begynder guitar spørgsmål

  • Tja har en ven og min lillebror som købte sættet med squier guitaren, og man får altså hvad man betaler for mht. kvaliteten. De er - for at sige det rent ud - elendige hehe, men til begynderen er de nok ganske fine :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er dumt at gå ud og smide flere tusind kroner efter en guitar, og så bagefter finde ud af at du hellere vil spille bas. Hvad forskellen er på de to pakker skal jeg ikke kunne sige, prøv at hør dig ad hos forhandleren. Forstærkeren i pakken er fin hvis det blot er til hjemmebrug på f.eks. et værelse.


    Til sidst vil jeg lige på peje, at du ikke skal købe en brugt el-guitar, det er generelt ikke en særlig god idé.


    Pøj pøj med det. :)

  • JuiCe:
    jeg regner nu heller ikke med at det er verdens bedste kvalitet, men har hørt at de skulle være okay til en nybegynder (:


    Maleficus:
    tak tak, jeg tror også at jeg skriver en mail og hører ad :)

  • Jeg tror også roligt du kan begynde med sån' en, det er jo ikke alverden du smider ud på det og du finder vel også efterhånden ud af hvad du leder efter, efterånden som du får erfaring med at spille- og kan derefter bedre træffe dit endelige guitarvalg.
    Det ville IMO være tåbeligt, at købe en lækker gibson eller fender for at finde ud af at du slet ikke gider spille guitar.


    Nu ved jeg ikke hvor længe du har spillet, men jeg synes personligt det var noget nemmere at starte med en spansk guitar inden jeg bevægede mig mere "alvorligt" over i den elektriske ende.


    Men uanset hvad vil jeg da ønske dig god fornøjelse :hb:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg tror også roligt du kan begynde med sån' en, det er jo ikke alverden du smider ud på det og du finder vel også efterhånden ud af hvad du leder efter, efterånden som du får erfaring med at spille- og kan derefter bedre træffe dit endelige guitarvalg.
    Det ville IMO være tåbeligt, at købe en lækker gibson eller fender for at finde ud af at du slet ikke gider spille guitar.


    Nu ved jeg ikke hvor længe du har spillet, men jeg synes personligt det var noget nemmere at starte med en spansk guitar inden jeg bevægede mig mere "alvorligt" over i den elektriske ende.


    Men uanset hvad vil jeg da ønske dig god fornøjelse :hb:


    Startede også med at spille spansk guitar. En spansk guitar er 'hårdere' mod dine fingre i starten, men det vender man sig hurtigt til, hvor imod en elektrisk er 'mildere' mod fingrene.
    Vil anbefale dig at starte med en spansk guitar, da det simpelthen er en fornøjelse at gå fra spansk til elektrisk, både for dine fingre og rent lydmæssigt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Tror nemt du kan bruge det sæt i noget tid... Der går IMO noget tid inden man selv kan 'se' det er dårlig kvalitet... :D


    Enig, og det jo dumt at bruge 3-4k på en guitar (uden forstærker osv) og så finde ud af at det ikke er noget der interessere en.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Startede også med at spille spansk guitar. En spansk guitar er 'hårdere' mod dine fingre i starten, men det vender man sig hurtigt til, hvor imod en elektrisk er 'mildere' mod fingrene.
    Vil anbefale dig at starte med en spansk guitar, da det simpelthen er en fornøjelse at gå fra spansk til elektrisk, både for dine fingre og rent lydmæssigt


    Ja undskyld jeg siger det, men det er sku løgn det der... En "spansk" guitar, også kaldet en akustisk guitar, bruger oftest nylon strenge, hvor imod en el guitar bruger stål strenge. Stål strenge er både tyndere og skarpere end nylon strengene, så det kræver ikke Einstein for og regne ud, at stål strengene er hårdere mod dine fingre. I dit tilfælde føler du det nok er mindre hårdt ved dine fingre, fordi du har fået guitarfingre(læs: hårdhud på fingrene).


    Men vil give dig ret i at man skal starte på den akustiske for så opbygger man hårdhud på fingrene og gør skiftet meget nemmere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheNIX


    Ja undskyld jeg siger det, men det er sku løgn det der... En "spansk" guitar, også kaldet en akustisk guitar, bruger oftest nylon strenge, hvor imod en el guitar bruger stål strenge. Stål strenge er både tyndere og skarpere end nylon strengene, så det kræver ikke Einstein for og regne ud, at stål strengene er hårdere mod dine fingre. I dit tilfælde føler du det nok er mindre hårdt ved dine fingre, fordi du har fået guitarfingre(læs: hårdhud på fingrene).


    Men vil give dig ret i at man skal starte på den akustiske for så opbygger man hårdhud på fingrene og gør skiftet meget nemmere.


    Det kommer jo an på hvilken guitar man spiller på. Min spanske guitar er hård og spille på i forhold til så mange andre jeg har prøvet, måske er det derfor jeg syntes en elektrisk er mildere mod fingrene. :crazyeyes:


    Heartache, husk at hør guitaren ude i butikken, bare fordi de alle er samme model betyder det ikke at de lyder ens!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Det kommer jo an på hvilken guitar man spiller på. Min spanske guitar er hård og spille på i forhold til så mange andre jeg har prøvet, måske er det derfor jeg syntes en elektrisk er mildere mod fingrene. :crazyeyes:


    Heartache, husk at hør guitaren ude i butikken, bare fordi de alle er samme model betyder det ikke at de lyder ens!


    er du så sikker på at din akkustiske er en spansk og ikke en western ? de er med stål og spansk er med nylon. kan ellers ikke få det til at passe for nylon er en del blødere end stål strenge! (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af drastrup


    er du så sikker på at din akkustiske er en spansk og ikke en western ? de er med stål og spansk er med nylon. kan ellers ikke få det til at passe for nylon er en del blødere end stål strenge! (:


    Det er ikke en western. :)


    Det er ikke fordi strengene er hårde, men fordi man skal presse ekstremt hårdt ned på dem når du f.eks. tager et barré greb. Af alle de akustiske guitare jeg har prøvet, har alle været lettere at spille på end min egen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    Det er ikke en western. :)


    Det er ikke fordi strengene er hårde, men fordi man skal presse ekstremt hårdt ned på dem når du f.eks. tager et barré greb. Af alle de akustiske guitare jeg har prøvet, har alle været lettere at spille på end min egen.


    Nå okay d: så det måske bare din :)

  • Jeg synes egentllig slet ikke at en Elguitar er hårdere ved fingrene - det kan da godt være, det er fordi jeg har fået lidt hård hud på fingrene, men jeg synes tilgengæld at en elguitar er langt mere følsom, og reagerer på en helt anden "levende" måde end eks. en spansk guitar. laver du fejl på en elguitar hører du det med det samme hvorimod jeg oplever at den spanske guitar er langt mere tilgivende, og derfor IMO lettere at spille på for en begynder.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu