Lommeregner

  • Halløjsa folkens. :9xo Jeg er lige startet i 1g på gym, og jeg mangler en god lommeregner til gymnasie matematik, ville bare lige høre om der er nogen der kender en god en de kan anbefale.
    TAK på forhånd :D

  • En Texas Titanuim, og så har den et eller andet mærkeligt nummer også, men enhver bog&ide har sådan en, bare gå derned, så skal du nok finde sådan en, men de koster omkring 1200 :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    1200


    ;( Det er desværre problemet med de advancerede lommeregnere. Det behøver ikke være en expert lommeregner, gerne under de 700 kr. hvis det da kan lade sig gøre :D

  • Lommeregnere fra Texas er vidst efterhånden gået hen og blevet en de facto standard i Danmark. TI-83 er udemærket, hvis du ikke har planer om at læse videre på universitetet bagefter. Men tror ikke du kan gå ret meget længere ned i model.


    http://www.studyshop.dk/produkter/kat1 <- der ligger de i en 850 kr. Så de gør de nok også i den lokale bog&idé


    Hvis du vil læse videre på uni, vil jeg anbefale dig at høre dine forældre om de ikke vil hjælpe lidt, hvis du ikke selv har råd til en TI-89. Samme sted til 1339 kroner. Det er ret billigt for sådan en maskine.


    Dog skal det siges at jeg selv bruger Casio Algebra FX 2.0... Synes den er noget nemmere at bruge end dem fra Texas og den kan næsten det samme som TI-89. Jeg går selv på uni nu og der kan den fint bruges. Desuden er den billigere. Dog er der det problem at det er meget svært at opdrive dem nu til dags... Jeg købte min for 5 år siden cirka, så hvis du vil have sådan en, så skal det nok være en brugt.


    PS. Som Prectar skriver, så spørg på skolen om hvad de plejer at bruge. Så kan du også få hjælp til den af læreren.


    EDIT: Fandt nogle som tilsyneladende sælger de Casio'er her: http://www.totalokonomi.dk/plusshop/ekatalog/3.htm

  • Nu ved jeg ikke hvad i egentlig må bruge, men ellers er TI-89 lækker til analytiske beregninger. Hvis de "bare" er talregning så er det stadigt min gamle TI-68 der kommer frem - den er væsentligt hurtigere at regne med end diverse grafiske lommeregnere (man skal ikke op i menuer for at finde de funktioner man skal bruge).


    Jeg købte i sin tid min TI-89 til et linear algebra kursus, og der var den dejlig at have, man har stor set ikke brugt den til andet, da den er for langsom at regne "med tal" på.


    /ask

  • Jeg har en TI-83 til at ligge som næsten ikke er blevet brugt, hvis du er intra. Jeg havde først regnet med at tage på HHX eller HTX, men endte med at gå i lære som IT-supporter. Så nu ligger den bare og samler støv.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Kom i gennem mit studie (cand.pharm) med en billig Texas uden alt muligt fancy. Man skal jo alligevel vise alle udregninger osv. ved eksamen, men fint nok at have for at checke om man har lavet fejl. Bruger Texas TI-84 Plus på arbejde nu (bruger aldrig alle de fine funktioner IRL, lol).

  • har en TI 89 titanium, som jeg har brugt til matematik b...


    men bruger den aldrig, kan dog ik sælge den.


    Hvis du har laptop til skole, så prøv at få fat på microsofts powertoys calculator... den kan stort set det samme som de avancerede lommeregnere

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Ti-89 Titanium - det er den du bør gå efter.


    måske lidt overkill til C- niveau?


    med mindre han selvfølgelig har planer om at skulle have det på både B og A-niveau, så ville jeg også anbefale den.. men tror den lille 84'er er genske udemærket.. men til C-niveau er det vel rigeligt bare den kan lege med sinus tangens og cosinus.. kan ikke huske jeg brugte min TI-89 til andet på C-niveau.. :)

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • 83-PLUS er fino til det du ska bruge den til på c, vi bruge den op til A på HTX sidste år.


    Men spørg din lærer, for de vil OFTE ha at i ALLE har den samme, så er det lettere at forklare det til jer alle sammen på en gang, i stedet for at i alle kejler rundt på forskellige modeller.


    Har selv en 83-plus til at ligge, og min lillebror har en 89-titanium. Du råber bare op;)


    Mvh Mads :T

  • Har også fint klaret A-niveau på gymnasiet + en kandidat i matematik med en TI68 (købte en TI89 på et tidspunkt, men har kun brugt den i meget begrænset omfang - Det gik for langsomt....)


    /ask

  • TI-83 Plus fra Texas Instruments er lige en lommeregner der funker til gymnasiet.. Selv har jeg en TI-89 (kan godt lide at ligge lidt over standarten.. Eller også var det bare fordi det var den vi brugte på HTX) og her på Uni er den også rar at ha.. Dog er der mange andre her som har en TI-83 Plus.. Den funker også helt fint, og er også lidt billigere end TI-89 :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Spørg din mat lærer først!!!


    Det er typisk at hele klassen køber den samme lommeregner inkl. læren og så det meget nemmere når der skal forklares sjove ting.


    Ti-89 skal du absolut IKKE gå efter hvis du kun har mat C


    Men spørg din lærer først om I skal have en fælles lommeregner i klassen, derefter undersøg om skolen sælger den (de giver særlig rabat!!)