Indlæg af Green

    Var inde og kigge på Bioscentral.com.. Er ikke sikker på om det er en award bios der sidder i.


    Men i så fald siger den der er GFX det er galt med.. Ellers er det ram. Og har prøvet forskellige positioner med rammene, men lige meget sker der.. Dog ændrer lyden sig hvis jeg propper 2 stænger i. Så bipper den 5 gange..


    EDIT: HDD er ikke sluttet til, men det gør vel ingen forskel??

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Så sæt en højtaler til og hør om den brokker sig.


    Mvh Mads Tosse


    Vupti! Den siger Biiiiiip - - - - bip - bip.


    Oversat: èt langt bip, efterfulgt af 2 korte..


    Hvad betyder det??

    Så opdateres her igen..


    - Har cleared CMOS - intet hjalp.
    - Har prøvet begge ramblokke hver for sig i hver enkel ram-socket - heller ingen ting der..


    Så må det enten være CPU eller bundkort..? Men plejer bundkortet ikke at opfører sig underligt og melde fejl hvis CPU'en er brændt af?


    Bemærk: Kom i tanke om at jeg ingen "højttaler" har sluttet til bundkortet for evt. lyde.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation


    Ja en af hver i alle sockets, for kan være det evt. kun er et socket den er gal med så den måske kan starte ved at du har én stang i 4 socket.


    Mvh Mads :T


    Okay.. vil jeg prøve når jeg kommer hjem..!



    Quote

    Kan også være at dine ram ikke får spænding nok. Også er du på skideren, da du så skal have fat i nogle ram der er villig til at køre ved lavere volt, før du kan komme i bios og skifte spændingen.



    Bundkortet havde i sin tid ikke problemer med at starte op på default voltage på rammene, så det burde ikke blive noget problem her..

    Har lige brug for en sidste hjælpende hånd, hvis der er nogen der gider kigge med..


    - PSU er røget til RMA!
    - Dog vil jeg "dobbelttjekke" bundkortet.


    Jeg har gjort følgende:


    - Anvendt en Corsair PSU til test
    - Taget alt unødvendigt ud af computeren
    - Sikret mig af GFX er fundt funktionelt! (dog ikke CPU)
    - PRøvet både med og uden ram!


    Og der sker følgende:


    - Inden jeg tænder er der lys i den grønne lampe på bundkortet
    - Ved tænd starter HDD'erne selvfølgelig op som det første og;
    - Der er lys i alle blæsere (både dem forbundet direkte til bundkortet, samt dem der ikke er)
    - Men intet vises på skærmen overhovedet, og ingen "bip" eller lign.



    Er det så sikkert at det er bundkortet der er brændt af?? Eller måske CPU da den har været OC'et?

    #gonlaa


    Det er lige præcis det jeg har gjort.. Eneste måde det lykkedes mig at få gang i den..



    #Fragman


    Ja, du har nok ret..


    Lavede lige en ekstra måling på den:


    12V giver alt mellem 12,5-14,5 og har været oppe på 15V!! Den har tydeligvis en defekt..


    Sidder nu og ærger mig over jeg bestilte den hos Express Delivery!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    uanset hvad den aflæser skal du bruge et multimeter hvis du vil aflæse noget...for de der sensorer kan du ikke stole på...


    Spændingerne er aflæst med multimeter.. Mærkeligt nok lykkedes det mig jo at få gang i den ved at kortslutte 2 ben på ATX-stikket..


    Men det viser jo nok at PSU er ved at stå og er blevet ustabil.. Har prøvet det før hvor PSU stod af, men virkede nogenlunde efterfølgende. Dog var spændingerne helt hen i vejret.


    Så det bliver nok en RMA på PSU'en..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Kan også være din poweron knap der hænger.
    Tag de ledninger af på bundkortet til reset og poweron og tag en eks skruetrækker og kortslut de to pins til poweron.




    SMLDK


    Har prøvet det trick;-) Men den virkede jo heller ikke i en anden computer.


    Men efterlyser nogen som ved om de spændinger på PSU'en er acceptable?

    Nu har jeg foretaget nogle målinger på PSU'en uden den er sluttet til noget som helst.


