• Vi har selv en iMac stående inde i stuen med Boot Camp hvilket gør at du kan installere Windows på en partion på harddisken. Og egentlig syntes jeg det virker udmærket, jeg bruger det dog kun når jeg skal kører windows aplikationer, for OSX er et ganske udmæret OS.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Nope det skal du ikke, med den nyeste version af OSX der lige er kommet er det endda integreret i selve OSX. Det du egentlig gør er at køre dual boot, altså med to OS på samme tid. Under opstarten kan du holde ALT nede og så får du valget mellem de to, og du kan desuden vælge hvilket der skal være det primære.


    Hvis du benytter dig af et FAT på Windows siden vil du kunne læse filerne fra OSX, men ellers er der ikke den store kommunikation mellem de to hinadnden imellem.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tha Priest
    Nope det skal du ikke, med den nyeste version af OSX der lige er kommet er det endda integreret i selve OSX. Det du egentlig gør er at køre dual boot, altså med to OS på samme tid. Under opstarten kan du holde ALT nede og så får du valget mellem de to, og du kan desuden vælge hvilket der skal være det primære.


    Hvis du benytter dig af et FAT på Windows siden vil du kunne læse filerne fra OSX, men ellers er der ikke den store kommunikation mellem de to hinadnden imellem.



    Hvordan vælger du den primære? Min skifter hele tiden mellem de to partitioner :(

  • Jeg har selv både en Imac og en Macbook.. og er vildt glad for dem.. har dog ikke windows på nogle af dem da jeg elsker Mac's OS.. men du kan sagtens instalere windows på de nye macs.. og det funger fint..


    Så hvis du har forælsket dig i en mac.. så er det bare at købe :) du vil ikke fortryde det... bare husk at give Mac's OS en god chance.. mange windows brugere har det med at købe en mac bruge den i 2 dage og give op hvor efter de aldrig bruger det igen.. og det er sgu synd.. for efter min mening er det 100% på par med windows.. og rigtigt lækkert.. :D


    Fed7haS

  • Jeg må indrømme at jeg heller vil bruge de mange ekstra penge en mac koster på noget sjovt eller på en større maskine som pc. De er simpelthen for dyre i forhold til den maskine man for.


    De er ellers nice af design, men den pris er for langt ude når man ikke for andet end flot indpakning.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke skiftede før. Jeg er simpelthen blevet vild med OS X. Jeg kunne ikke drømme om at smide XP på nogen af mine Mac´s.
    Prisen er nok en smule høj, men til gengæld skal man ikke ud og smide en masse penge efter et OS, og med en iMac får man tastatur og mus med der passer.
    WHAT: Du betaler helt sikkert en del penge for designet. Men der er altså også nogle stykker her inde der sidder med Lian Li/Silverstone kabinetter til 2K+.
    Alene folks store øjne, når de første gang har set min iMac har næsten været pengene værd. For slet ikke at tale om min mindste datters ansigtsudtrykd da jeg startede MacBook´en op første gang, og hun så der var lys i æblet på bagsiden - en detalje jeg ikke selv var klar over :)
    Familiefoto:


    [Blocked Image: http://www.baunkjaer.dk/billeder/macs.jpg]

  • Jeg fik min macBook pro i går. Jeg er rigtig glad for den. Det er i mine æjne den pæneste bærbare på markedet. Den er kraftig, ikke for stor og skærmen er vildt lækker. Styresystemet er jeg enig i er en positiv overraskelse for mig.
    Også iMac'en ser jeg som noget specielt. De er virkelig alt for lækre at se på.
    Men det jeg elsker mest ved dem er at de er så gennemtænkte. Feks er strømstikket på de bærbare ikke et almindeligt stik, men sådan en magnetfætter, så hvis nogen skulle skvatte i ledningen flyver den bare af uden at rykke computeren på gulvet eller noget andet slemt.
    Macbook pro har indbygget en lyssensor, som gør at når det bliver mørkt dæmpes skærmens lysstyrke automatisk - og der kommer lys i keyboardet så man kan se hvad man laver. Det fantastiske er at det sker helt af sig selv. Oven i det er der trackpaddet, som virker rigtig godt. Det er to-fingret. Der er godt nok kun en knap, men hvis man tapper på det med to fingre er det højrekliksmenu. Bevæger man to fingre på det i en hvilken som helst retning er det scroll i den retning. Faktisk skulle man kunne lave "iphone pinch" på google maps hvis man er til det ;)
    I det hele taget er det bare computere som er gennemtænkte. Men ja, man betaler for det.


    Maverick:
    Har du fået købt dig Leopard?
    jeg har faktisk ikke fået det installeret endnu.. min MBP kom med tiger installeret og leopard i æsken. jeg tror jeg venter en opdatering tror jeg. Folk brokker sig generelt lidt over små ting.
    Skal du ikke have et trådløst sæt til den iMac? Det ser da tosset ud med den ledning ;) Og så er det trådløse keyboard federe.


  • Jeg bestilte 2 stks Leopard i lørdags og modtog dem tirsdag. Jeg har ikke oplevet nogen problemer på nogen af maskinerne.
    Mht. trådløs, så ved jeg ikke rigtig. Ville godt undvære ledningerne, men helst ikke det numerisk tastatur. Og så syntes jeg Apples priser på wireless er ligner BNP fra et U-land... Du har måske "et godt tilbud" til mig....hehe
    BTW: Idéen med strømkablet er en opfindelse på højde med den elektriske pære, hvis du spørger mig :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Jeg bestilte 2 stks Leopard i lørdags og modtog dem tirsdag. Jeg har ikke oplevet nogen problemer på nogen af maskinerne.
    Mht. trådløs, så ved jeg ikke rigtig. Ville godt undvære ledningerne, men helst ikke det numerisk tastatur. Og så syntes jeg Apples priser på wireless er ligner BNP fra et U-land... Du har måske "et godt tilbud" til mig....hehe
    BTW: Idéen med strømkablet er en opfindelse på højde med den elektriske pære, hvis du spørger mig :D


    Jeg har nok ikke et rigtig godt tilbud nej. Jeg synes også selv det er vanvittig dyrt, problemet er at jeg har lidt for nemt ved at blive irriteret over den ene ledning når den nu ikke er NØDVENDIG ;)
    Ud over det er det du har nu jo faktisk også dyrt. Både tastaturet og musen koster 400 kr, så fik man det ikke med når man kber computeren ville det virke ret dyrt :)
    Ja, strømkablet er en fed ide. Det er vist godt nok en de har snuppet fra highend frituregryder osv, men det er en god ide. Og det virker bare.


    Edit: hulefanden, openoffice kan hente til mac osx. det understøtter så vidt jeg ved det meste.
    http://da.openoffice.org/


  • Tusinde tak, Slacker. Nu hvor du har gjort mig opmærksom på de to kabler, har jeg indset jeg må have det trådløse. Dårlig timing, med julen på trapperne. Må vente til januar, med mindre fruen smider et sæt under træet.

  • Haha jeg burde sgu få løn for det :))
    Ej, jeg har altid synes det var synd. Især det fra computeren til tastaturet, men det vil så være det samme hvis det går til musen i stedet. De er faktisk begge nødt til at være wireless :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Kan jeg finde freeware til tekst behandling, powerpoint, publisher, eller programmer der ligner og med filtyper hvor jeg kan bruge det på gym ..


    Openoffice er også lavet til mac os x, mener jeg da :crazyeyes:



    Mit eneste problem med Mac os x, er at der ikke er nogle proxy indstillinger der kan bruges på den skole jeg går på, så kun bruge firefox til at gå på nettet.