Indlæg af Green

    Hej!



    Jeg har fået købt mig 2xWD 640 Black diske, sat i Raid 0, og de kører super fint med windows 7. Så var min tanke, at jeg ville bruge mine 2 eksisterende diske (WD320 og Maxtor 300GB) til at kører backup i Raid 1.


    Kan det lade sig gøre? At køre 2 diske i raid 0 samt 2 diske i raid 1 på raidcontrolleren på bundkortet?


    Det er en P35 Platinum..



    Mvh. Green

    Hej.



    Jeg sidder med X-fi Platinum, og lige så snart jeg slutter mit frontpanel til, så kommer der kliklyde ud af mine højttalere. Og det er lige meget om jeg kører optisk eller jack. Har prøvet at rykke lidt med det kabel, som forbinder lydkort og frontpanel (et IDE-ligende kabel) , og mener at kunne konstatere at lyden ændrer "form." Lige pt som jeg sidder og skriver er der ikke noget.. mærkeligt nok.


    Mit spørgsmål er så, om sådan et kabel kan frembringe disse lyde? I så fald ville jeg prøve at finde et nyt, men ved sku ikke lige hvordan jeg skal få fat i det..?



    Green


    Jeg synes bare tit jeg læser om de Seagate diske der larmer.. Og har nok lidt mere tillid til WD. Men hvis der er belæg for at de er hurtigere end de WD Black diske, kunne det være jeg skulle snuppe et par at dem i stedet for.. Findes der nogle test jeg kan læse om lige præcis den HD?


    EDIT: De Seagate diske har kun 16MB buffer frem for WD´s Black som har 32..

    Ok.. Tusind tak for hjælpen...!:) Så blev jeg det klogere. Det ender nok med en Q9550 så, og så et ekstra HD 4850 på et senere tidspunkt.


    Jeg har et lille tillægsspørgsmål. Jeg skal bruge noget mere plads. Her tænkte jeg på 2xWD Caviar Black 640GB i et Raid0 setup, og så bruge de eksisterende 2 HD til Backup. Er det noget som kan anbefales?

    hehe.. okay. Nu har jeg godt nok gennemført GTA4, men man kan da altid starte forfra med en quad-core:-D
    Den er godt nok lidt dyrere, men det bliver nok den så. Det lader til at min gamle E6600 er lidt for sløv efterhånden. Men tror det blive én ting ad gangen. Så vil GFX stadig være det man får mest ud af?


    PSU skulle nok kunne trække det. Det er som i sig., en 750W corsair.. Fandeme en lækker sag.

    Kanon.. De HD4850 er heller ikke så dyre mere:) Så bliver det det..


    Jamen jeg kan sagtens se ideen med en Q9550.. Der er sku smæk på den.. Det vil jeg lige overveje nærmere så:)


    Men er min E6600 flaskehals lige nu? f.eks. i GTA4 lader det til at være grafikken den halter på, men ved det ikke..

    Altså har jo lige fået en 24" fladskærm.. Lækkert:) Dens maks opløsning er 1920x1020, så det bliver jo ikke højere end det.. Det kan 2x HD4850 vel godt klare?


    Mht til processor, er jeg af den overbevisning at spil ikke rigtig får brug af de 4 kerner, og så længe jeg ikke kører meget tunge programmer, syntes jeg sagtens en dual-core kan gøre det.. eller hvad?

    Hej!


    Jeg skal have lidt ekstra juice ud af min PC, så jeg vil høre om den idé jeg går rundt med er helt hen i vejret. Foreløbig sidder jeg med:


    -E6600 @ 3200
    -MSI P35 Platinum
    -Corsair PC6400 4 x 1048
    -Club 3D HD4850


    Min idé er at smide et ekstra GFX i af samme slags.. kan det betale sige?? Eller er det smartere at købe et nyt og bedre?


    Og så ville jeg smide en E8400 CPU i også.. Men kan det overhovedet betale sig?


    Håber der er nogle der gider hjælpe inden jeg investerer mine penge:-p



    Green

    Thanks..! Partition Magic kører åbenbart også over kommandoprompt. Men der viste sig at være fejl på disken som skulle udbedres før at konverteringen kunne fuldføres. Og kommandoprompten foreslog at køre en CHKDSK (staves?). Det gjorde jeg så, og så ville den gerne..


    Tak!!:-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Jes Dahlmann
    250pp for Crucial Ballistix... Kan overføre penge med det samme ?


    Efter sigende skulle der være overført penge for hele baduljen som skulle være synlige mandag på min konto. Så.. Men hvis det glipper skal jeg nok sige til. Penge du overfører i weekenden vil allegivel først blive sendt mandag, og modtaget tirsdag.



    Mvh. Christian

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HrHagel
    150.- for linksys wireless adapteren, du sender


    Dit bud er set.. Jeg regner med at kunne sælge det hele samlet til Quick hvis alt forløber som det skal. Ellers hører du fra mig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Quick
    Jeg vil gerne byde 2200 kr for det hele samlet INCL porto !


    Nårh du mente med porto? Mon ikke du kan betale portoen til den pris? Koster 100kr indtil 10kg, og jeg pakker det selvfølgelig forsvarligt ind..så 2300 i alt.. Hvad siger du?


