vame på readon 9800

  • hejsa
    jeg er ny her så bær lige over med mig


    jeg har et ati readon 9800 kort med 128 mb ram
    mit spørsmål er Hvor vamt kan det blive for mit er ca. 79 c på stanby og over 85 i spil er det normalt ?
    og hvis ikk hvad gør jeg

  • Jeg tror det er meget normalt at se den slags temperature med standardkølere. Jeg har selv set og brændt hænderne på et kort magen til..


    Der er selvfølgelig løsninger på dette problem. hvis du har nogle kabinet kølere så kune du sætte dem til at blæse på kortet, du kan selvfølgelig også købe en køler der erstatter standard køleren.


    Link til kølere

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lindman
    hejsa
    jeg er ny her så bær lige over med mig


    jeg har et ati readon 9800 kort med 128 mb ram
    mit spørsmål er Hvor vamt kan det blive for mit er ca. 79 c på stanby og over 85 i spil er det normalt ?
    og hvis ikk hvad gør jeg


    Hvordan har du målt det? ?(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Umiddelbart vil jeg sige din temperatur er lidt, (en del), for høj... (det burde ik' brænde af, men levetiden bliver væsenligt nedsat)..


    Har du et fornuftigt airflow i dit kabinet? - ellers er det i vert fald et godt, (og rimmeligt billigt), sted at starte da det sænker temperaturen på alle delene i din pc... (en blæser foran og en bagi)..


    ..ellers kan du også sætte en anden køler på dit grafikkort. Her kan jeg anbefale dennee køler:
    Zalman VF700-cu


    Edit:...der var jeg for langsom..

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().