E8x00 OC Tråden

  • Hi Guys, tillod mig at oprette endnu en tråd..


    Min E8400 er dukket op (Købt ved shg.dk) og der skal laves lidt testing :P Jeg opdatere denne første post eftersom jeg kommer frem til resultater.


    Anyways, der blev smurt AS5 på CPUén og den røg i maskinen. Tænkte jeg ville stresse den fra start, så op på 400fsb røg den (3600Mhz). Vcore blev sat til std. (Ikke Auto som selv opper sig) som kun er 1,250v !!!
    Den bootede og dualprimede ca 10 min, ren luksus..


    Dernæst prøvede jeg 445x9 = 4GHz std. vcore. Den bootede ind i windows og kørte fint, men fejlede dualprime stort set med det vups. Oppede dernæst vcore til 1,300v og indtil videre har den dualprimet over 25 min ved 4GHz 1,300v (Faktisk kun 1,280v). Temp er dog allerede 65 grader load, men AS5 kølepastaen er lige kommet på og går ud fra den bliver lidt bedre med tiden.. Skal siges at mit vandkøling ikke er noget særligt, og mine temps er ofte ligesom jeres med highend luft så som TR, Tunic osv..


    Det tegner sq godt! Her er et billede til at starte med, opdatere med nye resultater i løbet af aftenen, har afsat masser af tid :P
    4.0 GHz 1,300v Prime stabilt
    [Blocked Image: http://www.solveig-iver.dk/jakob/oc/4ghz.JPG]


    4,4GHz dual orthos stabilt


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 9 gange, sidst af Søndergård ().

  • Dit billede er for bredt, så det bliver trykket sammen for at kunne være på siden.
    Kan bare højreklikke på det og vælge "åbn" eller hvad din browser nu har.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Ser da lækkert ud, hvor meget vcore kan de egentlig klare? Rart at vide hvornår man ska passe på.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ser kanon ud, men kan ikke lide at den bliver så varm med VAND! jeg har jo en stakkels luftkøler og den er ikke highend tror jeg ikke men okay... den kan køle min E6600 3.6Ghz 1.6Vcore og så er den ca 55C til højst 60C under orthos.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral
    Dit billede er for bredt, så det bliver trykket sammen for at kunne være på siden.
    Kan bare højreklikke på det og vælge "åbn" eller hvad din browser nu har.


    Jeg kan ikke trykke åben.. mega irriterende, Søndergård kunne du evt smide dem i link istedet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jeppe
    Ser kanon ud, men kan ikke lide at den bliver så varm med VAND! jeg har jo en stakkels luftkøler og den er ikke highend tror jeg ikke men okay... den kan køle min E6600 3.6Ghz 1.6Vcore og så er den ca 55C til højst 60C under orthos.


    Så gode temps havde jeg ikke engang med min E6600 ved 1,6v 3600Mhz som jeg kørte en overgang, fandt dog ud af at den kunne mere efter skift af psu og med lavere vcore.


    Ang. mag fsb så ved jeg det ikke helt, men ved at det kan et sted mellem 515 0g 550 fsb. Tester max fsb med cpu når jeg har fundet max mhz.


    Men som de skriver på xs.org så skal de have en masse ekstra vcore efter 4ghz, og det kan jeg bekræfte, den ville ihvertfald ikke 1,350v 4.2ghz primestabilt. Men nu vil jeg prøve med mere..


    Ang. max vcore så kommer det vel an på temps, men efter hvad jeg kunne forstå på xs, så skal man nok regne med 1,5v som absolut max - det svarer vel ca til 1,6-1,65v med en Conroe.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nice nok CPU du har fået dig...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    kan ikke prime min ved 4ghz overhovedet med min scythe ninja, aner ikk hva der er galt... har været oppe på 1,425v og det failede den bare ved.. hmmm


    /Grau


    Hvilket bundkort ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    kan ikke prime min ved 4ghz overhovedet med min scythe ninja, aner ikk hva der er galt... har været oppe på 1,425v og det failede den bare ved.. hmmm


    /Grau


    Vil sige det lyder mærkeligt?


  • Synes da 1.5v max er lidt lavt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    VID er 0,05-0,1v mindre end på conroe, og derfor også det mindre som max.


    Hmm, okay nu fatter jeg så bare ikke det helt vilde af VID, men tror jeg forstår det :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    er med gigabyte p35-ds3, hmm har lige monteret køler igen for at se om den ikk havde god kontakt, men det ser fint nok ud..


    Tror der er en indstilling jeg har overset :D


    /Grau


    Uhhhhh, lyder ikke godt hvis den ikke kan mere på sådan et MOBO :P vil håbe der er en instilling du har overset, eller også at du har været "Mega" uheldig og få en af de dårligere 8400.


    EDIT: Så lige at min var en DS3L, hvor din er DS3 :))

  • Jeg ved sq heller ikke om min er monteret helt korrekt, mistænker lidt jeg har kommet for meget kølepasta på. Jeg får meget høje temps, men okay er også begyndt at gi den gas :boxing:


    Har opdateret den første post med billede af 4,55GHz 1,500v. MEN som det ser ud nu med temps bliver det langt fra min 24/7 indstilling, desuden er det heller ikke primestabilt. 4,6Ghz virkede fint i windows, men pludselig kom der BSOD... også ved 1,500v


    Grauballemanden: Har du slået alle de Intel indstillinger fra? EIST osv


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Jeg ved sq heller ikke om min er monteret helt korrekt, mistænker lidt jeg har kommet for meget kølepasta på. Jeg får meget høje temps, men okay er også begyndt at gi den gas :boxing:


    Har opdateret den første post med billede af 4,55GHz 1,500v. MEN som det ser ud nu med temps bliver det langt fra min 24/7 indstilling, desuden er det heller ikke primestabilt. 4,6Ghz virkede fint i windows, men pludselig kom der BSOD... også ved 1,500v


    Grauballemanden: Har du slået alle de Intel indstillinger fra? EIST osv


    Kan du 4.5Ghz Prime med 1.5V? vil du ikke lige prøve det? og hvad bliver dine temps?