PS3 Vs. XBOX

  • PS3 Vs. XBOX 360 M/HDMI - på en HD-READY/FULL-HD skærm



    Hvad siger i T det :pokey:



    i må godt komme med en begrundelse..


    PS3s trådløs bluetooth pad vejer meget på vægten hos mig
    og bluray afspilleren er heller ikke vægt løs :)







    :cheers:

  • Jeg er PS mand så jeg har stemt PS3... Har selv haft PS1 og har stadig min PS2 stående og samle støv.. Hiver den frem engang imellem når nogle er dumme nok til at udfordre mig i tekken :D (hvilket de desværre som regel vinder, fordi jeg stinker til at trykke på 15 knapper på en bestemt måde efter hinanden).. :P

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.


  • Konsoller handler ikke om grafik :P Dem, der vil have god grafik, tager en PC, men nej, der er ikke så meget forskel på grafikken, hvis nogen.


    Bugz-


    Vi tweakere kan nok ikke afgøre, hvilken maskine, du er til, men kig på spillene, der kommer til konsollerne, og bedøm så. :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Jeg er PS mand så jeg har stemt PS3... Har selv haft PS1 og har stadig min PS2 stående og samle støv.. Hiver den frem engang imellem når nogle er dumme nok til at udfordre mig i tekken :D (hvilket de desværre som regel vinder, fordi jeg stinker til at trykke på 15 knapper på en bestemt måde efter hinanden).. :P


    Der blev så vidt jeg kan se spurgt om forskellen mellem PS3 og 360'er på et HDTV... ;)
    Ikke hvilken side man er til..
    Ved ikke lige hvordan en PS1'ere ville klare sig på et HDTV.. :T


    Men som jeg sagde tidligere..
    Kan ikke se den store forskel..


    Slet ikke nu da de nye 360'ere kommer med HDMI..


    Hvis man er til HD film, så kommer PS3'eren jo med et indbygget BluRay drev..


    Hvorimod 360'eren kræver at man køber et HDDVD drev..


    På de ældre Xbox 360'ere uden HDMI, kan man nå 1080i via komponent,
    og 1920x1080 via VGA kablet..



    Nu var det jo sådan set det BUGz spurgte om....
    "PS3 Vs. XBOX 360 - på en HD-READY/FULL-HD skærm...."


    Det vil jeg mene handler om grafikken..
    Og dertil svarede jeg at jeg ikke kan se den store forskel..

  • spillene til xboxen er jo konge, og et noget større udvalg end ps3 (endnu).
    Jeg har ikke rigtig prøvet så mange PS3 exclusiv spil som faktisk har været sjove.
    Xbox er vejen frem.

  • vedr. game udvalg


    så er der stor forskæld på butikkerne, jeg skulle ud og købe tiger woods 08 til PS3 (en ven har lige fået en) EL-Giganten havede kun 10-15 stk. forskællige til PS3 men overfor frederiksberg centeret i en lille game shop havede de 50-60 stk. (inc tiger 07 og 08 ) og brugte


    købte Tiger Woods 08 (PS3) brugt for 369.-

  • Mit problem med PS3 spil er, at de ikke har en multiplayer-del.


    Heavenly Sword, Ratchet & Clank Future og Drake's Fortune. Alle meget flotte og gode singleplayer-dele, men der er ikke multiplayer... og det synes jeg forkorter levetiden.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    vedr. game udvalg


    så er der stor forskæld på butikkerne, jeg skulle ud ig købe tiger woods 08 til ps3 (en ven har lige fået en) EL-Giganten havede kun 10-15 stk. forskællige til PS3 men overfor frederiksberg centeret i en lille game shop havede de 50-60 stk. (inc tiger 07 og 08 ) og brugte


    købte Tiger Woods 08 brugt for 369.-


    Køb på nettet. Der er alt på lager. :P Og meget billigere.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3


  • Nu snakker jeg om spil generelt :P


    Men http://www.coolshop.dk er i hvert fald billigere end nogle fysiske butikker, jeg har været i.


    Hvis du kender en med Playstation 3, så kunne det måske være en ide at få den, hvis du altså tænder på den, for det er kanon at spille sammen med nogen man kender i virkeligheden.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • har stemt Xbox360, synes prisen på PS3 er fuldstændig vanvitig. Der er jo ikke rigtigt nogen forskel graffik mæssigt, og xbox-live delen er da genial + der kommer bedre spil titler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    har stemt Xbox360, synes prisen på PS3 er fuldstændig vanvitig. Der er jo ikke rigtigt nogen forskel graffik mæssigt, og xbox-live delen er da genial + der kommer bedre spil titler.


    Vanvittig pris?


    Den koster 3200, har Blu-Ray, HDMI, WIFI og gratis online + indbygget batterioplader til controlleren. Og 40gb harddisk. Og en lavere fejlrate.


    Sådan økonomisk set, så er PS3 et bedre valg, men jeg kiggede på spillene og Alan Wake/Halo 3, som fik mig til at nappe 360.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Hvordan kan du dog spørge om det BUGz? PS3 er da vejen frem, Blu-ray lækkert design, controller og en masse gode titler inden længe etc. etc.


    Spil = Vejen frem


    Og mange tror fejlagtigt, at det tekniske vil sikre en konsols fremtid - Det er ikke korrekt. Det er en konsols popularitet, der afgør dens fremtid. Kig bare på Xbox vs. PS2.


    Ydermere mener jeg at hardwarekløften er mindre end hvad rygterne siger.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Hvordan kan du dog spørge om det BUGz? PS3 er da vejen frem, Blu-ray lækkert design, controller og en masse gode titler inden længe etc. etc.


    ect. ect. = ?


    lol


    den skal kun bruge til pad spil - action/adventure og soccer - first person shooter og stradegi forgår på PC :)
    og så er xboxen vist ikke så dyr i spil hvis man connector den til PCen :)

  • Ps3 faldt mit valg hos.


    Fordi.


    Designet
    Det at den ikke larmer ikke en skid hvorimod en Xbox360 larmer en del. IMO
    BluRay
    Tråd løst
    Kraftigere maskine, mere power !


    Og så fordi jeg har haft en Ps1 ! REZIDENT 3VIL !!