Damn, nu E8400 ikke på lager på shg.dk, komplett eller databutikken mere Havde ellers lige bestilt hos shg.dk hvor de sku ha den på lager imorgen, men nu det så ændret til d. 13....fuuuck
Ender fandme med jeg hopper på en Q6600
Damn, nu E8400 ikke på lager på shg.dk, komplett eller databutikken mere Havde ellers lige bestilt hos shg.dk hvor de sku ha den på lager imorgen, men nu det så ændret til d. 13....fuuuck
QuoteOprindeligt indlæg af JuiCe
hellere vendte et par uger end at købe en 65nm nu når 45nm endelig er kommet
QuoteOprindeligt indlæg af Cyclups
hellere vendte et par uger end at købe en 65nm nu når 45nm endelig er kommet
Ved sku ikke, er ved at være desperat (har siddet med alle andre dele i langtid nu der bar venter på en CPU).....
De Q9450 osv kommer sikkert heller ikk ud før om en mdr. eller noget.
Ved sku ikke, er ved at være desperat (har siddet med alle andre dele i langtid nu der bar venter på en CPU).....
De Q9450 osv kommer sikkert heller ikk ud før om en mdr. eller noget.
Du kan købe min hvis du vil?
/Grau
Niks, fandt E8400 på lager hos overclockers.co.uk og det blev 1550kr med fragt. Såå med lidt held er der en 8400 til mig på mandag
Niks, fandt E8400 på lager hos overclockers.co.uk og det blev 1550kr med fragt. Såå med lidt held er der en 8400 til mig på mandag
hehe nice GL
/Grau
Lækker temp for passiv køling må man sige Ja, du skal nok få den højt op.
Jeg er kommet frem til at 4.2GHz bliver min 24/7 hastighed. Over 4.2GHz begynder den at æde for meget vcore og spytter for meget varme ud for hvad der er godt til min nuværende køling. Ved ikke om jeg vil opgradere kølingen, tvivler lige pt. da jeg er yderst tilfreds med resultaterne.
Jeg har planslebet cpuen og opnået ca. 5-6 graders forbedring. Min første lapping btw, og hold k... hvor blev den sexy Yup garantien røg, men denne cpu er blevet et kært eje og regner med at beholde den laaang tid... Ihvertfald til sidst 2008
Vil dog sige til dem som overvejer ny, at jeg kan mærke minimal hastighedsforbedring i forhold til min E6600@3.7GHz, der vil absolut ikke ske noget ved at springe denne omgang af cpuer over, hvis man allerede ejer en C2D, men dertil skal det siges, at hvis man ser fornøjelse i oc, så er de absolut fantastiske legekammerater
Nydeligt resultat synes jeg Især for en CPU der koster 13-1500kr.
Glæder mig til at lege med min, har aldrig haft Intel før så det skal der jo nok komme en masse erfaring ud af
QuoteOprindeligt indlæg af dMITIj
Regner med at få monteret 6 nye blæser på min PA120.3 imorgen og så skal den nok komme op på 4.5Ghz![]()
om ikke andet kan du jo kigge forbi en af dagene i næste uge?
Ye bruger XP indtil flere OC/test programmer køre optimalt med VISTA
ok, ja kunne jeg hvis tiden var til det, kan jo være. Sidder din radi i fronten i Mozart?
Husk at å 4GB i og husk at brug coretemp
Er godt nok kommet i tvivl om hvad man skal købe...
I tester ved meget lave volt, kan i ikke lige give den fuld skrue ??
Har læst mig frem til 4.7+ghz på luft er muligt med E8500 til f.eks 32M stabilitet... Men volten er helt anden boldgade...
QuoteOprindeligt indlæg af BP#1
Har læst mig frem til 4.7+ghz på luft er muligt med E8500 til f.eks 32M stabilitet... Men volten er helt anden boldgade...
Ja, man kan sikkert også få den over 5 GHz, men nok ikke med alm luftkøling...
Hvilken form for køling har du tænkt dig at bruge?
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Søndergård
Lækker temp for passiv køling må man sigeJa, du skal nok få den højt op.
Jeg er kommet frem til at 4.2GHz bliver min 24/7 hastighed. Over 4.2GHz begynder den at æde for meget vcore og spytter for meget varme ud for hvad der er godt til min nuværende køling. Ved ikke om jeg vil opgradere kølingen, tvivler lige pt. da jeg er yderst tilfreds med resultaterne.
Jeg har planslebet cpuen og opnået ca. 5-6 graders forbedring. Min første lapping btw, og hold k... hvor blev den sexy
Yup garantien røg, men denne cpu er blevet et kært eje og regner med at beholde den laaang tid... Ihvertfald til sidst 2008
Vil dog sige til dem som overvejer ny, at jeg kan mærke minimal hastighedsforbedring i forhold til min E6600@3.7GHz, der vil absolut ikke ske noget ved at springe denne omgang af cpuer over, hvis man allerede ejer en C2D, men dertil skal det siges, at hvis man ser fornøjelse i oc, så er de absolut fantastiske legekammerater
Hvilken vcore har du fundet frem til ved 4200mhz? Kan du ikke dele dine strøm indstillinger fra bios? arbejder som en tosset for at få min stabil bare ved 4ghz, min bliver kun 62grader varm ved 1,43125v sat i bios. Står og primer mens jeg er på arbejde, håber godtnok den klarer sig igennem. ellers ryger den til salg og så køber jeg en anden en.
/Grau
Jo. Jeg bruger præcis samme strømmængde dvs. 1.43125 ved 4.2GHz. Ram kører 1:1 og timings er sat til auto, da jeg vil sikre mig ram ikke skaber ustabilitet indtil jeg ved hvad max for cpu er.
Fsb får + 0,15
MCH får + 0,15
BIOS opdateret til F11
QuoteOprindeligt indlæg af BP#1
Er nødt til at teste ved lave volt, hvis temps ikke skal stige urimeligt. De bliver utrolig varme, min gør ihvertfald. Tror dog sagtens jeg kan lave en 32mb ved omkring de 4.5+ men kan ikke bruge det til så meget... skal have en stabil hastighed.
QuoteOprindeligt indlæg af Søndergård
Rart at høre... bruger hellere mine hårdt tjente kroner på gfx, skærm, vin og de andre sjove ting i livet
man skal højt op i vcore for at komme over 4500 mhz stabilt med en E8500 derudover skal kølingen også være rigtig god.
http://hwt.dk/userdetails.aspx?UserID=319
mit 24/7 setup.
kan køre 4500 mhz som jeg har gjordt i nogle af mine 3dmark resultater men der er den ikke prime 95 stabil.
men kan køre alt andet.
Ser godt ud. Får den 1.400v som der står på hwt ved 4370mhz ?
Hvad er kølingen, og hvad er dine load temps?
Er der ikke en som lige afsætter 5 minutter til at knalde 1.65v på kræet og køre op på SetFSB eller clockgen indtil systemet fryser...?
Har stadig ikke hørt om en C2D / C2Q som er død af varme...?
I øvrigt har 45nm været over 2v allered :\ - dog clocker de nok automatisk ned hvis man prøver det på luft, hvis dne overhovedet booter
QuoteOprindeligt indlæg af Søndergård
Ser godt ud. Får den 1.400v som der står på hwt ved 4370mhz ?
Hvad er kølingen, og hvad er dine load temps?
Alt info står på HWT
Har opdateret min signatur med scores fra min E8400
/Grau