Underlig opførsel af maskine Ahtlon x2

  • Hej ved ik om nogle evt har en ide til hva faen der kan være galt..


    Sidder med en Ahtlon 64 x2 3 ghz med 2 Gb Ddr2 ram (for lidt ja)..
    på et Asus m2n Mx se bundkort og en 1000w northQ forsyning
    med et Gainward Gtx 285 2 gb kort..


    Den kører underlig i nogle spil har ik prøvet så mange..
    men i Call of duty MW2 der kører den super men den fryser næsten helt med nogle mellem rum i mellem
    går lidt tid i mellem det.. kan feks ind i mellem godt køre 5 10 min uden der noget galt med en rigtig fin framerate 70 80 + og så går den helt i hold 1 fps :(.. og har prøvet alt muligt


    Det jeg så syns var mærkeligt var at der var en Prøve (gratis) weekend på Steam med Mw2 multiplayer
    som jeg kunne spille uden de problemer.. og så et par uger efter købte jeg spillet og så begyndte den med det i det spil..


    Den har gjort det hele tiden i Feks Gta IV.. samme stil kører perfekt imellem hullerne ?




    Kørte med en udløben windows 7 evaluering har så nu instaleret en ny evaluering.. kan det ha noget med det at gøre at den køre lortet..


    ellers har jeg tænkt om det ku være rammene der simpelthen er overbelastede..
    de uden det mindste heatsink eller lignende på.. de bliver små lune.


    Håber nogle har en ide ? .. skriv endelig hvis jeg har glemt noget..


    Mvh Simon

  • Det kan være en del desværre...


    Varme, dårlige drivere, hardware der er ved at gå dårlig, BIOS opdatering er nødvendig osv...


    Du kan starte med at opdatere alle drivere, dernæst bør du tjekke efter om computeren trænger til at blive renset for støv (helst uden brug at støvsuger).


    Så kan du køre forskellige tests af systemet, memtest86+ for at teste RAM, stressteste pc generelt med programmer til det (furmark osv til grafikkort), eventuelt teste med DPC Latency checker hvis der skulle være en specifik hardware stump der giver problemer (LINK).


    Hvis du får udslag på det DPC latency checker tool kan du overveje at opdatere bundkortets BIOS, det har jeg selv haft held med i hvert fald.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Drivere er dug friske og også dugfrisk windows..


    Støver den jævnligt af og nej ingen støvsuger.. bruger kompressor ved lav tryk skal jo helst ik mangle komponenter bagefter hehe .. men der ik noget der blir alvorlig varmt der ret gode køle/blæsere på alt undtaget rammene..


    Men når den laver nummeret så maxer Cpu´n ud.. ellers ligger den og svinger ved ca 60%..


    Men ja vil prøve køre nogle tests på den..

  • Har du lavet en BIOS update? Hvilken CPU har du? Dit bundkort understøtter nemlig ikke ret mange Athlon X2..

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som de andre siger, få hentet og opdater til nyeste bios, samt det vil gøre en verden til forskel for din spiloplevelse lige at smide lidt flere ram i maskinen. 2 GB går fint til en kontormaskine, men ikke til en spille maskine hvis alt skal køre flydende.


    Check lige i bios om dine ram får de volt som de skal have jfr. specs.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    det vil gøre en verden til forskel for din spiloplevelse lige at smide lidt flere ram i maskinen. 2 GB går fint til en kontormaskine, men ikke til en spille maskine hvis alt skal køre flydende.


    Det er noget vrøvl hvis man ikke anvender Vista og det gør man ikke i dette tilfælde. Til spil er 2GiB rigeligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    Det er noget vrøvl hvis man ikke anvender Vista og det gør man ikke i dette tilfælde. Til spil er 2GiB rigeligt.


