Indlæg af McCleod

    Jeg skal bruge en diskløsning til WoW på farten (dvs. når jeg skal spille det på andre maskiner end min egen). Jeg har tidligere brugt en 16GB flash-stick til formålet, men den er blevet for lille. :-(


    Jeg har kig på flg. løsninger:


    RaidSonic Icy Box:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=537880
    kombineret med Seagate Momentus 7200.4:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=512258


    Alternativt:
    Samsung S1 Mini:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=635368


    Jeg ved godt at 7200rpm er overdrevet og bla-bla-bla. Det er den der er valgt som løsningsmulighed (større blær-effekt).


    Er der godt eller skidt at sige om mulighederne?
    Jeg har ingen erfaring med 1,8" diske. Jeg har ingen erfaring med Samsungs diske i det hele taget. Jeg ved godt at den er brun - cyklame havde været værre. :-)


    Om det er 160GB eller 250GB er et fedt - WoW fylder ikke engang 30GB.


    Hvad ville I helst hive frem sammen G5'eren, S&S'eren og PC350'eret? :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Den må du gerne lige forklare !wfdi
    Hvad gør den?


    PLL = Phase Locked Loop. Der er tale om en stabiliseret oscillator. I dette tilfælde genererer den clockfrekvensen til CPU'en. Ved for lav forsyningsspænding bliver den ustabil.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    og så ville jeg måske tage en 1055T(6 kerner) istedet for en 965'er(4 kerner) - der er lidt mere fremtid i den 6 kernede , og så er det også bare så meget mere blær, til lans ;-)


    Der er ikke meget fremtid i en 1055T hvis man ikke har brug for at afvikle 6 tråde på samme tid. Og det er de færreste gamere der har.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Humlegrib
    Ram: OCZ Black edition, 1600 mhz cl 7-7-7-24


    Efter samlingen af dette setup ved standard indstillinger har jeg lagt mærke til at mine ram "kun" kører 1066 mhz, det gør de ifølge cpu-z.


    Kig på AMD OverDrive - Black Edition RAM er fuldt understøttet af teknologien.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Prøv at nulstille din bios i første omgang. Strømmen tages fra, ud med batteriet på bundkort, tryk på startknappen på din maskine for at


    Hold nu op med det vrøvl.


    Clear CMOS bruges til at reset'e BIOS med.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teamet
    Under additional features til RE4 står bl.a. NCQ - kan det virkelig passe at wd black ikke undersøtter ncq? Det ville da være descideret plat!


    NCQ giver ikke særligt meget når disken sidder mutters alene. Der hvor det har effekt er når disken er del af en RAID-container.


    På den anden side, hvis man kigger på RE4's specs, så står der ikke et ord om NCQ.
    https://westerndigital.com/en/…/Products.asp?DriveID=732

    Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000
    var der ikke bare tale om at computeren ikke ville godkende den, jeg sys ikk at der står nogen steder at det er en disk fra en defekt PC


    Jo, jeg blander det sammen med en lign. situation :-)


    Bare glem alt efter go'morgen - med undtagelse af "GetDatBack for NTFS" :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af erland3000
    Jeg sys det lyder mærkeligt, jeg har ikke haft de mindste problemer nårjeg er gået fra vista til XP eller fra WIN7 til XP :S


    Nu er der jo også tale om en disk fra en defekt PC. Der kan være andre problemer end bare OS'et.


    Men siden Linux ikke kan se indholdet, så tyder det altså på en manglende partitionstabel.


    Anders, programmet hedder GetDataBack for NTFS. Det kan læse stort set alt. :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Er der nogle, der har nogle sidste gode forslag inden jeg kaster håndklædet i ringen og anser dataene for tabt?


    Ja. Jeg har et bud på et stykke software - jeg skal lige kigge efter på min gamer-station når jeg får den startet op.
    Jeg har fået en mistanke om at partitionstabellen er røget sig en tur. Det giver præcis den situation. Lad mig lige kigge efter hvad programmet hedder. Hvis du ikke har hørt fra mig inden mandag, så skriv lige igen (jeg får familebesøg i morgen eftermiddag og min hukommelse er ikke altid den bedste)... :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta
    og at XP er ved at være forældet er du naturligvis ligeglad med, ligesom microsoft om meget kort tid ikke udgiver sikkerhedsopdatering til Xp længere gør heller ikke noget.. nej, du har helt ret.. bliv du bare ved XP 8) kan da godt se der er en hel bunke fordele


    XP SP2 (som ingen med respekt for sig selv stadig anvender) udgår af support i løbet af juli.


    Men et OS er først forældet når det ikke er anvendeligt længere. Der er intet i en normal dagligdag der ikke kan klares med XP, ergo er det ikke forældet. Hvis det var forældet, hvorfor er det så muligt at opgradere fra Windows 7 til XP i firmasammenhæng?


