Indlæg af McCleod

    Hvis der ikke er luft at køle med, kan den ikke køle, uanset hvor meget referencekøler den er. Det var bare den betragtning der slog mig.
    Kortet burde ikke overophede, tiltrods for manglende frisk-luft i de "nedre" regioner...?

    Jeg vil kigge lidt mere på den XFX, så.


    Hvad med køling af det?


    Der kommer ingen luft ind i kabinettet under grafikkorthøjde og i toppen sidder en stor 120mm blæser der trækker varm luft ud. PSU ligger udenfor kabinettet. Der er et hul fra et floppydrev og et svarende til et CD-rom-drev - begge huller er lukket til med et filter og er de eneste indsugninger til CPU'ens Scythe KatanaII (den optager pladsen som PSU'en skulle ha' brugt).

    Greetings!


    Som subj. antyder, så er jeg på jagt efter et nyt nVidia-baseret grafikkort.


    Jeg vægter ydelse, pris og støjniveau i den rækkefølge. :-)


    Prisloftet er 1500,-


    Fabriksoverclock er absolut et plus, hvis det kan skaffe mere ydelse i prisen omkring 1500,- - jeg ved godt at man kan OC'e selv, jeg gider bare ikke at rode med det. Det skal virke første gang og direkte ud af æsken.


    Jeg ved også godt at ATi formentligt har de hurtigste kort i prisklassen. ATi har bare en elendig Linux-support hvilket har
    afstedkommet at Cedega ikke understøtter andet end nVidia under gaming i Linux. Der er altså ikke nogen vej udenom nVidia.


    Er der noget jeg har glemt at nævne?


    Det skal naturligvis være PCI Express x16 og jeg har support for ver. 2.0.
    Jeg har en CRT-skærm, så alle 4:3-opløsninger til og med 1920x1440 er mulige. Det giver mere spillerum for spil... :-)


    Mvh