyder at den skal opføre sig på samme måde som en IBM PC fra 1981.


    Jeg vil slet ikke skyde på din nærmere alder, men efter dine skriverier at dømme, så er du ikke særligt gammel. Teenager, højst.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Så tag du nu lige og læs op på hvordan en bios er bygget op og virker


    Hvad er startadresse for BIOS?


    Jeg ved det godt, men gør du?