Pc vil ikke starte ordentligt.

  • Hej.


    Jeg har lige fået installeret mit nyindkøbte MSI P35 Platinum med en brugt E6600.
    Grafkortet er et 7800GT.


    EDIT: Ram er Corsair XMS2 PC6400


    Når man trykker på start, er det som om den tøver med med at starte, men kommer da igang. Altså det er ikke sådan at den starter lige med det samme.
    Blæserene kører, hdd'erne starter osv. Men så efter ca. 4 sekunder går den ud igen. Dog er det lykkedes mig at få den til ikke at gå ud, men der hang den bare med sort skærm.


    Hvad sker der her?


    Håber meget på hjælp, da jeg har været uden min stationære i par måneder nu..

  • Tror altså det meget normalt for MSI P35 Platinum kortene.


    Mit gør det også. Jeg trykker på knappen, tingene starter, men går så ud og 2-4sek efter starter den så "rigtigt" op igen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • nope, alle 4 er grønne her. Så det ku tyde på du har installeret noget forkert. Prøvet at resette BIOS?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Green
    Kanon.. Så må jeg lige gå det efter i sømmene i morgen..


    Har prøvet reset bios ved tryk på kappen der.. Skide smart når man er vant til jumpere:-p


    Det er det nemlig! Har jeg tit takket MSI for ved overclocking hehe.


    EDIT: Vil forresten lige påpege at min kun laver genstart tricket hvis jeg overclocker. Lige pt køre jeg ved std. settings og der starter den op første gang så vidt jeg kan se.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Så kom der sku liv i den alligevel.. Stod lige at skulle til at pille bundkortet ud, men besluttede lige at teste med en enkel ram-blok i, og vupti, så startede den.


    Min teori er at ram skal have 2,1 volt, hvor std volt vist nok er 1,8 på mobo..


    Men sagen er den at det virker nu.. Så vil jeg lige høre mht til overclock. Har du brugt jumperene til overclocking? Og hvad er fordelen ved dem?


    Green

  • Jeg giver mine ram 2.0 da det er hvad de er opgivet til (så hut jeg hvisker), og ja std. er 1.8 på boardet.


    Jeg har ikke brugt jumperne nej, det for besværligt. Køre udelukkende OC via BIOS.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2