    Til sammenligning er Ubuntu 6.xx og 7.xx langt mere forældet, da det ikke umiddelbart er muligt at anvende moderne udgaver af software på disse versioner. XP derimod æder alt råt stadigvæk. Jeg har så sent som for 2½ måned siden installeret Serious Sam HD på min XP-maskine og i november sidste år var det MW2 der blev installeret. Begge dele kører perfekt på en maskine med Phenom II X2 550 BE og GF GTX275 i en opløsning på 1920x1200. XP er ikke forældet.


    Der er også bedre hardwaresupport til XP end til 7. Mange printere har en understøttelse der er til grin i Vista/7, men som lever 100% op til den faktiske hardware i XP.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Buzzy
    Er der mon nogen der ka fortælle mig forskellen ( hvis der er en forskel ) på + og -, når man snakker brændbare cd'er og dvd'er?
    Jeg synes ik at jeg bli'r klogere, på det jeg har læst.


    En DVD+R kan du "slat-brænde". En DVD-R skal du gøre færdig første gang.


    CD'er har ikke det "problem". En CD-R er en CD Recordable - end of story :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Alternativt så ville jeg klart overveje bare at smide de penge en Win7 koster istedet for at springe helt tilbage til XP!


    Hvorfor skifte til Windows 7, hvis der ikke er behov for Windows 7?


    Jeg har feks. ikke en snus at bruge Windows 7 til, så jeg har sparet pengene. Mine spil kører upåklageligt under XP og det er alt hvad der skal til for mig.


    Fraværet af UAC klares med en NAT-router og sund fornuft.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Nu får han nok en stationær at sætte den til.
    så det vel bare et almindeligt sata kabel der skal bruges der til.


    Ja, det er bare et almindeligt SATA-kabel der skal til - det vil dog ikke ændre på formatteringsproblematikken.


    Quote


    McCleod: Jeg tror ikke der er noget kryptering på den.


    Ok, hvis der ikke er, så smid disken i en maskine der er boot'et på en Linux Live-CD. Den vil kunne se om der er en funktionel partition. Der findes også dataredningsløsninger til Linux som også kan redde data af en NTFS-disk. Men prøv først med en Live-CD og se om der er noget at læse på disken. Hvis der er, så var det oplagt at læse det fra Linux og gemme det på en anden disk. Linux skriver også NTFS.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teamet
    og overvejelser omkring pris, hastighed, holdbarhed og støj bliver det nok til en 1tb wd black som OS og spil disk (partitioneret) og så ryger den gamle 10k rpm's disk ud.


    Ville det være bedre at holde 1tb black som OS og lager (partitioneret) og så beholde en 320gb disk dedikeret til spil? Så generer OS aktivitet ikke spillene ..


    Det OS-aktivitet der trækker ned i ydelse er i virkeligheden adgangen til sidefilen. Smid den på en disk for sig selv, evt. din 10krpm og smid 320'eren ud.


    Den nye disk bør ikke deles i mere end 2 stykker; en til OS og en til resten. Sørg for at det kun er kerne-OS'et der ligger på den første partition, således at mail, musik og andet ikke går tabt ved en reinstallation - Windows skal reinstalleres fra tid til anden.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teamet
    Ebo: Jeg har godt set den momentus xt, men er ikke meget for at smidde 2.5" drev i en stationær.. 4gb ssd virker umiddelbart også som


    Alle bladeservere med respekt for sig selv anvender 2,5"-diske. Det er faktisk derfor der findes så vilde 2,5"-diske.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af kaldra
    Har kigget meget på akg k701 - de er jo for vilde!!! Prisen er bare en lille smule høj, så har derfor kigget på en anden model, [url=http://www.akg.com/personal/K_242_HD,pcatid,8,pid,82,_psmand,1.html]AKG K242[/url] er der nogen der har erfaring med disse bøffer?


    Jeg har ikke erfaring med de nævnte AKG'er. Jeg havde et par AKG for mange, mange år siden og de klemte slemt om hovedet. Det var værst når jeg havde briller på, men selv uden briller var det ubehageligt.


    De blev udskiftet med et par BeyerDynamic DT330MkII - den prisklasse er du sikkert ikke interesseret i.


    Der er en dark horse som du bør kigge på. Philips SHP-2000. De lyder helt fantastisk til prisen. Der er lidt mere bulderbas end PC350 og diskanten er lidt skinger ved høje lydtryk. Der er ingen mikrofon, så de kan ikke bruges til gaming. Prisen ligger i området 150-200,- afhængigt af om du køber dem i Bilka eller i Føtex. De er billigst i Bilka. Der findes også en SHP-2500; der er længere kabel og regulering - det er fint til stereoanlægget. Bærbart udstyr kan ikke trække 6m kabel på et par hovedtelefoner. Been there, done that, got the t-shirt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Ville ikke råde dig til ihvertfald nogle af steelseries headset hvis de bare skal bruges til musik. Grunden er at de udviklet til gaming og derfor er det ikke særlig meget bas i, kun meget diskant.. Går udfra at siberia er på samme måde.


