Indlæg af McCleod

    Quote

    Oprindeligt indlæg af guinen
    Jeg har den senere tid haft problemer med min computer da den er ved at være for gammel til at spille de nyere spil som Battelfield BC2 og Modern wf2 osv.


    Der skal i virkeligheden ikke så meget til. Hvad har du nu og hvilken opløsning spiller du i?


    Du har kabinet, så det skal du ikke købe nyt af. Din harddisk er sikkert også stadig fin.


    Bygger du selv, så ved du hvad der er i. 100%. Jeg bygger altid selv. Jeg vil vide hvad der er i og jeg vil vælge udfra mine kriterier - ikke udfra et eller andet firmas kriterier.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    HAF 932 - næsten for stort/tungt, gider ikke slæbe sådan en rund til LAN's


    Jeg har et billigt ACE-kabinet. Det vejer stort set intet og ACE har ganske pæne designs ind imellem. PSU'en er skiftet ud med en OCZ. Den pågældende maskine bliver også slæbt ud til diverse parties i løbet af året.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af pudditang
    jeg ved godt at det efterhånden er gammelt, men som jeg husker det var de da en dundrende succes? 775 og 940 er da ikke meget


    Socket 940 er enten til en gammel Opteron til ECC-RAM eller til en AM2-CPU. AM2 har nemlig også 940 ben. De er dog ikke indbyrdes kompatible. Vær opmærsom på det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af pudditang
    men i kan vel følge mig i at der ikke altid er meget stil i at præsentere en brugt gave.


    Nej, det er der ikke meget stil i, medmindre det er til noget udgået hardware.


    Der er ikke meget stil over at give en brugt CPU i gave - jeg gjorde det sidste sommer, da en ny kostede 700,- og en brugt kunne fås til ca. 100,- på QXL. Der var tale om en P4 til socket 478. Modtageren blev faktisk vældigt glad for den og nyder stadig dens tilstedeværelse.


    Når man giver en brugt gave er det vigtigt at pointere overfor modtageren at der er tale om PC-dele som har været udgået af markedet i en årrække og at nye dele ville kunne betale store dele af en helt ny og meget kraftigere maskine. Det grænser næsten til liebhaveri :-)


    Du kan få 5770 til godt 1000,- - det er most bang for the buck i det prisleje. Jeres problem er at A8N sikkert ikke understøtter PCI-Express 2.0 og så er I lige vidt.


    Jeg er bange for at det hedder en ny maskine (nyere bundkort i det mindste). Selv 8800GT vil kræve PCI-Express 2.0 :-(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Fin god allround maskine, som sagtens kan følge med dagens spil uden problemer. Skulle den så mangle lidt juice, er det jo bare at fyre


    Det kan du ikke mene - ikke seriøst, vel?


    i3 er en kontor-CPU. i5 eller i7, hvis det endeligt skal være Intel.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hello
    hvis du ikke har de store planer om at overclocke den hvad med så at droppe coolermaster køleren og smide lidt flere penge i en fx. core i5 eller i7 ellers ville jeg sige at processoren måske er lidt svag iforhold til resten af computeren


    Enig.


    Eller bare bruge en Phenom II X4 955 BE - den koster det samme, men har 4 kerner og er i en helt anden klasse.


    Køleren er helt ude af dimensioner med resten af maskinen. Det svarer til at sætte 22" alufælge på en Fiesta.


    Overvej desuden et grafikkort med en anden kølerløsning, feks:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…?q=5770&sp=all&pid=773657
    Eller:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…?q=5770&sp=all&pid=713208


    Radialblæsere er ikke så effektive som aksialblæsere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod
    Davs!


    Jeg har kig på Perfection V30 og V300. Hvilken af de 2 ville I vælge til alm. bred anvendelse?


    Det skal være Epson Perfection, da Epson laver Linux-drivere til dem.


    Jeg så lige at V300 har support for negativer, så det blev valgt og bestilt. :-)

    Davs!


    Jeg har kig på Perfection V30 og V300. Hvilken af de 2 ville I vælge til alm. bred anvendelse?


    Det skal være Epson Perfection, da Epson laver Linux-drivere til dem.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvorfor er det så at PS3 & Xbox360 kun køre 1080p? :$


    De er beregnet til TV og TV er 16:9.


    Hvis du skal have den optimale oplevelse af et PC-spil, så skal du have 16:10-skærm eller et multiplum deraf (5760x1200, feks).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hyber1z0r
    Har også et HD5770, og der står faktisk på pakken: Minimum requirements 450W
    jeg havde en 450w psu der til min i7 oc. og den crashede kun 1 gang på 1 måned.


    Nu skriver du ikke noget om din PSU.


