Hvilken internet browser bruger du? [april 2008]

Oprindeligt indlæg af Exxon
    IE7 fordi det virker. Ingen problemer indtil videre :)

Bruger IE7 af helt de samme grunde - If it ain't broken don't fix it. oplever ingen problemer med at bruge IE7 - og efter jeg skiftede til Vista var det som om FF begyndte at hænge lidt så den røg ud - ligger dog stadigvæk inde.

Mvh Stubkier

• Nu tror jeg, at de fleste der vælger Firefox fremfor Internet Explorer ikke gør det fordi der er noget decideret galt med IE. Men blot fordi, at Firefox bare er... bedre (for dem).

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Bruger den nye firefox 3 beta 5 indtil videre... Synes den er dejlig hurtig... Bruger ikke så meget alle de der plugins som mange snakker om...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

• Jeg bruger FF, og er meget glad for den! Jeg så for noget tid siden en tråd om plugins til FF og faldt over et par stykker som jeg nu slet ikke kan undvære... :)

På arbejde bruger jeg IE 7.0 og har efterhånden vænnet mig til den igen, specielt efter jeg fik installeret AdBlock Pro... Men jeg savner stadig FF!

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nu tror jeg, at de fleste der vælger Firefox fremfor Internet Explorer ikke gør det fordi der er noget decideret galt med IE. Men blot fordi, at Firefox bare er... bedre (for dem).

Tjo, der var i hvert fald noget galt med IE da jeg begyndte at bruge Firefox. Det er også snart en 3-4 år siden, så det var fra dagene hvor IE var noget usikkert pjat some var milevidt bagud med diverse funktioner. Blandt andet havde konkurrenterne haft pop-up blocker i flere år, hvor imod IE ikke havde noget som helst der bare lignede.

I dag er IE sådan set en fin nok browser, men det er bare blevet en vane for mig at bruge Firefox og dets design. Jeg ved hvordan man gør dit og dat deri og hvor knapperne og funktionerne sidder. Man kan sikkert få IE til at ligne Firefox 99%, men det er nemmere bare at hente det Firefox man er vant til.

Men hvis en ny internetbruger spørger mig hvad han skal vælge, ville jeg da bare sige IE fordi det følger med Windows. Det er blevet en ganske habil browser efterhånden.

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nu tror jeg, at de fleste der vælger Firefox fremfor Internet Explorer ikke gør det fordi der er noget decideret galt med IE. Men blot fordi, at Firefox bare er... bedre (for dem).

Præcis.

Selv på macbooken og Imac'en kører jeg FF - har givet Safari mange chancer, men synes ikke rigtigt det fanger mig

• bruger også kun FF..har rettet et par ting i dens indstillinger så den blev hurtigere, men det kan også gøres ved at køre addonet fasterfox...

bruger

autocopy
    adblock
    ieview
    ietab
    DOM inspector
    fireftp

men det er jo nemt at finde alle mulige addons som netop DU finder uundværligt i din hverdag...og nemt at installere og af-installere dem.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Bruger IE i begge min vista'er (IE8 Beta 1 på 32bit og IE7 på 64bit). Har dog både FF og Safari, men de har aldrig fanget min smag.

(Har dem alle da jeg laver CMS baseret sider og så er det lige for at tjekke det ser så ens ud som muligt.)

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• bruger firefox 3.0 b5 fordi IE7 havde det med at crache her inde på tweak.... gad jeg simpelthen ikk finde mig i :crazyeyes:

Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

• Ie7 helt klart ff2 var simpelhen alt for langsom til mig og de har endnu ikke præsteret at rette memory leak på den :(

ff3 får dog en chance om den kan stå op imod den nye ie8

• Jeg bruger Firefox, men har ingen addons - det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til at sætte mig ind i, og synes ikke jeg behøver nogen "ekstra features".... :9xo

Men ja, lækker browser i øvrigt.

• Stadigvæk Firefox, og det tror jeg ikke vil ændrer sig.

Iøvrigt må det ikke glemmes, at IE 8.0 er på vej.

Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg brugte FF indtil min netbank pludselig ikke ville være med mere. Kører Safari nu, men vender tilbage til FF, hvis den nye version løser problemet...
    Btw: Jeg kan ikke huske om det Danske eller Amagerbanken den ikke vil sammen med.

Ved Danske Bank kræver det et ActiveCard, som faktisk fungerede rigtig godt indtil de ændrede på brugen heraf.

Nu bruger jeg bare den sædvanlige metode med IE-Tabs.