    Steelseries er ikke udviklet til gaming. De er udviklet af folk der ikke har forstand på lyd. PC350 er udviklet til gaming og er stadig blandt de bedste hovedtelefoner jeg har lagt ører til - de er så også udviklet af folk med forstand på lyd. Mit Audigy er helt klart flaskehalsen.


    Steelseries bliver markedsført som perfekte til gaming. Det er noget vrøvl. De er perfekte til at sætte omkring en dør så man ikke får fingrene i klemme hvis den skulle smække. De fleste gamere køber gaming-udstyr uden at kigge på hvad de rent faktisk køber. "Gaming" sælger sand i Sahara.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mim-Dk
    men jeg gider ik ofre en masse på denne maskine er Intel Mand og kan ik så godt døje Amd..


    Og jeg kan ikke døje Intel - der er vi så forskellige hver især. Min sidste Intel var en PII-400 og den forrige var en 486DX33. Resten har været AMD.


    OS'et kører jo på begge kerner, så det lyder umiddelbart underligt at den ene kerne skulle være defekt. Normalt crasher et OS hvis den ene kerne ryger i svinget.


    Prøv at starte maskinen op på en Ubuntu Live-CD.


    Åbn en terminal og skriv "dmesg |grep CPU" uden "". Det er case sensitive. Post resultatet her.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Læs hvad manden skriver i post 1 om hvilket OS han bruger hvilket er en evalueringsudgave af win7, som kræver minimum 1GB ram i 32


    Han skal ikke bruge en evalueringsudgave. Han skal købe en rigtig Windows7.


    Quote


    Samt MW2 kræver som minimum 1GB ram i vista hvilket osse gør sig gældende i win7


    Nu har Vista et sygeligt RAM-forbrug, hvilket 7 heldigvis ikke har arvet. Du kan køre Windows 7 på maskiner som ikke kan slæbe Windows Vista.


    Quote


    Som altid er det jo nok Microsoft og Infinityward samt os andre, der er helt gal på den og ikke har set lyset ;).


    Microsoft har ikke været for heldige med Vista. Du kan ikke sammenligne Vista's performance med 7's performance, uanset at der i begge tilfælde er tale om NT6.x. Windows 7 performer som XP og Vista perfomer som en mursten i modvind.
    Microsoft har dog lært af farcen omkring Vista og sat nogle andre kriterier på til 7. Jeg har kørt en virtuel evaluation ned omkring XP-niveau i RAM og det kørte meget uændret.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teamet
    Jeg leder efter en ny hdd.


    Jeg har kigget på wd green, men der er noget med parkering af læsehovedet, som skulle nedsætte levetiden noget. Har dette noget på sig? Jeg har ikke set noget fra wd om problemet..


    Der bliver skrevet meget om WDC Green. 99% er FUD, fordi folk ikke ved hvad de har med at gøre og derfor gætter på livet løs.
    Jeg har 2 WDC Green desktopdiske kørende i døgndrift. De har kørt i årevis (det er ikke sandt, for så længe har de ikke været på markedet); de har kørt længe... :-)


    Quote


    Jeg gik så over til at kigge på deres black-serie, som er meget lig deres RE4. Da jeg er træt af min velociraptors larm, tænkte jeg at en black måske kunne blive bootdisk - vil det gøre computeren langsommere samlet? Larm er også et issue - larmer black virkelig så meget som de siger? Der ligger helt sikkert under min velociraptor, så der gør ikke så meget.


    Din maskine vil muligvis bruge lidt længere tid om at starte op. Jeg tvivler på at du vil kunne mærke forskel.
    Black og larm? WDC Black er optimeret til ydelse i desktopmaskiner. Jeg kan dårligt forestille mig at den skulle larme mere end de diske den skal sammenlignes med.


    Quote


    Hvordan ville I vælge at sætte det op? Ikke råd til boot ssd desværre :/


    Hvad tænker du på?


    Quote


    Bør jeg kigge efter samsung, seagate osv?


    Der er mange der bruger Samsung og de fungerer vist upåklageligt. Jeg har selv en Seagate i min gamer-PC, men den er ikke tændt så tit, så jeg kan ikke sige så meget om den. Jeg har en ES.2 i min arbejdsmaskine - det er ikke en disk i dit segment. :-)


    Nå, jeg vil over i Døgnposten. Der ligger en WDC Green 2TB disk med 64MiB cache og venter på mig :-)