Indlæg af ralle222

    Hehe og mange tak for den info


    Hvis jeg så ser lidt væk fra Edge'ne - eftersom at jeg lige har opdaget at der kun ydes 1 års garanti på Edge. Er der så nogen der kan anbefale mig en Lenovo Thinkpad af ældre type i prislejet 6-7.500 kroner?


    //Rasmus

    Både og - ind imellem ender man bare på så stort et taber hold, at man i egen person ikke har en chance for at rette op på det, hvor meget man end prøver. Og andre gange kan det altså godt lade sig gøre at vende slaget uden videre. Men ja, det er skuffende at et hold skal kunne trække en individuel spiller ned og ved heller ikke om det er intentionen fra EA's side. ~

    Da jeg sidst skulle shoppe bærbar for 4 år siden var jeg på helt bar bund, så jeg tænkte for mig selv at det nok skulle blive lettere denne gang, for jeg ved hvad jeg vil have, eller - næsten. For det at ønske sig en thinkpad, er åbentbart ikke lig med at man kan få en.


    Jeg må nok hellere starte med at fortælle at baggrunden for at jeg ønsker mig en thinkpad, er at jeg generelt hader laptops, ikke fordi at mobile, men fordi de går så satans let i stykker :oops: jeg nåede kun at have min første computer som jeg havde brugt over 8k på for 4 år siden i et år, så måtte den til større reperation, heldigvis under garantien... phew! Men året efter var batteriet dødt, og strømforsyningen har jeg skiftet nu... 3 gange. I de kredse jeg nu bevæger mig i,kender jeg jo nærmest ingen som ikke har haft nogle problemer af lignende karakter uanset computer. Det er imidlertid IBM (ja, nu Lenovo)'s thinkpads, som jeg har det bedste indtryk af. Det er da nogle mere eller mindre robuste computere. Så nu hvor man jo skal have en bærbar, når man sådan skal starte på universitet and all, ja, så ville det jo være rart med en computer som ville holde noget længere - eller som var noget billigere.


    Derfor går følgende ud til jer Tweakere :rules:


    Jeg søger en !holdbar! computer, på ca 14" smarte tommer, med en rimelig levetid og en rimelig processer. Jeg skal ikke game på computeren, men det ville nu være rart, hvis den kunne trække afspilningen af en film. Desuden skal den helst ikke være alt for overvægtig, dog er alt under 2,5 kg godtaget.


    Jeg har kik på følgende muligheder (andre forslag er også velsete):


    A) Lenovo Thinkpad Edge - Lenovo's nye thinkpad serie virker ret interessant, der er lovet lige så god holdbarhed, men har endnu ikke selv haft en i hænderne. Kan imidlertid kun finde 13" hos danske forhandlere og denne har ikke noget optisk drev (dvd brænder), hvilket kunne være rart. Er der nogen der ved hvornår man evt. kan få 14", som kommer med i-processer og hele lortet? Til den ringe sum af ca. 6000 kroner, hvis jeg kan regne bare en smule. Da ville det være ret interessant.


    B) Lenovo Thinkpad T410i - De nye T410i'er ligger højt på prisranglisten, og vægter hele 8.700 kroner :o. Det er jo det samme som jeg gav for mit gamle HP hakkebræt i tidernes morgen. Er det det værd? Jeg har svært ved at se om jeg egentligt får noget for mine penge i forhold til Edgen?
    http://www.shg.dk/Baerbare/Len…0i-2518-14.1-2221164.html
    Det er nu nok bare mig der er newbish, men 8.700, det er sq mange penge for en studiebærbar :ohmy:


    C) Sidste bud er at jeg går ud og shopper en ældre Thinkpad T-model... En uden i-processer, men hvor man da ved at holdbar heden er der. SHG har fx http://www.shg.dk/Baerbare/Len…ad-T400-6473-2156466.html men det virker godt nok som en gammel computer, til ikke særligt mange færre penge... Oh well - 1000 kroner sparet, er 1000 kroner sparet - men er det det værd?



    Det er lidt her jeg står - observerer fortsat på edbpriser, men må indrømme, at finde en thinkpad, det er ikke BARE lige. :rolleyes:


    Alle som har bare en smule input, skriv venligst og hjælp mig igennem min computershopper-krise ;)


    The force is strong in you TWEAKERS :boxing:




    Og hvis du stopper her så blot tak fordi du brugte flere minutter af dit liv på at læse om min situation :D
    //Rasmus

    Trådløst Gaming Headset m. Surround sound <- Eksisterer det?


    Jeg var rimligt overbevist om at det gjorde, indtil at jeg tjekkede edbpriser, hvor jeg ikke kunne få hits på både wireless og så surround sound.... Er det bare mig?


    Efter at have kikket mig omkring ser det end også ud til at de fleste stadigt kører med ledning ... Men det ville nu være dejligt hvis man kunne ligge i sin seng med headsettet og se film... Og G35 er jo surround på USB, så det burde vel kunne lade sig gøre?


