luftfilter på pc

  • Hej Har lige et spørgsmål findes der ikke kabineter med "luftfilter" alla et Hepa filter fra støvsuger i min verden ville det både støjdæmpe og være med til at man ikke fik alt det støv ind i sin maskine min cpu køler bliver til en stor støv kage på et par uger og nu ikke oogle fjollede komentare om at jeg bare skal lære at støvsuge i lejligheden.
    Er jeg helt sindsyg eller giver det nogle mening :crazyeyes:

  • du er ikke tosset på den, men et filter vil formentlig ødelægge dit airflow :rolleyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • nu har mit kabinet en støv filter til at side i fronten som fanger støvet før det kommer ind i kabinettet. Det virker faktisk ret godt.


    hvorfor bliver airflowet dårligere?
    det har jeg ikke hørt før

  • Mit Antec Performance P182 har luftfilter ved intake så der ikke kommer støv ind, filteret skal bare lige skylles engang imellem (nemt at tage af og på).
    Filteret yder ingen modstand når det er ved intake overhovedet, kun når det er fuldstændig tæt af støv, men hellere rense et filter end at rense computeren :). Det larmer heller ikke.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • det eneste der er støv følsomt er dvd/cd drev, men det er jo en lukket kasse
    så jeg forstår ikke hvordan støvet skulle komme ind i dvd/cd drevet inde fra :crazyeyes:


    Quote

    Installation og regelmæssig rensning/udskiftning af støvfiltre over blæserne i kabinettet kan effektivt nedsætte problemet, og give støvfølsomme enheder som CDROM-drev og -brændere, samt DVD-afspillere et renere miljø at arbejde i.

  • Det er ikke det eneste der er støv-følsomt. Blæsere med støv på vingerne fungerer ikke optialt, og dette gør ud over kølingen af systemet samt støjniveauet.


    /ask

  • Jeg kender en gut der har brugt strømpebukse stof som filter, altså de der gennemsigtige strømpebukser til kvinder med blege ben :)


    De stopper større støvpartikler, og forstyrrer næsten ikke airflow når de er strukket lidt ud.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg kender en gut der har brugt strømpebukse stof som filter, altså de der gennemsigtige strømpebukser til kvinder med blege ben :)


    De stopper større støvpartikler, og forstyrrer næsten ikke airflow når de er strukket lidt ud.


    Det er lige den type filter jeg har haft sidende de sidste par år. Det virker rigtigt effektivt, og kan nemt tilpasset til alle huller (det lød lettere skummelt)...


    Jeg har dækket all indgange til kabinetet (bortset fra exhaust) og resultatet er at jeg storset har et støvfrit miljø.


    /ask