Crysis, i Full hd, på Very High i graf.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Darkraver109
    Måske Noget ala


    4 x EAH3870 X2 1GB TOP
    i crossfirex (hvis man kan..?)
    Og noget quad core..?


    hehe rolig nu! :P jeg kan næsten køre det flydene med mit HD2900XT hvis puteren kommer under pres :) med alt på VH og 8xAA dog kun i en opløsning 1680x10xx :P da jeg åbenbart ikk kan få den højre op :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN


    hehe rolig nu! :P jeg kan næsten køre det flydene med mit HD2900XT hvis puteren kommer under pres :) med alt på VH og 8xAA dog kun i en opløsning 1680x10xx :P da jeg åbenbart ikk kan få den højre op :rolleyes:


    LOL det tror jeg fanneme ikke på, dages røver haha :finger:

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN



    hvorfor kan jeg ikk stille det til det??? ;(


    Vel fordi at Crysis ikke mener at din computer kan trække det ? :crazyeyes:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    hehe rolig nu! :P jeg kan næsten køre det flydene med mit HD2900XT hvis puteren kommer under pres :) med alt på VH og 8xAA dog kun i en opløsning 1680x10xx :P da jeg åbenbart ikk kan få den højre op :rolleyes:


    Lige ved og næsten slår ikke præsten af hesten :))


    Hvis du vil køre VERY HIGH og 8xAA, så er det sgu MEGET optimistisk at dit HD2900XT skulle kunne følge med i en høj opløsning ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af betaboy
    Først og fremmest, find en anden cpu.
    QX9650 Penryn til lidt over 6k etc. Koster lidt mere, men du får meget mere ydelse imo.


    Bundkort, nu har jeg ikke kigget så længe, men fandt et muligt et med DDR3 og SLi
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409110


    Hvordan vil du køre SLI på et X38 bundkort? Der er ikke nogen modded drivers, og det lader heller ikke til at de kommer.


    Om det har 4 PCI-e eller ej er fuldstændig ligegyldigt! SLi bestemmes af chipset og/eller Drivers ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Object


    2x HD 3870 X2 eller 4 x HD 3870 ;)


    Læs rundt på nettet, hehe


    Det er ikke det jeg mener, jeg griner af at ArCoN der mener han kan køre det næsten flydende med 8xAA i 1680x1050 med alt på Very High.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    jaa også kun næsten omkring 13fps ;) om det så er fejl i spillet ved jeg ikk, kan kun sige hvad indstillingerne er sat til.


    Og så mener du at det er spilbart?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Vil mene at mine 25fps er liiige i underkanten. I hvert fald ikke tilfreds-stillende

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    jaa også kun næsten omkring 13fps ;) om det så er fejl i spillet ved jeg ikk, kan kun sige hvad indstillingerne er sat til.


    Hvis Crysis anbefaler dig de indstillinger, så er det en fejl ja. Hvis ikke, så er fejlen jo personen som har sat de indstillinger :)) - sæt dem dog lidt ned så de passer til dit system ... og så spillet er spilbart :razz:

  • jaa nu spiller jeg jo ikk med dem. og det er self ikk optimalt og spille med de instillinger men det køre ikk så dårligt det ikk kan spilles. kan også godt være det køre med flere fps, var bare et ca gæt


    efter som vi ikk er i stand til at opfatte mere end 25 billeder i sekundet er det da fint.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    jaa nu spiller jeg jo ikk med dem. og det er self ikk optimalt og spille med de instillinger men det køre ikk så dårligt det ikk kan spilles. kan også godt være det køre med flere fps, var bare et ca gæt


    efter som vi ikk er i stand til at opfatte mere end 25 billeder i sekundet er det da fint.


    Men der er stadig stor forskel på 24FPS og 60, hvis det ikke er i sync hvilke er det mest afgørende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    jaa nu spiller jeg jo ikk med dem. og det er self ikk optimalt og spille med de instillinger men det køre ikk så dårligt det ikk kan spilles. kan også godt være det køre med flere fps, var bare et ca gæt


    efter som vi ikk er i stand til at opfatte mere end 25 billeder i sekundet er det da fint.


    Nu er det jo ikke en biograf film du spiller vel.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • For at 3D grafik skal opfattes som flydende så skal der mindst 60fps til.


    Edit.
    en "gammel" artikel, men det passer stadig.


    Quote


    Så vi skal op på ca. 60 hele billeder i sekundet, før vore hjerner begynder at opleve 2D-billedserier som i film på en realistisk måde. Dette indikerer, at vi skal op på ca. 60 billeder i sekundet, før diverse 3D-spil bliver levende.


    http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/21/3591575


  • Nu var det jo ikke ment som en total nedgørelse af det system du foreslår ;) Og jeg mener også man kunne spare andre steder end lige på diskene kun... også lydkortet m.m. Men hvis manden er klar til at smide 20k for et system kun med henblik på gaming så skal der også sættes den heftigste gfx løsning i man kan få. Det jo altid spidsen af ydelse der koster mest (fx Ultra vs GT) og kun Ultra og GTX kan sættes i tri-sli såvidt jeg er orienteret.


    Men en skitse for et system kunne være 3xUltra (12000.-), E8400 (1200.-), Gamer DDR2 (1000.-), 1200W PSU (1500.-), SCSI-controller + 15000RPM disk (3000.-), bundkort (1500.-). Så er vi oppe i cirkus 20k plus det løse. Men igen et system der er nul og niks værd i løbet af relativt kort tid.

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170

  • Quote

    efter som vi ikk er i stand til at opfatte mere end 25 billeder i sekundet er det da fint.


    Hvordan kan man overhovedet tro på det? :p

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af UltraGamer
    Nu var det jo ikke ment som en total nedgørelse af det system du foreslår ;) Og jeg mener også man kunne spare andre steder end lige på diskene kun... også lydkortet m.m. Men hvis manden er klar til at smide 20k for et system kun med henblik på gaming så skal der også sættes den heftigste gfx løsning i man kan få. Det jo altid spidsen af ydelse der koster mest (fx Ultra vs GT) og kun Ultra og GTX kan sættes i tri-sli såvidt jeg er orienteret.


    Men en skitse for et system kunne være 3xUltra (12000.-), E8400 (1200.-), Gamer DDR2 (1000.-), 1200W PSU (1500.-), SCSI-controller + 15000RPM disk (3000.-), bundkort (1500.-). Så er vi oppe i cirkus 20k plus det løse. Men igen et system der er nul og niks værd i løbet af relativt kort tid.


    Det så i orden.. :D


    Men jeg ville nu ikke spare på hverken diske eller lydkort. Kan "måske" acceptere en mindre model, men et lydkort skal der i. Synes simpelthen ikke det onboard er noget værd.
    Når jeg sidder med mine bøffer på og spiller Crysis eller noget andet, får man virkelig alle detajler med.
    Inden jeg skiftede, havde jeg spillet F.E.A.R.
    Det lød da ganske glimrende, men da jeg fik mit nuværende kort i, gav det virkelig det sidste spark i spillet. Lydene kom skape, og lige der hvor de skulle. Ikke noget jeg vil undvære igen.


    -Og ikke for at nedgøre dit påfund, men en SCSI-disk + controller til 3K, så får man ikke møj mere end 150Gb. Og det er ikke meget hurtigere end SATA diske i RAID-0.. Hvis det da er hurtigere. Om ikke andet, så 4 SATA.. Så har man 1Tb for under 3K. Bare en tanke..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Nu stopper i sgu.. Hva fanden tror i at spil bliver lavet med? Intel GMA950?


    Prøv at tjekke lidt 3DMark tests med Quadro kortene..


    Hvis der er nogen der skal rystes hoveder af, er det sgu jer. :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GridLock
    Nu stopper i sgu.. Hva fanden tror i at spil bliver lavet med? Intel GMA950?


    Prøv at tjekke lidt 3DMark tests med Quadro kortene..


    Hvis der er nogen der skal rystes hoveder af, er det sgu jer. :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:


    Nu er vi jo så heldige at i Tweak nyhederne er der en test af Quadro kort og som man kan se så score et nVidia QuadroFX 5600 13113points, rigtig godt i 3DMark06.
    http://www.hothardware.com/art…ion_GPU_Shootout/?page=11
    uheldigvis så koster det også 21.545kr.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369276
    så prisen er simpelthen alt for høj.


    Edit.
    man kan så også købe et ATI FireGL V8650 som score 11305points i 3DMark06, men det koster så 15.484kr.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398821
    igen er prisen lige høj nok.


  • De er jo også lavet til et andet formål, programmeret anderledes.