    - Molex-stikkende levere 5,6V og 12,7V, som efter papirene skulle ligge på 5V og 12V
    - ATX stikket (det lille med 4 pins) levere ligeså 12,7V som ligeså burde levere 12V
    - Det store ATX-stik levere 13,6 V, 5,6V og 3.6V, der hvor den burde levere hhv 12V,5V og 3,3V


    Synes den levere temmeligt meget for meget..? Måske det der har ristet mit bræt?


    Med en anden strømforsyning koblet til, sker der absolut intet. Systemet får kortvarigt strøm, dvs blæsere og lamper tænder lige kort. Men intet bib eller noget. Og ja, den grønne lampe lyser..


    Jeg har
    - clearet cmos
    - tjekket kabler


    Dog har jeg ikke haft ram, cpu, gfx ude endnu, da jeg er af den overbevisning af den bør starte alligevel selvom der er fejl på nogle af de ting.


    Dog har jeg lige fået gang i PSU igen, ved at "kortslutte" den grønne "PS_ON" til ground. Virker bare ekstremt mærkeligt at den så ikke ville starte i en anden comp..

    Hej Folkens.


    I dag da jeg ville tænde min comp, var der intet liv overhovedet. Den grønne lampe på mobo lyser, men intet reagerer ved tænd.


    Jeg er nået frem til følgende:


    -PSU (en dejlig Enermax 500W) er 99% konstateret død, da den ikke virkede i en anden computer.


    - Bundkortet virker tilsyneladende også helt dødt, da jeg sluttede en anden PSU til.
    Med kun bundkortet tilsluttet PSU starter de blæsere der er tilsluttet selve bundkortet. Intet andet. Kobler jeg resten af systemet på i form af HDD'er og optiske drev, er der ABSOLUT INGEN REAKTION ved tryk på "tænd." Dog lyser den grønne lampe stadig.



    Har PSU'en mit bundkort med sig i døden?? Eller er der nogle der har nogle forslag til hvad der kan være galt.?



    Håber meget på hjælp..


    EDIT: Systemet kan ses i signatur.

    Er det bare mig, eller kan man ikke få den til at angive mit musik bibliotek på drev D??
    Jeg synes jeg har ledt efter det i options, men kan simpelthen ikke finde det! :boxed:


    Det var ikke noget problem med den gamle wimamp..
    Kan ikke engang tilføje et nummer fra playlist over til Media Libary..


    Kan i hjælpe??

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Kan du se noget i window log?


    Beklager det sene svar! Har ingen mail modtaget om aktivitet i denne tråd:-/


    Hvor finder jeg windows log?

    Er der slet ikke nogen der kan afhjælpe dette? Har smidt flere billeder op af crash-skærmen.


    Nogen der kan svare på om en ny bios vil hjælpe?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    en af mine venner havde præcist samme problem faktisk.. vi skiftede næsten alt og det endte med at da vi skiftede bundkortet stoppede det.. Men kan du ikke gøre følgende til at starte med.. Højreklik på denne computer -> egenskaber -> fanen Avanceret -> klik Indstillinger under Start og Genoprettelse og derefter fjern fluebenet i 'Genstart Automatisk'.. Nu skulle hans computer gerne blive på den blå skærm uden at genstarte, når den crasher.. Også skriver du selvfølgelig lige ned hvad der står på den blå skærm og smider det herind.. :)


    Jeg har også en mistanke til bundkortet.. men det skal jeg nok lige få gjort, så smider jeg den blå skærm herind.. Foreløbig tak :)


    Green

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Ja det kan det sikkert.. hvis du nu fortalte hvordan den crasher, hvad den skriver, og hvordan og hvorledes ? mere info ! :)


    nårh ja selvfølgelig.. PC'en går bare i sort lige pludselig og genstarter, andre gange kommer der blå skærm - Hvad der står på den blå skræm ved jeg ikke, men det er til at finde ud af.. Og som sagt er der ikke noget mønster i crashne - han kan spille i 3 timer uden crash, hvor andre gange sidder han bare og surfer på nettet, hvor den så crasher..

    Halløjsa Tweakere..



    Min vens PC crasher tit og ofte - lige meget om der spilles eller surfes, og der kan gå lige fra 3 timer mellem crash til 3 gange på 20 minutter.


    Pc'en kører VISTA, og er bestående af:


    E6600
    Asus P5N-E Sli
    8800GTS
    Corsiar HX620W
    Mushkin EXtreme Performance PC8500



    Kan dette afhælpes?


    På forhånd tak.
    Green