Hejsa alle,
Vil lige dele mine erfaringer med en RMA sag hos Proshop.dk
Jeg vil med det samme sige at det ikke drejer sig om store beløb, men derimod om principper, og om butikkens håndtering af sagen.
Købte et nyt bundkort, men det viste sig at det var defekt, og derfor skulle det selvfølgelig sendes retur. Jeg oprettede en RMA sag via deres hjemmeside, og sendte efterfølgende kortet retur til dem.
Jeg kunne på hjemmesiden se at kortet blev sendt til reperation hos producenten, og efter ca. 14 dage fik jeg en mail hvori der stod at jeg ville få tilbageført kortets pris og RMA sagen var lukket.
Det var selvfølgelig meget fint, og 14 dage er ikke slemt i forhold til hvad man ellers kan opleve. Men det undrede mig lidt at jeg ikke fik godtgjort mine udgifter for fragt af kortet, for jeg var jo helt sikker på at man som køber skulle stå 100% tabsfri i en RMA sag.
Jeg skrev en mail til butikken om at jeg mente at jeg havde lidt penge tilgode for fragten, og her er hvad de svarede:
I reklamationssager er det kun prisen på varen der refunderes.
I tilfælde af returret, er det korrekt at kunden skal stå som om købet aldrig har været foretaget.
Beklager forvirringen
Det lød jo i mine ører helt forkert, så det gjorde jeg opmærksom på i endnu en mail, og sendte derefter et link til dem fra forbrug.dk hvor det klart og tydeligt står at jeg skal holdes tabsfri. Jeg forventede selvfølgelig at de ville stå ved deres fejl, men fik i stedet dette svar:
Så som skriver i vores salgsbetingelser §5, så betaler vi retur portoen hvis du rekvirere en returlabel, når varen er defekte eller mangle fuld, da vores fragtomkostninger er billiger ind det normale forbruge kan komme i nærheden af. (Salgsbetingelserne har du selv gennem læse og godt kendt ved købet)
http://www.proshop.dk/Privatterms.aspx
Alle betingelser på vores side er godt kendt af E-Handelsfolden som samarbejder med Forbrugerstyrrelsen.
Så vi ser sagen som afsluttet.
Hmmmm..... Det er korrekt at salgsbetingelserne er som de skriver, og pengene er jeg som sådan også ligeglad med. Men under oprettelsen af RMA sagen, bliver en returlabel på intet tidspunkt nævnt, og jeg må tilstå at jeg, som 9 ud af 10 andre, ikke har nærlæst salgsbetingelserne, og derfor slipper butikken for at betale returporto, mens jeg selv skal betale for at komme af med mit defekte bundkort....
Det er fanme dårlig service i mine øjne!
Hvorfor er det vigtigt for butikken at "vinde" over kunden, i stedet for at være lidt fleksibel, og betale det relativt beskedne beløb det drejer sig om?
Jeg handler jo aldrig der igen, fordi jeg føler mig snydt at deres "smarte" regler, og jeg benytter mig selvfølgelig også af min ytringsfrihed, til at fortælle andre om min oplevelse.
Og det kan jeg ikke forstå at butikken kan være interesseret i, men service er måske bare et levn fra gamle dage, som man bare ikke bruger længere...
Det var dagens sure opstød fra min side, tak for jeres tålmodighed
Kejserjorn