    EDIT: Jeg har et 7800GT liggende fra Leadtek med en org. lydløs køler, inkl kabler og emballage. Det skal ikke koste alverden, men du kan købe det med hvis du har brug for det..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    Abit AN-M2HD
    AMD Athlon 64 X2 4600+


    byder 400kr pp. er interreseret i en hurtig handel


    Dit bud er set.. Jeg er dog interesseret i at sælge det hele samlet hvis det kan lade sig. Hvis jeg lige må lade dit bud stå for en stund..

    Til crosshair er der manual i hvert fald. I/O shield tror jeg nok der er, men undersøger lige sagen. Drivere er der ikke, men de er let tilgængelige på Asus' hjemmeside


    Til abit-kortet er der er også manual med ved jeg. I/O bør være der, men undersøger også lige det.


    Til ASUS M2N-MX er der manual, cd og hele skidtet til..


    Til A8N er der også alt hvad du skal bruge O/I, driver, org emballage, lidt kabler.


    Kan i det hele taget godt smide lidt kabler med hvis det er..




    En samlet pris.. Uha.. Jeg har ingen ide.. Prøver forsigtigt at sige et sted mellem 2200-2500 samlet. hvis det er urimeligt må du lige retfærdiggøre hvorfor.


    Har lige justeret mit forslag lidt ned.. Kunne se på nogle af budene af jeg nok havde en forventning om at det var lidt mere værd end det egentlig var..

    NB: Tingene er solgt!


    Hej.


    Jeg har fået støvet lidt hardware sammen som skal sælges, da det ikke bliver brugt.
    Tingene befinder sig 5700 Svendborg, på sydfyn. Tingene kan sendes, men afhentning er at foretrække. Det drejer sig om følgende:
    Mht til prisen så må der bydes realistisk. Jeg har været lidt ud af hardware-verdenen der på det sidste, og har kun er svag fornemmelse for hvad prisen skal være.



    - Asus Crosshair - Republic of Gamers :LINK
    Socket AM2, nForce 590SLi, Rev 1.04G; God stand; Alder ca. 1år; Kvitt: nej; har ikke været OC'et,


    Pris: Ja hvad skal det koste?:-s Byd..



    - AMD Athlon 64 X2 4600+ : LINK
    Inkl. Org køler; Kvittering: Ja; Aldrig OC'et, Alder ca 1 år,


    Pris: Byd..



    - Abit AN-M2HD :
    Socket AM2 / NVIDIA GeForce 7050PV / nForce 630a / 1000 MHz / REV. 1.00G
    Org. emballage; Ingen kvitt; som nyt; Aldrig OC'et


    Pris: Ja byd..



    - ASUS M2N-MX :
    Socket AM2 / DDR2 / Micro ATX / Nvidia GeForce 6100 / REV. 1.03G
    God stand; Aldrig OC'et, Ingen kvitt, alder ca. 1år,


    Pris: Kom med bud.



    - ASUS P5GD2-X : LINK
    Intel 915P / 800MHz FSB / DDR2 533 / LGA775 / Gigabit LAN / PCI-Express X16 / PCI-Express X1 / 8 Channel Audio / REV 1.00
    Fin stand; Aldrig OC'et; Ingen Kvitt,


    Pris: Byd..



    - Processor Intel Pentium 4 : LINK
    3 GHz / LGA775 / 800MHz
    Inkl. org køler, aldrig OC'et, god stand, ingen kvitt,


    Pris: byd..



    - Intel® Celeron Processor Family 320 : LINK
    2,4GHz / Socket 775
    Fin stand; Aldrig OC'et, ingen kvitt,


    Pris: bud tak..:-p



    - ASUS A8N-SLI : LINK
    Gammel røver efterhåndet:-p Men det virker fint; Har kvitt.


    Pris: 200kr.. ?



    - AMD Athlon 64 3800+
    Virker fint, har kørt sammen med A8N-SLi,


    Pris: 150?



    - AMD Athlon 64 3000+
    Inkl. Org køler, virker også fint, har også kørt sammen med A8N SLi.


    Pris: 100?



    - 2 x 1 GB Crucial Balistix 184Pin PC4000
    Virker upåklageligt, har kvitt,


    Pris: 300kr?



    - 2 x 512MB Kingston HyperX 184Pin PC3000
    God stand, virker perfekt


    Pris: 200kr?



    - 2 x 512MB Kingston HyperX 184Pin PC3200
    Virker også fint..


    Pris: 250?



    - Linksys Compact Wireless-G USB Adapter - Wifi SUB Stick : LINK
    Kvittering haves, Inkl USB-forlængerkabel på 1½ meter, virker fint,


    Pris: Der må bydes..




    Det var der var lige foreløbig.. Spørgsmål er velkomne. Og mht til de ting har sat pris på, så kan de sagtens forhandles..



    Christian Green

    Den gamle vil gerne have nogle flere RAM i sin Medion Akuyo MD96350, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken type SO DIMM ram den bruger? Vi er enige om at det er DDR2, men snakker vi SO DIMM pin 200?


    Håber på lidt hjælp her..



    Mvh. Chrisitian Green