Indlæg af BP#1

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Den kunne komme i c1 step.
    BP#1? Hvor får du sammenligningen med T2700 fra? Mig bekendt er T2700 2,33 hvor den her vil rende 3,33 std. Og tro at Intel virkelig vil smide nehalem på markedet oven i de sisdste core2 er naivt hvis nehalem kommer så blir den svær at købe bare sådan lige se bare E8400 den er ikke til at få på et par dage. :ph34r:


    T2600 = 2166 2MB
    T2700 = 2333 2MB


    T2600 blev lanceret... så kom en ny generation, merom (T7xxx), og så blev T2700 lanceret... Ergo var den ikke på niveau, og alt for dyr... :\


    E8600 kommer ligeledes for sent, for meget efter E8500 til at være de sidste 166mhz værd...


    Grunden til E8400 ikke at til at få har intet med Intel at gøre, det er fordi leverandørerne vil af med deres 65nm, og derfor ikke bestiller for mange 45nm hjem... Dette kan du søge om på nettet, har ikke lige et link ved hånden.


    Nehalem er faktisk muligt at få allerede nu med de helt rette kontakter, desværre er samme ikke tilfælde med bundkort til disse, så det kan være ligefedt... Den bliver ikke holdt gemt længe...

    dem der hedder noget med "3" indenfor ASUS, det er fordi det er til DDR3.
    Desværre findes fremtidssikring ikke indenfor IT..


    P5K er udminbart et rigtigt godt bud synes jeg..


    i fjerde kvartal 2008, hvis ikke det bliver skubbet frem til tredje, der lanceres helt nyt socket...

    E8600 er en ny T2700... Et flop...


    T2600 + 166mhz, så var det T2700 og release efter merom, den nye, markant hurtigere udgave var kommet på markedet...


    E8600 rammer sikkert markedet på samme tid som nehalem som vil være langt overlegen..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Problemet med P35-DQ6 er at F7-bios'erne ikke er stabile nok til at benche så højt oppe, og det nuværende problem er så at F6'eren - jeg har på - ikke har vPLL indstillinger.


    Det er kun en lille E8400 til knap 2 kilo?


    Jojo, men er jo underordnet om det er en E8400 til "billige" penge eller en QX9770 til lidt flere bobs... Personligt synes jeg ikke E8400 er en latterligt billig CPU...
    Er nu mere, ville lige meget turde 2.1v på en QX9770 som på en E8400... For det dræber skam ikke kræet... At de fleste CPU'er af 45nm så ikke scalerer efter 2.01-2.04v er så en anden sag ;)


    P5E3'et bør pt. være dit valg der er lidt flere sjove muligheder at lege med, og så kan du få dine ram til at køre højere frekvens stabilt...

    Jordorm, jeg hitter lige ud af hvornår det afslutter på ram'ne, ingen interesse i at trække i langdrag.. :)


    Til alle:
    E4300 er budt 450pp
    For denne komponent afsluttes auktion i aften kl.20, dvs. om små 7 timer !!


    EDIT:
    Budforøgelser med under 50 ignoreres

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Hmm.. Hva tror du..? :crazyeyes:


    Tror intet, gør ingen antagelser ;)


    Men håber "Jæææsh, den er der styr på"
    Men tør æde min hat på det er under 1 procent af brugerne på siden som ved hvilken betydning denne setting har..


    Men hvis du har styr på den, så kan du teoretisk set sætte 2.1v vCore uden at skade kræet... Deraf forstår jeg ikke den del med "det er jo kun en E8400"

    prøv med ctrl+F1, så kan du gå ind og sætte timings manuelt...
    Indstil dem du kender, spørg til resten her...
    Derudover skulle jeg meget gerne mene at du i den givne bios sætter multiplier, ikke divider :p:
    (selvom det er divider, bare skrevet lidt sjovt i bios)


    Du har en 266FSB (1066QDR) CPU...
    533 (PC8500 ram) / 266 = 2
    Ergo vælger du to... ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Nu skriver du hvis et nogenlund bud kommer, hvad er et nogenlunde bud for den MachII?


    Eftersom det er med mange socket kits, alu osv... Så synes jeg 2000 vil være sagen ved hurtigt salg... Vil tro den kan bringe 2500 hjem, men jeg er ikke indstillet på at have den stående til sommer....

    ... Tilbage til det med AK47...
    Hmm... McD på Kongevejen... Skulle kun mene at der er én, og den ligger temmelig centralt i Birkerød.... Er der nogen af jer der har været derinde ved lejlighed?


    Nåh...
    Korte eller lange...
    Ofte er der ikke ret mange mennesker derinde, andre gange propfyldt, meget afhængigt af tidspunktet... Når der ikke er fyldt, så er vidnerne til sådanne de ansatte... Og har snakker vi om unge piger som meget gerne vil ses og høres, gymnasie elever....
    Jeg fristes lidt til at tro det er det pure opspind for lidt fame...?
    ... Til mit forsvar, har været der 4 gange ialt, alle gange i forbindelse med træning således at der var lidt kalorier at ta' af... (og nej, det er ikke gode kalorier... men shh - det er mange :razz:)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nemesis72
    Hvad bruger den water chiller R404A + R22 i strøm ved 24/7 ?


    Er den ikke helt vildt dyr :$


    Kan ikke helt huske, men er ikke så voldsomt meget, mener det er mindre end mach II'en... Derudover kører den ikke konstant, eller gjorde den når jeg benchede, men ellers, måske en 2-3 timer om dagen, nogle gange 2-3 x2... Typisk lod jeg vandet blive omkring -5 til 0 grader, og så køle det ned til -25... med 22L tog det ret lang tid før det blev opvarmet af mit system ;)
    Dog er det også noget der tager tid at køle ned, men gik lige hurtigt at køle lidt som meget vand erfarede jeg, hvorimod mere vand tog længere tid at varme op... Dette sandsynligvis grundet overfladen af spiralen som køler ned jo øges i takt med vandmængden ;)


    Har haft strømmen målt med sådanne bandit i stikdåsen, men kan simpelthen ikke huske resultatet..

    450pp budt på E4300'eren



    Noteret, men som skrevet går der muligvis lidt tid inden de 2x2GB ankommer, derved kan SO-DIMM trække lidt ud...

    hehe, jeg skal se hvad jeg kan gøre :-)


    Er to bud af 400 kroner på CPU'en, og fik ikke lige fulgt op på det, men var også et trade som kunne være interessant, hvorfor jeg muligvis laver et udspil som kan gøre det lidt mere attraktivt, da jeg egentlig har en ting mere jeg godt kan bruge... ;)