Begynder-billeder

  • Ohøj! Jeg er ny i fagene fotografering og redigering. Jeg har fået skaffet mig photoshop, og er så småt ved at lære "det grundlæggende". Min bror opfordrede mig til at smide 2 af mine bedste billeder ind, for at få noget kritik. Så, hvad siger I til disse begynder-billeder?


    Julie


    [Blocked Image: http://img266.imageshack.us/img266/8547/picture004copyjb4.jpg]


    [Blocked Image: http://img73.imageshack.us/img73/3849/butterflyawaytf8.jpg]


    Har lige lavet så de bliver vist direkte herinde :)


    _WHAT_ - Tweak.dk Crew

  • Som nybegyder vil jeg da helt bestemt mene at de er rigtig gode!..
    Photoshop er jo noget af et program at begynde at lære, og må også selv i gang med det på et tidspunkt.
    Har ikke så meget andet at sige, men ville da lige smide en kommentar

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • En lidt speciel redigering.. Billedere er fine, især hvis man tager i betragtning at du er nybegynder.
    Pas på med som nybegynder kun at tage billede af insekter osv. Tag også billeder af alt muligt andet ;)


    Hvem er din storebror i øvrigt :)?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • tak for det, havde faktisk ikk regnet med at folk herinde ville syntes at de var særlig gode :)


    min storebror hedder klovnemanden herinde..


    ..og den "larve" dér, det er sår på min hånd.. :)) har bare ikk fundet ud af at fjerne det fra billedet, så det ser pænt ud

    "There will be blood, and music . . . and pies! For everyone"

    Rettet en gang, sidst af Julie ().

  • Gode billeder - helt sikkert da. Det lille sår er nemt at fjerne med "Patch tool".


    Tog omkring 4 sekunder at få det til at se sådan her ud:


    [Blocked Image: http://img166.imageshack.us/img166/3997/butterflyawaytf8cg5.jpg]


    Og hvis jeg skulle lave lidt om:


    [Blocked Image: http://img218.imageshack.us/img218/8295/butterflyawaytf7ag3.jpg]

  • Det lille sår kan som sagt meget nemt fjernes du kan bare bruge healing eller spot healing i photoshop så er det et tryk og den er væk.


    Det er nogle ok billeder men sidste med hånden, trækker det store udbrændte område på hånden mine øjne til sig. Det tager altså opmærksomheden for det der er vigtigt hvilket ikke gavner billedet.


    Pas på med flash så tæt på det vil altid give problemer på de små kompakte.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Som jeg sagde til dig Julie, så tager de godt imod folk herinde - og du skulle nok få noget konstruktiv kritik - så du må bare ud med dit cam igen - du kunne evt. tage lidt natur billeder samen med Fritz - det er jo ikk så tit de ser Ildere herinde...


    Men, til jer andre, så kommer i helt sikkert til at se noget mere til hende herinde - hun sidder meget og leger med photoshop, og som hun selv sagde, er hun ny - og skal lige ind i det først..:)


    Klø på - så kommer det til sidst..:)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Er en ilder ikke en blanding mellem en rotte, mus, søløve og bæver :P? Ligner lidt sådan et gadekryds imellem de dyr :P


    Man ja, du poster bare løs med billeder herinde :)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hej Julie, velkommen til Tweak.dk :)


    Jeg synes dine billeder er gode, selvom jeg normalt ikke er til sort-hvid halløj. Nr. 2 foto synes jeg dog falmer lidt pga. manglende farvestyrke på sommerfuglen.


    Ellers fine motiver. :cheers:

  • PS er noget farligt noget at lege med det kan hurtigt tage mange timer :)


    Du kan jo kigge på vores tråd med edit this image og være med der, man kan lære meget af at redigere andres ting også :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Flot
    Bare klø på Julie, det er ofte nærfotos som nybegyndere får held med, og ikke uden grund.
    Det som ofte kan få mere fart over den nye fotograf, er når man tænker mere i kompositioner, altså tænker over hvordan billedet komponeres, f.eks. hvad der i motivet skal fremhæves, balancen i billedet, linierne osv. det er ikke altid nemt, men sålænge lysten og nysgerrigheden er med så kører det. :roller:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • som min bror skriver, så vil I helt sikkert se mere til mig når jeg får taget nogle billeder jeg er tilfredse med..
    måske ikke en helt dum idé at tage billeder af Fritz hvis ellers han kan sidde stille, uden at fale i søvn 8o

  • Hey jeg har en skide god bog som er på en omkring 400 sider om photoshop og det er om alt det grundlæggende, men kan ik lige huske hvad den hedder, men kan da lige opdatere når jeg får set på det :D