Indlæg af Green

    Jeg kan godt se ideen med blutooth og et program på mobiltelefonerne.. Men igen, tror ikke at alle vil få det gjort, lige som jeg tvivler på det nuværende projekt der er igang "See-mi". Jeg tvivler virkelig på at man kan få samtlige cykelister til at køre rundt med en lille sender. Nogen vil simpelthen ikke få det gjort. Dog kunne man nemt gøre det til standard på nye cykler.


    Ja FM er helt sikkert smartere.. Det har jeg også kigget på. Og med en rækkevidde på 1 km må man kunne indstille inden for en bestemt rækkevidde det skal alarmere..


    På den anden side hælder jeg også til nogle sensorer langs lastbilens side. Men hvis det allerede findes, og at det samtidig registrerer alt andet, så tror jeg at lastbilchaufføren mister respekten for advarlserne ret hurtigt..

    Er i gang med et eksamenprojekt i teknologi på HTX. Vi har valgt at arbejde med højresvingsulykker - altså last biler der kvadrer cyklister ved højresving.


    Så det har ikke noget med indbrudstyve at gøre..


    Vores idé til en løsning er nemlig et system som dette.. En modtager som registrerer cyklister inden for en afstand af f.eks. 10 m., så chaufføren bliver klar over cyklistens tilstedeværelse hvis cyklisten er inden for de bline vinkler..


    Kommer til at tænke på de nye biler som er lavet, som automatisk låser bilen op når den kan "føle" nøglen inden for en bestemt afstand.. !! Det er sku næsten løsningen.. Mon ikke det vil virke?

    Hej Twaekere..



    Findes der på nuværende tidspunkt et alarm system, det gør at en gps-sender(eller et andet signal) giver et alarmsignal til en modtager, som eksempelvis får en lampe til at lyse lignende, når senderen når inden for en bestemt afstand af modtageren?


    Eksempel: Jeg er en modtager med alarm der reagere når senderen er inden for 10 m. Min kammerat er en sender og står 20 meter væk fra mig. Han begynder at gå imod mig og meningen er så at når han er 10 meter fra mig, så skal alarmen gå igang..


    Findes der noget lignende et eller andet sted? Har det evt et navn?




    Håber meget på hjælp.


    På forhånd tak.
    - Green

    Hey Twaekere.


    Har ryddet op i gemmerne, og her er hvad der sælges:


    ____________________________


    ATi Silencer 5 rev.2 Monteret en gang på tidligere X800XL, men blev kort efter afmonteret igen pga det kort blev defekt, dvs stort set ikke brugt (5min) Alt tilbehør medfølger, org emballage, kvitt og 100% funktionsdygtigt.



    Billede af køler
    _____________________________


    Artic Cooling VGA Silencer


    Kommer opringeligt fra et ATi 9800Pro, men passer også på 9200 ved jeg..
    Der er en kontakt til 2 forskellige blæserhastigheder.


    Billede
    ______________________________


    Spire 80mm køler med kobberbunk, UV-skjold og foruden lydløs..


    Spire Køler med skjold
    Spire Køler bund
    ______________________________


    Bundkort: Acorp 7KTA ver:1.1 + CPU: 700Mhz Duron


    1X AGP, 3x SD-slots osv..


    Billeder:


    Acorp mobo
    Acorp Mobo 2
    Chipsæt Køler
    Model nummer
    Spire Køler med skjold
    Spire Køler bund
    _____________________________


    Adaptec SCSI-controller + kabler, til PCI.


    Billede 1
    Modelnr
    Billede af chip
    _______________________________


    Logitech Trådløs Tastetur


    Modellen kender jeg ikke, men det fungere upåklageligt.


    Billede af Mus
    Billede af Tastetur´
    _______________________________


    Tastetur med flade taster ligesom bærbar


    Smidt kassen væk, og kender umiddelbart ikke mærket på det.. Fungere upåklageligt.


    Billede
    Billede Fra siden
    _______________________________




    - Tingene befinder sig 5700 Svendborg


    - Der er mulighed for afhentning eller sendes med postDK


    - Jeg er gud osv..




    BYD! :D

    Så kom der sku liv i den alligevel.. Stod lige at skulle til at pille bundkortet ud, men besluttede lige at teste med en enkel ram-blok i, og vupti, så startede den.


    Min teori er at ram skal have 2,1 volt, hvor std volt vist nok er 1,8 på mobo..


    Men sagen er den at det virker nu.. Så vil jeg lige høre mht til overclock. Har du brugt jumperene til overclocking? Og hvad er fordelen ved dem?


    Green

    Jamen min kommer ikke rigtig videre? Den stopper efter den er gået ud første gang..


    Hvis det lykkedes mig at få den igang uden den går ud, kan man se disse Led Status Indicators. Her er alle 4 "grupper" røde. Det står beskrevet i manualen at det skyldes enten defekt CPU eller forkert installation af CPU..


    Gør dine led indicators også det?

    Hej.


    Jeg har lige fået installeret mit nyindkøbte MSI P35 Platinum med en brugt E6600.
    Grafkortet er et 7800GT.


    EDIT: Ram er Corsair XMS2 PC6400


    Når man trykker på start, er det som om den tøver med med at starte, men kommer da igang. Altså det er ikke sådan at den starter lige med det samme.
    Blæserene kører, hdd'erne starter osv. Men så efter ca. 4 sekunder går den ud igen. Dog er det lykkedes mig at få den til ikke at gå ud, men der hang den bare med sort skærm.


    Hvad sker der her?


    Håber meget på hjælp, da jeg har været uden min stationære i par måneder nu..

    Hvis det stod til salg, hvad ville følgende kunne indbringe...?


    CPU: 3000+ Winchester 1800 @ 2200 stabilt
    Alder ca 2 år, med kvitt. + Std.køler


    Bundkort: Sprit nyt A8N-Sli (kommer hjem fra RMA)
    Med kvitt.


    Ram: Crucial Ballistix PC4000 2x1GB
    Alder ca. 1 år, med kvitt



    På forhånd tak..

    Har aldrig handlet hos den forhandler før, så inden jeg begiver mig ud i det, vil jeg lige høre om der er nogen der prøvet at handle hos dem.


    Selvfølgelig er det vigtigt at varene kommer til tiden, men +/- en enkel dag gør jo ikke noget.


    Mest interesseret er jeg i deres support, hvis en varer bliver defekt? Hvordan er den?



    På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Næste weekend, som i den weekend vi går i møde, eller weekenden efter? Vi kan sagtens mødes ved en station - hvis vi kan mødes udenfor hovedbanen, vil gerne undgå at skulle finde parkering (og betale horribel pris!) til bilen.


    Refererer til den weekend vi løber ind i nu. 28-29. Der er jeg nemlig i DGI-byen fra fredag til lørdag. Er parkering nemmere ved DGI-byen?


    Måske nemmere du skriver til chr.green snabela gmail.com, istedet for at fylde din salgstråd..