6800Gt med Zalman VGA vand køler

  • Har lige købt mig et 6800gt kort, og føj for satan det er stort.
    I min maskine har jeg et ge4200ti pro kort hvor jeg har skiftet køleren ud med Zalman vga vandkøler.
    Kan jeg gøre det samme med 6800gt?

  • spørger du om du kan putte vand på dit 6800gt ? hvis det er det du spørger om så er det muligt ja. ellers har jeg misforstået dit spørgsmål

  • 1)
    Passer den til det store 6800gt kort


    2)
    Bliver 6800gt mon kølet nok af zalman vandkøler? (ja, køleren ser meget størrer ud, den køler vel nok også andet end gpuen , måske noget ram? )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FoZzI
    Kører med den her:
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112102


    På grafik kortet har jeg den her:
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118411


    I følge Zalman skulle den passe til alle ATI og Nvidia kort så JA den passer til det store kort, altså den du linker til. På billedet af den du linker til er der også ram køleribber med så den klare på gpu og ram... dvs. CORE og MEMORY bliver kølet... Alt i alt, den skulle MEGET gerne kunne klare det...


    EDIT: De skriver at hvis der er huller omkring din GPU CHIP så passer den der til.

  • Det gik sgu lige. Skruene fra Zalman pakken passede ikke i hullerne til gpuen.
    Heldigvis kunne de "gamle" skruer fra luftkørene lige passe ind. Men også kun lige.


    Det hele kører nu. Gik fra 1663 u 3dmark03 til 9857

  • Lige noget andet. Hvor varm må gpuen blive?
    Ser ud til at kører på:
    GPU core temperature: 64 C
    Ambient temperature : 56 C


    Men cpuen kun er 41C


    Er det en ok temperatur, eller bliver den ikke kølet nok?
    Kunne være at vandkøleren ikke at presset nok imod gpuen efterom det ikke er de helt rigtige skruer jeg har brugt.

  • Demineraæiseret vand fra kærestens fysik lokale. Hvor mange grader det er i tanken ved jeg ikke.
    Tror jeg skal have fat i nogle små fatninger til undersiden af kortet, så køleren bliver trykket godt ned mod gpuen.

  • jeg tror ikke der er så meget at gøre, jeg har set tests af den køler. Og der var temps ret høje selvom vandet var køligt nok.


    Køb dig et asetek waterchil eller lignende. Jeg har lige monteret mit og mine temps ligger på 40 grader idle.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB