Indlæg af UltraGamer

    Har sådan en LCD skærm til at lægge uden fod. HBO 300.- afhentet (Århus).


    Det er en 19" Wide-screen, ca. 2 år gammel, ikke brugt ret meget.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bjarneboll
    byder 150kr pp


    mvh bjarne


    Ok noteret. Portoen som maxibrev er 38.-


    Jeg lader tråden fortsætte til i aften så hvis der ikke er andre bud er kortet dit.

    Hybrid analogue and digital PCI card. Brugt meget lidt.


    Kan bruges til at overføre gamle vhs bånd til digital samt modtage DVB-T.


    Fjernbetjening medfølger.


    Befinder sig i Århus, men kan sendes for købers regning og forudbetaling.


    HBO 150.-

    Sådan en Core i5 har den ikke integreret gfx? Jeg regner med at genbruge den PSU der sidder i deres HP Pavillion XXXXX (kan ikke huske model nummeret), men den er vel på en 200-300W går jeg ud fra...

    Det et godt bud, men den ligger lige over budgettet. Hvis jeg kan bygge den nuværende om for godt 3-4k ville det være perfekt, den vil jo nok også ende med at have bedre specs end den færdigbyggede...

    Mine forældre vil gerne have opgraderet deres aldrende system (ca. 8 år gl) og skal kunne holde en 8 år endnu med Windows 7 :)


    Nu er det noget tid siden jeg har bygget noget så er ikke helt inde i hvad der er nyt og godt.


    Skærm, tastatur, DVDRW drev og mindre løsdele (PSU og andet) bliver genbrugt. PCen bruges kun til lidt word, billedbehandling og internetsurfing, altså ingen gaming (undtagen når jeg lige kommer forbi).


    Budgettet er ca. 4000.- og jeg regner med at det skal dække bundkort, processor, RAM, Win7 OEM, grafikkort og HD (muligvis et billigt kabinet).


    Computeren skal gerne blive snappy og som sagt holde en del år (fx kunne klare en fremtidig opdatering af Office pakken og i den dur).


    Har i nogen gode forslag? C2 eller quaddro osv? DDR2 eller 3, jeg er blank....

    Måske HDen er et bud? På min bærbare (en Powerbook G4), blev opstartstiden utrolig lang over kort tid og det viste sig at HDen var ved at dø.

    Nu skriver du ikke hvilket OS det skal bruges i, men for Vistas vedkommende findes der pt ikke nogen tunerkort man kan betegne som udmærkede. Jeg har selv et Hauppauge 1110 (67XXX) og det har været et sandt mareridt at få det til at fungere i VMC. Det lykkedes til sidst og køre ellers godt nu. Men der var store problemer med at få VMC til at kommunikere med kortet osv.... Desuden er softwaren der medfølger ikke 64-bit, kun driveren.

    Jeg byggede en stationær comp i April/Maj sidste år, men har nu fået en arbejdslaptop så bruger stort set aldrig den stationære længere. Derfor overvejer jeg at sælge nogle af komponenterne, hvilke altså er knap 6 mdr gamle og med restgaranti. Det drejer sig om følgende:


    Intel E8200, 2.66GHz, 45 nm, http://edbpriser.dk/Products/L…a=products&Soegeord=E8200


    Gigabyte GA-P35-DS3, http://edbpriser.dk/Products/L…s&Soegeord=GA%2DP35%2DDS3


    Cosair HX520W, http://edbpriser.dk/Products/L…ucts&Soegeord=corsair+520


    Som man nok kan se er der tale om forholdsvis nye og gode kvalitetskomponenter. Nyprisen på edbpriser.dk siger ca. 2800.-


    Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge for billigt, og processor og bundkort sælges kun samlet.


    Som nævnt der er restgaranti på det hele (ca. halvandet år) og manualer osv medfølger selvfølgeligt.


    Evt køber vil først kunne afhente delene i næste uge, da jeg ikke er hjemme inden. Kan også sendes mod forudbetaling.


    PSU HBO 350.-
    MOBO+E8200 HBO 1200.-

    Et lille fif med de skærme er at skrue så meget ned for lysstyrken som man nu kan holde ud uden at få trætte øjne... Det sparer snildt 30% af strømforbruget på sådan en skærm. Jeg har selv købt en billig 24" med PVA panel, men bruger den sjældent efter at have haft målt strømforbruget, der skønnes at være 140W i snit ved brug i dagtimerne og cirkus 100W om aftenen hvor lysstyrken er blevet skruet ned. Det bliver til mange penge! Sådan kommer en ellers billig skærm (indkøbspris 2300.-), til at koste 6000.- på 5 år (ved 6 timers daglig brug). Og mig bekendt et er dette beløb ikke fradragsberettiget ;)

    Hvis du seriøst vil spare strøm så gå efter nogle mindre skærme... En 24" trækker snildt på den forkerte side af 100W (0.1kWh) ... 8 timers drift pr dag ville koste ca. 525.-/år pr 24" skærm. Det er hul i hovedet at sætte en slap processor i for at spare måske 20-30W og så koble diverse gfx kort i og flere store skærme og så øge forbruget med flere hundrede Watt..

    Jeg tror du har noget galt i dine links... GFX linket linker til et kort fra gigabyte og det andet til nogle Lite-on BDer.. (Lite-On er yt når det handler om HTPCer i det deres drev har et skuffesystem der gør at de ikke kan benyttes i en del HTPC kabinetter, herunder Silverstone).


    Link til Pioneer BD-Drev


    Det koster i sig selv 975.- og det er ikke på lager noget sted (=reel pris kan være en anden)


    Link Club3d Hd2600 Pro


    Denne er så ikke på edbpriser.dk ..... Men prisen er ca. 450.-


    Du kan godt se nu at hvis du vil finde dem som lagervarer så er prisen faktisk lidt højere end det jeg skrev nok nærmere 1400-1500.-


    Men som sagt giv et bud ! Jeg ved godt jeg NOK ikke får 1000.- for det, men jeg er heller ikke interesseret i at forære delene væk til ingen penge, så kan jeg lige så godt bygge mig en slim line HTPC til soveværelset nu jeg har delene liggende alligevel.

    Jeg mangler ikke noget PT, resten af delen fra min HTPC ryger over i en "alm" PC.


    GFX kortet har to DVI porte bagpå. Jeg har kørt med et Vista 64 setup hvor jeg havde en skærm på via VGA-DVI og en projektor over DVI-HDMI. Der følger en DVI->HDMI overgang med kortet samt en DVI->VGA overgang. Du kan nemt switche mellem dem via Catalyst og hotkeys.


    Link til grafikkortet


    Ja samlet pris... Det kommer lidt an på om det skal sendes eller du henter. Det billigste jeg kan finde på nettet (edbpriser osv) hvor de har delene på lager så skal man slippe 1400-1500.-


    Så som minimum halvdelen af denne pris. Delene er 4-5 mdr gl og der er fortsat garanti på. Desuden er det ikke brugt møj.


    Men du er da velkommen til at komme med et bud.

    Som nyt købt i April 2008 og med fortsat garanti, sælges pga standalone BD afspiller. Delene befinder sig i Århus.



    -Club3D Radeon HD2600 Pro, 512 MB, passiv køling (siger ikke en lyd).


    -Pioneer BDC202, støjsvag BluRay afspiller, der også kan brænde DVD-skiver.
    BEMÆRK Dette drev passer i alle HTPC kabinetter grundet dets alm skuffesystem, fx i LiteOns drev er skuffen for bred til at kunne bruges i fx et Lascala 17 kabinet.



    Giv et bud, de kan sælges hver for sig. Hvis det skal sendes skal der gøres opmærksomt på at pakkepost hos PostDK er steget til 70.-


    EDIT Jeg kan tilføje at grafikkortet understøtter HDCP.