Hvordan har i jeres musik?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    FLAC + Winamp, rører ikke iTunes, iPod eller andet iCrap med en ildtang! (Og nej, jeg er ikke ude på at flame, men har samme holdning som Zulu hvad angår dette!)


    FLAC\artist - albumtitel (årstal)\skæring artist - titel.flac


    WHAT.


    Undskyld er lidt træt. Stod op kl. 8 i morges og startede dagen med 3 kampe basketball, 80 min. Basketball. Dette betyder at jeg sad på bænken 60 minutter X(

  • Winamp Media Library er klart det bedste.
    Du kan se filer simpelt, eller efter artist/album eller efter genre.


    Tryk library nederst til venstre og tryk new smart view, og derinde finder du audio by genre og husk at vælge simple album.


    Jeg kan klart anbefale Tag&Rename til effektiv tagning når du selv vil tagge til noget manuelt men hurtigt.


    Jeg kører mapper/filnavne således:
    Music\Artist\Artist - [year] - Album - {Kvalitet} (ex 192k eller LAME VBR)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet 2 gange, sidst af Azjo ().

  • Bruger itunes til at styre min musik.


    Alt står efter Kunstner. Hvilket har resulteret i en personlig musiksamling som er fordelt på:
    456 Kunstnere
    368 Albums
    17 Genre


    ALLE SANGE ER INKL. COVER OG FÅET TILDELT KUNSTNER, NAVN, GENRE, VURDERING, TITEL PÅ SANG ;)


    kan godt fortælle jer at det har taget lang tid :D


  • Må din harddisk crashe, og dit arbejde spildt! :))


    Ej, :D


    Gad dælme ikke bruge min tid på den slags :P


    Opdelt i mapper efter kunstner, og så ellers i WinAmp playlist mappe efter mappe, det er rigeligt til mig, hehe

  • 1 stor mappe på mit ene drev, og har 1 playliste med alle sange ...så kan folk selv søge med funktionen i winamp....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg fik rippet de 12 cd'er jeg lige har liggende i det her land med EAC og LAME som Zulu foreslog. Må sige at det er en lettere nørdet løsning lige at få op og køre. Til gengæld er det bare villigt til at indstilles som man vil. Hastigheden er ikke den vilde på min computer (jeg tror det tager ca 20 min at rippe en cd), men jeg er ret imponeret over resultatet.
    Hentede mp3tag fra http://www.mp3tag.de, jeg satte albumcover ind i tagget på alle sangene på ganske få minutter.
    Ganske godt tilfreds med den løsning. Den nye mappestruktur er:
    Band/album/sangtitel
    Og så en m3u playlist i mappen. Det er en løsning som er god fordi den giver mening på min mp3-afspiller hvor jeg browser efter mappestruktur :)

  • Har bare smidt alt mit ind i én playlist i winamp, gudskelov der er en søge funktion. Ville ellers gerne havde sat det lidt overskueligt op. Men med tiden er "plade" :$ samlingen blevet lidt for stor så nu ligger det bare alt sammen helt tilfældigt i samme mappe på en ekstern harddisk.

  • ja jeg har så lige skiftet til det gode gamle winamp 3 og der har jeg bare mit musik i tilfældig rækkefølge og det virker da fint for mig

  • ja jeg har det da spredt over min harddisk. og så har jeg så skiftet til Davinci player kan downloades herhttp://peecee.dk/upload/view/91728

  • en mappe hvor alt ligger i og albums har deres egen mappe


    Jeg bruger Coolplayer til at afspille .OGG filer.


    Har ikke brug for at det pjat som winamp, wmp osv. kan


    Samt Coolplayer kun fylder 625kb ;) samt der kan også hente tusind vis af skins til:)