Opgradering af nuværende hardware

  • Hej Tweaks!



    Jeg står lidt i den situation at jeg har besluttet mig for at opgradere mit hardware i min PC.


    Mit nuværende setup består af:


    Kabinet: AeroCool Hi-tech7
    GFX: AMD Radeon 6850 1GB DDR5
    Bundkort: Gigabyte P43-ES3g
    RAM: 8 GB DDR2
    Processor: Intel Core 2 Quad - Q9550.
    System-Harddisk: 250GB (Ukendt Mærke)
    Sekundær Harddisk: 1000GB på 7200 RPM. (Ukendt mærke)
    Strømforsyning 650W.



    En gut foreslog følgende:
    Socket AM3+ FX-6300 3,5 GHz
    Socket AM3+ ASUS M5A78L-M LX3
    4 GB DDR3 1600 MHz CL11 Kingston
    Cooler Master Hyper 212 Evo
    120 GB Kingston SSDNow V300.


    Dette sæt overvejer jeg at købe, men var der nogle der havde forslag til ændringer?



    Tak

  • Svært at foreslå ændringer med de begrænsede oplysninger.


    Det ser ud til at være et budget build, så vær venlig at oplyse budgettet og hvad pc`en skal bruges til .


    Hvis vi forudsætter at vi bliver ved et amd build ville jeg mene at du uden den store merpris kan du få nogle bedre ram, FX cpu`erne understøtter native 1866 Mhz.


    Bundkort ville jeg gå efter min. et bundkort med 970 chipsættet. bla. pga understøttelse af Sata 600.


    Mht. ssd ville jeg gå efter en Crucial Mx100 istedet for kingston V300 ( fås for under 530,-) (også fordi der er dukket opgaver af V300 op med andre chip end de oprindelige, og Crucial`en er hurtigere)

  • Beklager at jeg ikke lige fik skrevet det!


    Formålet med PC'en er gaming til en fin pris. Behøver ikke kunne trække BF4 på Ultra - men vil generelt gerne opnå lidt mere hastighed til både gaming, surfing osv. Bruger primært min PC til gaming og det er meget varieret hvad angår spil - så stiler lidt efter noget der kan trække lidt forskelligt i en pæn kvalitet.. Jeg regner med et budget på en 2000-2500 kr. - 3000 er også acceptabelt - men så er det lige før jeg kan få en sprit ny på TopData.dk. Grafikkortet kører fint, det er bare resten af det gamle lort der halter.
    Min strømforsyning er ikke med Bronze 80+ eller hvad de hedder - så dertil skal jeg også have anskaffet mig en ny.



    Men hvis i ville smide en liste med links ville det være fantastisk.

  • 80 plus har ingenting med kvalitet og gøre så hvis den du har er fin nok er der ikke grund til at skifte den, derfor jeg sprugte hvad det er for en du har er ikke sikkert du behøver bruge penge på en ny.

  • Du skriver selv at du bruger computeren til mange varierende spil, kan du nævne lidt om hvilke spiltitler, der snakkes om,Da der er spil hvor Intel har en klar overhånd.


    skal/vil du overclocke ?

  • Hvilken PSU ville du foreslå til en fornuftig pris Shilka?


    XFX Core Edition er udmærket og den koster ikke ret meget du kan dog få bedre hvis du ikke har noget imod og betale for det?
    Ville nok tage en 650 watt hvis du har nogle planer om at overclocke din AMD meget højt ellers er 550 watt fint nok, din gamle var som sagt kun en 550 watt.


    http://www.edbpriser.dk/stroem…n-pro550w-id-5000995.aspx
    http://www.edbpriser.dk/stroem…n-pro650w-id-4321094.aspx

  • Jeg synes nu ikke 4 gb ram er nok. Ville gå efter 8.
    Den PSU du har. Hvis den fungerer fint, så sæt den da til og se om det spiller. Den burde være stærk nok til et low budget system.


    Alternativt ville jeg bruge et par uger og skrabe delene sammen brugt. Der er altså meget godt der også.

  • Enig med #13, ville også kraftigt overveje at købe brugt med det begrænsede budget.


    En ting man ihvertfald ikke skal gøre med Fx83x0 er at køre med bundkort der ikke kan levere nok stabil strøm.


    Der er nu ikke mange amd FX cpu`er på brugtmarkedet, så måske #op også skulle kigge på noget Intel build.
    (og som sædvanlig vil der på mange sider kunne udbryde en krig, når der snakkes amd vs intel)


    Sender også lige #op en PM

  • Hvis det er en bedre spiloplevelse du vil have synes jeg du skulle kigge efter nyt GFX.
    Selvom du beholder resten af dit setup og kun skifter GFX til Nvidia GTX770 eller Radeon R9 280X, så vil det give en bedre spiloplevelse (50-100% bedre ydelse).


    Jeg siger ikke at det de andre forslår ikke vil give noget, men ikke at skifte dit Radeon 6850 er at begrænse spilydelsen væsentligt, efter min mening.

  • Ville personligt spare op eller købe brugt, gerne startende med gfx som #15 foreslår, da det er gfx der betyder mest for spil ydelsen.


    (dog kan et hd797o oc også gøre det, R9 280X er et refurbished hd7970 oc)


    Der er hele tiden noget til salg, og burde kunne gøres i nærheden af de 3000 kr. hvis man kigger sig godt for på div. hardwaresites køb og salg fora.