Hehe en af de russiske presse folk sagde at den var mere "miljøvenlig" i forhold til en a-bombe Ja det er den, men alligevel

Ny Bombetype
-
-
arh usa har da lavet en som vejer 9 ton, og springer 1½ meter over jorden så al kræften ikke går i jorden, den er syg. ryder alt på en diameter a 500 meter mener jeg
-
Oprindeligt indlæg af NiEn
arh usa har da lavet en som vejer 9 ton, og springer 1½ meter over jorden så al kræften ikke går i jorden, den er syg. ryder alt på en diameter a 500 meter mener jeg
Generelt forsøger man altid at sprænge massive (enorme) bomber et stykke over jorden, da du får et langt kraftigere tryk. Det er så at sige ineffektivt at sprænge et bombe ved jordoverfladen.Tsar-bomben blev bl.a. sprunget i 3 km. højde. Hiroshima sprang vidst ved en 600 meters højde AFAIK.
Når vi snakker om atomlegetøj
http://www.youtube.com/watch?v…RJiU&mode=related&search=Edit:
Uhhh... Slet-indlæg-funktionen er tilbage!!! -
ja det er en sindsyg verden vi lever i
egentligt utrolig at vi ikke har sprængt jorden helt væk endnu
bare lige et surt opstød fra det mørke jylland :hb:
-
Jeg syntes ikke det er forurolignende, og hvor de finder områder til sprænging? tjaa, rusland er jo noget nær stort og da det var en "miljø" venlig bombe, så kan de jo sagtens prøvesprænge sådan en bombe.. Og med hensyn til dyr og planter hvad der blive nævnt i første post, så finder de nok et ret øde sted, uden alt for mange dyr, som det også lignende på filmen, de sprænger jo ikke ligefrem bomber i jungler eller andre steder med truede dyr. Men vi kan da godt blive enige om at det er lidt åndsvagt at lave alle disse masseødelæggelse våben, men sådan vil det nok desværre altid være
De store nationer skal jo være størst og stærkest
-
Ser da pænt vildt ud, men er helt enig med så mange andre herinde, de penge kunne, og burde være brugt på noget der rent faktisk var til gavn for den russiske befolkning - det er jo ikke ligefrem fordi de ikke har nok bomber i forvejen
-
Oprindeligt indlæg af Søndergård
En tanke: Hvordan får man lige lov at sprænde så store arealer i stumper og stykker? Hvad med dyr og planter i de skovområder de prøvesprænger?
Millitæret får lov til alt i de lande der føler det som deres pligt udvikle nye våben til gavn for menneskeheden.
At der så er nogle kvadratkilometer natur der bliver ødelagt er et sekundært problem.
-
Oprindeligt indlæg af Søndergård
Set dette?http://jp.dk/webtv/webtv_udland/?movieId=13318&Id=1084785
Ser vildt ud hvis man kigger godt efter trykbølgen i den første sprængning! Imo er denne forskning i bomber nu en anelse foruroligende synes jeg.. Okay, teorister sprænger bygninger i luften, er det det man man vil gengælde ved at smide bomber der rydder miles omkredse i hovedet på dem eller hvad skal denne type våben til for... Det er sq sådan noget som dette der alligevel ender i teoristernes hænder i sidste ende...
En tanke: Hvordan får man lige lov at sprænde så store arealer i stumper og stykker? Hvad med dyr og planter i de skovområder de prøvesprænger?
Synes nu ikke det ser så voldsomt ud.. Ligner lidt effekten af den bombe-type som spreder en væske i luften, som så antændes og giver en enorm trykbølge.
-
Oprindeligt indlæg af Happy^
Synes nu ikke det ser så voldsomt ud.. Ligner lidt effekten af den bombe-type som spreder en væske i luften, som så antændes og giver en enorm trykbølge.
Hvad hedder den? Den lyder godt nok ond!
-
Jeg tror det er Fuel Air Bomb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon
Jeg synes det er for sygt, at der stadig udvikles våben på højtryk.. jeg som havde håbet, at det havde nået sit højeste og nu var i fald...
-
Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Hvad hedder den? Den lyder godt nok ond!
Er det ikke sådan en Fuel Air bombe?
Den er da vidst nok i Generals og ses i filmen Outbreak. Nu er ingen af delene selvf. virkeligheden.
-
Oprindeligt indlæg af Macimuz
Den er da vidst nok i Generals og ses i filmen Outbreak. Nu er ingen af delene selvf. virkeligheden.
Nej men mener nu det er ganske rigtig...
-
Outbreak, nu kan jeg godt huske den.. Ond satan.
-
Er det ikke bare en russisk udgave af den USA bruger mod huler.. De er såmænd ganske effektive da ryster alt i smader INDE i hulerne.. Og ikke efterlader noget radioaktivt..
-
Mener jeg ikke - det er et våben af nyere dato. Og den er skam ganske virkelig!
http://youtube.com/watch?v=j9xCgNdZPKk
Deres primære mål er selvfølgelig mennesker.