    En let forvirret
    //Rasmus

    Er der nogle der kender prisen på Radeon 5830, som burde udkomme snarest muligt, jeg har nu i lidt over en måned været uden grafikkort men tror jeg har fundet hvad jeg mangler i mellemtingen mellem 5850 og 5770 - nu er der jo så bare prisspørgsmålet - er der nogen der har nogen som helst ide om hvor prisen kommer til at ligge, af flere amerikanske sites har jeg regnet mig frem til 1600-1700 hvilket jeg er meget villig til at betale, men komplett.dk annoncerer allerede nu på edbpriser med priser omkring de 2000, hvilket jo presser prisen meget tættere på 5850, som man også kan være heldig at løbe ind i til 2000 kroner...
    Tbh så er jeg bare en nærig satan, som ikke er alt for god til at blive enig med mig selv om, hvor jeg får mest for mine skejsere, men hvis der nu var nogen der havde noget inside knowledge om prisen her, så ville jeg da i det mindste blive en lidt mere velinformeret nærig satan :crazyeyes:
    :rules:


    // Rasmus

    Er enig med #2, men skulle du alligevel ønske en gamer-bærbar, så ville jeg foretrække en fra MM-vision, jeg kender flere som har gode erfaringer med bærbare derfra. Jeg har også 2 kammerater som har købt "gamer"-bærbare der, og de er super glade for ydelsen, men set fra min lidt mere objektive vinkel, så er det sjældent at de rent faktisk får gamet på den bærbare på trods af at den af og til overgår deres stationære med et par millimeter - det er bare ikke det samme.
    Jeg har selv haft en bærbar som jeg også brugte delvist til gaming for et par år siden, faktisk en HP, men de problemer jeg har haft med den, tjaeh... Måske er det bare sådan med de fleste bærbare, men det har sq ikke været en dans på roser - har skiftet strømforsyning 3 gange og batteriet virkede slet ikke efter de 2 første år, desuden er holdbarheden heller ikke til at spøge med, på trods af en neopren cover under transport har jeg fået skiftet skærmen engang, heldigvis inden for garantien, men det stads koster dælme, hvis det er udenfor. Så er det sq lettere med en stationær - men hvis du virkeligt vil - så ville min stemme gå til MM-visions topmodel, MMvision er på trods af at være et lille firma, ihvertfald et firma vi ikke har set det sidste til :)

    Ja, her til aften gik grafikkortet så - det er sq utroligt at såden et ikke kan holde mere end 3 år... Men tjaeh, der er vel ikke noget at gøre ved det - et stks BFG 8800GTS (640 mb) ud af vinduet - det havde ellers gjort det så godt, har ingen problemer haft med det, men nu sagde det sq stop, det er lidt trælst når det ellers har kunnet trække Call of Duty 2 (1920x1200) med høje settings [hvilket er den største prøve det er blevet sat på, da jeg derudover mest har gamet spil som Rainbow Six Vegas 2, Warcraft 3, WoW, Dragonage Origins og Borderlands på det seneste], men tjaeh - nu hvor jeg skal bruge et nyt, kan jeg vel lige så godt få lidt for pengene


    nb! jeg har ikke mulighed for SLI


    Jeg leder derfor efter 1 stks godt grafikkort som vil kunne trække de nye spil med samme opløsning (1920x1200)


    Jeg er villig til at spendere omkring 2000 kroner +/- nogle hundrede


    Jeg skal ikke have det nyeste af det nyeste, da det er min erfaring at det ikke er der man får mest for pengene, når ens behov, er som mine.


    Jeg har i forvejen kikket på Geforces 275/285 og Radeons HD5850 - men eftersom det er ved at være nogle år siden, jeg sidst ledte efter grafikkort, er jeg lidt på herrens mark.
    Håber at et par vel-opdaterede tweakers hjælp :rules:


    På forhånd tak
    //Rasmus B. Petersen

    Er der nogle der ved hvor man kan få biletter, hvis man nu ikke var så vågen i december måned, det virker som om den er taget af plakaten i jylland d. 6/1 på trods af at alle forestillinger er udsolgte (medmindre man vil sidde klods op af lærredet -_-)


    Nitte, nitte, nitte

    Hehe - tjaeh - måske har jeg voldtaget det i Call of Duty :oops: - og vil for eftertiden benytte mit G15 til spil, men stadigvæk er jeg sq ret træt af at det ikke kunne tage mosten, jeg orker ikke at skrive mails etc med et engelsk layout G15 fra år 0 -_-...


    Er der nogen der ved om man kan købe "enkelte" taster ? - for hvis Logitech nu siger at det er mig som har ødelagt det, orker jeg altså ikke at købe et nyt til 500 kr+ -_-


    Og jeg ligger det heller ikke væk, for de bløde taster er altså bare mere end jeg kan stå for, når man skal skrive længere beskeder =)
    Ellers bliver det bare en alt-tast i stedet for S'et - og så bare håbe på at jeg med min motorik kan formå at tage få en tast af og på uden den går i stykker -_-


    Burde måske overveje det IBM-tastatur som jeg har i kælderen - nu folk antyder at jeg har angry-german-kid tendenser



    //Peace out - og tak for velment posting :9xo

    Så er det lige sket, mit logitech illuminated keyboard fra juni gik i stykker -_-, så nu kan jeg bruge mandag på at reklamere over det


    Jeg vil blot kort og godt advare mod at bruge dette tastatur til spil-brug, i det at tasterne simpelthen ikke er solide nok til dette, de sidder fast med små skøre plastik anordninger, som simpelthen ikke kan holde til trykket - tastaturet er super at skrive på, men såfremt at WASD skal trykkes i bund, anbefaler jeg at man lægger det væk, altså hvis man har bare den mindste tendens til at trykke lidt til ;)


    Ellers god weekend
    //Rasmus - nu på et gammelt G15 hakkebræt - det kan man i det mindste kaste med ^^