E8x00 OC Tråden

Oprindeligt indlæg af Jeppe

Kan du 4.5Ghz Prime med 1.5V? vil du ikke lige prøve det? og hvad bliver dine temps?

Nope, skrev jeg også at jeg ikke kunne ;) Nu vil jeg til at søge en 24/7 hastighed og primetester derfor 4.25GHz 1,425v - har funket 10 min so far.. Men temps er meget høje (78 grader)!!, og tror måske jeg vil prøve at reinstallere cpuen. Dog er begge cores 78 grader, hvilket er positivt eftersom folk på xs oplever op til 13 graders forskel på de to cores.

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Oprindeligt indlæg af Jeppe
    Uhh ville sku være tilfreds hvis min kunne 4.25Ghz 24/7 :P

Jeg ville nu ikke køre ved den clock hvis det betød at temps ville være omkring de 78 som søndergård har dem pt.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    Har fået min til at være stabil ved 4ghz, ihvertfald 40min, dog ved 1,45v.. har prøvet noget andet og ser om 1,4v er stabil nu her.

/Grau

Hvad er dine temps der? Og hvilken køling?

Nope, den fejlede prime stabilitet, men nu har jeg kørt 4.2ghz ved 1,425v i 20 min, temps stadig 80 grader! Tj. max er 105, så ved ikke om det måske er ok..

Prøver nok at remounte den med mindre det er almindelige temps kølingen taget i betragtning. Ellers kunne 500x8 = 4ghz være en ide til 24/7.

En på octeamdenmark kører 4.3ghz med high-end vand, så måske omkring de 4.2ghz er det mest realistiske.

EDIT: Som du kan se på billedet (...) bruger jeg Orthos men åbner det 2 gange, har oplevet at 1x Orthos ikke er nok til fuld stabilitetstest selv om den tester begge cores.

Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

• Okay, glæder mig bare til jeg får min og så se hvad den kan på mit mobo.. :))

• Har ikke set over 69grader i coretemp... Scythe Ninja bruger jeg som køling, synes den chip her er mærkelig, men formoder faktisk det er mit mobo

/Grau

Oprindeligt indlæg af Grauballemanden
    I CPU-Z melder den også kun at vcore er 1,34 selvom den er sat til 1,412v i bios..

Enten så undervolter den vildt ellers er der nogle læsefejl i programmet eller lign..

/Grau

Og du bruger den nyeste cpu-z ? Kan huske jeg havde lign problemer med den tidligere cpu-z. Ellers er der også den nye hwmonitor, som er rigtig god! Faktisk bedre eftersom den viser meget mere end coretemp (Og stadig de samme temps som coretemp...)

Lader mig fortælle på octeamdenmark at den extra cache er skyld i den høje temp, hvordan kommer det så ikke til at se ud med Q modellerne med 12mb cache :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af Søndergård

Og du bruger den nyeste cpu-z ? Kan huske jeg havde lign problemer med den tidligere cpu-z. Ellers er der også den nye hwmonitor, som er rigtig god! Faktisk bedre eftersom den viser meget mere end coretemp (Og stadig de samme temps som coretemp...)

Lader mig fortælle på octeamdenmark at den extra cache er skyld i den høje temp, hvordan kommer det så ikke til at se ud med Q modellerne med 12mb cache :rolleyes:

HEHE, du skal nok se de futter af ved 3.2Ghz Muhahaha :P

• Ahh jeg hader dig Søndergård, lorte midtdata :$, hvorfor arbejder jeg også der.... Whhhhhhhhhhhhhhhyyyy.

Du skal da komme forbi mig med den cpu, så kan jeg låne vapo :)) Så kan vi lege. hihi

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

Oprindeligt indlæg af noxon

vdroop er jo mellem ilde og load, det skaber ustabilitet.
    Mit p35-ds4 er volt også lavere end hvad jeg sætter det til, men er helt stabil ilde til load.

Jeps, men det er vel under stabilitetstest... ? :)
    Altså må det være pga. vdroop... Ellers har jeg læst lidt forkert fra tidligere post.