    Tag lige og klap hesten mester


    Læs hvad manden skriver i post 1 om hvilket OS han bruger hvilket er en evalueringsudgave af win7, som kræver minimum 1GB ram i 32 bit og 2GB i 64 bit for at fungere ordentligt


    http://windows.microsoft.com/e…ducts/system-requirements


    Samt MW2 kræver som minimum 1GB ram i vista hvilket osse gør sig gældende i win7


    Som altid er det jo nok Microsoft og Infinityward samt os andre, der er helt gal på den og ikke har set lyset ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Læs hvad manden skriver i post 1 om hvilket OS han bruger hvilket er en evalueringsudgave af win7, som kræver minimum 1GB ram i 32


    Han skal ikke bruge en evalueringsudgave. Han skal købe en rigtig Windows7.


    Quote


    Samt MW2 kræver som minimum 1GB ram i vista hvilket osse gør sig gældende i win7


    Nu har Vista et sygeligt RAM-forbrug, hvilket 7 heldigvis ikke har arvet. Du kan køre Windows 7 på maskiner som ikke kan slæbe Windows Vista.


    Quote


    Som altid er det jo nok Microsoft og Infinityward samt os andre, der er helt gal på den og ikke har set lyset ;).


    Microsoft har ikke været for heldige med Vista. Du kan ikke sammenligne Vista's performance med 7's performance, uanset at der i begge tilfælde er tale om NT6.x. Windows 7 performer som XP og Vista perfomer som en mursten i modvind.
    Microsoft har dog lært af farcen omkring Vista og sat nogle andre kriterier på til 7. Jeg har kørt en virtuel evaluation ned omkring XP-niveau i RAM og det kørte meget uændret.

  • Er ganske udemærket klar over det ville være en fordel med flere ram

    Men har konstateret det er cpu´n det galt med .. der simpelthen en fejl med den..
    men vil da lige prøve lave en bios opdate. kan da være det kan være en hjælp..
    men jeg gider ik ofre en masse på denne maskine er Intel Mand og kan ik så godt døje Amd..
    og det her hjælper ik på det hehe.. men det en maskine jeg har fået givet..


    Mangler bare mønter til opgrade af cpu bundkort og ram..


    Jeg vil prøve lidt videre .. har fundet ud af hvis jeg lader spillet køre på den ene kerne så kører det bedre..
    derfra min formodning om der fejl i cpu..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mim-Dk
    men jeg gider ik ofre en masse på denne maskine er Intel Mand og kan ik så godt døje Amd..


    Og jeg kan ikke døje Intel - der er vi så forskellige hver især. Min sidste Intel var en PII-400 og den forrige var en 486DX33. Resten har været AMD.


    OS'et kører jo på begge kerner, så det lyder umiddelbart underligt at den ene kerne skulle være defekt. Normalt crasher et OS hvis den ene kerne ryger i svinget.


    Prøv at starte maskinen op på en Ubuntu Live-CD.


    Åbn en terminal og skriv "dmesg |grep CPU" uden "". Det er case sensitive. Post resultatet her.


  • Det holder så ikke lige vand alligevel


    http://www.tweaktown.com/artic…nce_comparison/index.html


    Fra artiklen


    Final Thoughts


    When it comes to having a look at pure CPU performance, it seems that Windows 7 isn't quite as efficient as Windows Vista. As for memory, though, there isn't a whole lot of difference. On the down side you're not going to be breaking any wPrime records under Windows 7 for the moment.


    On the other hand, while the CPU scores are lower, when it comes to graphics card performance we can tell from our previous articles that Windows 7 does a good job of keeping up with the older and more mature operating system; it coming out in front at times and sometimes falling slightly back.


    What we're seeing today doesn't turn us off Windows 7 one bit. Once a bit of time has gone past there's no doubt we'll see CPU performance come up to or overtake that of Windows Vista. This should also result in slightly better graphics card numbers and anything else that benefits from more CPU power.


    There's no reason to not be excited about Windows 7; it's the upgrade that Vista probably should have been. With that said, though, if Vista hadn’t existed, then it's possible that W7 wouldn't be as good as it is now.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().