Matematiske notater

  • Kunne godt tænke mig at vide om der var nogen der kender et program, der er nemt, hutigt kan tage formler som notater, altså med korrrekt notation. Et hvor det ikke tager 100 år fordi man skal bruge musen til at klikke hvad man vil (ligesom i word).
    Kan man evt. få et tastatur hvor de fleste matematiske operatorer er på?
    Kan man det, eller hvad bruger i andre, når i skal tage matematiske notater?


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • mathcad har ALLE matematiske operatorer. lidt kringlet til en start men det er guld når man kan!


    ud over det kan jeg kun anbefale papir og blyant! eller tabloid bærbare med touchscreen.

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Det nemmeste til at skrive notater vil nok være Latex - det tager lidt tid at komme ind i, men så er det meget effektivt.


    Hvilken editor du vil bruge kommer lidt an på hvad du ligger mest vægt på.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jepson
    mathcad har ALLE matematiske operatorer. lidt kringlet til en start men det er guld når man kan!


    ud over det kan jeg kun anbefale papir og blyant! eller tabloid bærbare med touchscreen.


    Mathcad er det bedste :9xo Har vi brugt fra day one (næsten) på HTX og kan ikke undvære det hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Imo er mathcad dårligt til notater!


    Det er et regneprogram med stor vægt på regne, det er lavet som en "erstatning" for grafregneren og derfor er det ikke lavet til at skrive notater i, men derimod regne!


    Det letteste alternativ er at bruge word den ny 2007 har en rimelig go equation funktion.


    En anden mulighed er, som der også nævnes LaTeX - som jeg bl.a. er gået igang med det er lidt svært i starten, men når man kan lidt ved man det er konge, - langt bedre og uden mange af de irriterende m$ sygdomme, som word har.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    En anden mulighed er, som der også nævnes LaTeX - som jeg bl.a. er gået igang med det er lidt svært i starten, men når man kan lidt ved man det er konge, - langt bedre og uden mange af de irriterende m$ sygdomme, som word har.


    Alle de folk jeg kender der vil noget seriøst matematik (og fysik for den sags skyld) skriver alle opgaver i LaTeX - det bliver ikke hurtigere når man lige er kommet igang med at bruge det.


    /ask

  • tror jeg prøver begge, så må jeg se hvad jeg hurtigst kan lære at bruge... men det er nu mest til bare at notere formler med. men takker for svarerne. så må jeg se men kunne være fedt med et tastatur man kunne sætte til, og bare skrive alle operatorer med.


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Hvor køber man det Latex henne?


    Det køber man ikke - det er gratis!!


    Der står lidt her og her, selv har jeg haft fat i denne editor, som virker ret god.


    /ask