    Mit gamle GF9800GTX+ kørte med en 400W PSU, selvom XFX sagde 450W.
    Mit GTX275 kørte før med en 450W PSU, Asus skrev 550W. Desuden OC'et Phenom II.


    400W'eren er en NorthQ 4775-400 som sidder i min desktopmaskine. En meget stabil forsyning (faktisk mere stabil end den Corsair der senere skulle trække det GFX).
    450W'eren er en Corsair VX-450.


    En god PSU kan sagtens klare opgaven selv om den er "for lille".


    Hvis du har haft 1 crash på 1 måned, så vil jeg kalde din maskine ustabil. Jeg har haft 1 crash på et halvt år og det synes jeg er ustabilt. Dertil en række softwarefejl. Problemerne holdt op da jeg sænkede multiplieren med en halv. :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Ja, det er så smag og behag. Jeg har selv to stk, og kunne aldrig drømme om at bruge dem som systemdisk. Efter 8 sekunder parkerer den læsehovedet, som du selv siger så spinder den med 5400rpm og søgetiden er ikke den bedste. Det er på ingen måde en langsom disk, den er bare ikke egnet til OS.


    Windows' egen powersave-funktion er endnu værre.


    Jeg flyttede TB's og FF's opsætning fra en partition forrest på en Maxtor MaXLine III 7200rpm til en hardfyldt WDC Green og fik et markant ydelsesboost. Noget af det kan tilskrives forskellen i filsystemer, men ikke det hele. Jeg har hentet 3-400% ved den lille operation. MaXLine-disken er min systemdisk.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Mjaaa... det gør faktisk ikke så meget på et lokalt netværk. Men for god ordens skyld burde du ændre det til 192.168.0.1 som router, og


    Jo, det giver problemer på et lokalt netværk, hvis der anvendes IP-adresser der ikke er hører til de tildelte områder.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Intel Core i7 Quad Processor i7-860
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=492768 2.150


    Med AMD Phenom II X4 955 BE kan man få CPU _og_ bundkort for den pris og i spil er der ikke forskel at mærke. Flaskehalsen er alligevel grafikkortet.


    CPU - 1195,-:
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18


    Bundkort (ASUS M4A785TD-V EVO) - 649,-:
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18


    Dertil:
    RAM (4GiB Corsair Dominator PC3-12800) - 962,-:
    http://www.bj-trading.dk/newsh….asp?skvare=629755&f=edbp


    Med Black Edition og DDR3 er der mulighed for OverDrive, hvilket giver mulighed for at fodre memorycontrolleren med nøjagtige timing-data.


    Der er hurtigt sparet 1000,- her. Og spil-ydelsen er uændret indenfor et par FPS.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsK
    Tak for svarene.


    Jeg bestemte mig nu for 16:9 skærmen fra Samsung da jeg fik læst en del gode anmeldelser af den. Så må jeg undvære de 180pixels :)


    120pixels - eller rettere, 120 hele linier. 16:10 er i øvrigt bedre til spil.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Intenso
    Er det en teknologi der er på vej frem, eller er den ved at dø lidt hen?


    Jeg tror at den er død.


    Quote


    Syntes alle de kort man kan finde er nogle meget svage nogle. Hvorfor bliver der ikke lavet eksterne versioner af de større modeller? Det er da det eneste der for alvor ville give mening :boxed:


    Markedet er der nok ikke. De fleste der køber en notebook køber den ikke for at spille. Og dem der spiller har en kraftig stationær.
    Desuden ryger det praktiske ved en notebook jo fløjten, hvis man skal have en GFX-boks med sig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bidany88
    behøver ikke være vil god og dyre , da jeg har ikke så meget penge :D mit budget er ca 6-7000 kr og det er kun pc'en ...


    Det var ikke mange penge. Du skal formentligt regne med at bruge 2000,- på grafik (HD5850). Dér er den største flaskehals ved spil.
    Skulle jeg finde en CPU til dig, så snup en AMD Phenom II X4 965 BE, hvis pengene begynder at knibe eller en Phenom II X6 1090T hvis der er penge til det.
    Sidstnævnte bider skeer med endda ganske dyre Intel-CPU'er.


    Bundkortet er det samme for de 2.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Jam
    anden. Synes det går lidt langsomt små 20mb/sek. Jeg har ikke prøvet at teste den endnu.


    Det er for langsomt. Den skal markant højere op, selv når det er på samme disk. Jeg har desværre ingen 2-delte Green-diske jeg kan prøve af med. Alle mine diske på 1TB er i ét stykke eller forbundet via USB ;-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af CubeX
    Link


    Du bør undlade at handle med Getmore. De bliver stadig undersøgt for omfattende momssvindel og svindel i forbindelse med det seneste ejerskifte. Der hænger en grim lugt over det firma. :-(