jeres værste stunt med jeres hw

  • ja jeg syntes at det var på tide og lave en værste stunt med hardware tråd herinde. da det kunne være sjovt at høre hvad jeres værste stunt er at i har lavet indtil videre


    jeg kan vel godt lægge ud med de nyeste


    vendt min køler forkert


    ja det var jo faktisk igår hvor jeg var ved at flytte mit conroesetup over i et andet bundkort hvor alt gik glidende og jeg var ved at montere min zalman cnps 9500at og da jeg var færdig var jeg kommet til at vende blæseren opad (dumme michael) men heldigvis opdagede jeg det i tide så jeg ikke var kommet til og gøre noget dumt


    uheldig samling af pc på skrivebord


    ja det var en dag hvor min medion var nede og jeg sad med min gamle nu døde barton 3000+ hvor det kabinet den var i efterhånden var ret trælst at ha stående så jeg besluttede mig for at pille den ud af kabinettet hvilket jeg ikke skulle ha gjort da jeg kom til at brænde en agp port af ret nedern


    så er det vel jeres tur

  • Tror der har været sådan en tråd her engang, men en ny opdateret skader jo ikke ;)


    Mit værste må stadigvæk være dengang jeg i mine yngre år (3-5år siden) skulle smide mit HW i et thermaltake LANfire kabi....Der fulgte en cpu temp probe med som jeg ville have i, og efter hvad jeg kunne fatte af brugsanvisningen dengang ville de have at proben skulle placeres UNDER cpu'en.
    Da jeg så tændte maskinen var der minus liv i den, og den blev afleveret ved den lokale bix for at få fixet problemet da jeg ikk selv anede hvad der var galt.
    Problemet var selvfølgelig proben som af en eller anden grund havde fået cpu'en til at brænde sammen...der var ihvertfald brændt og boblet på bagsiden af CPU'en (en AMD 2400+), så jeg endte med at få sat en 2500+ barton i :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg havde for et stykke tid siden en Mega stor køler jeg bare ville have sat på mit bundkort :ph34r:
    Hvad jeg ikke havde set fordi den var så stor, var at jeg havde sat kanten af den på det yderste af min CPU hvilket resulterede i en knust CPU ikke særlig smart, men som man siger man lærer af sine dumme fejl :oops:

  • ja jeg har osse lavet en af de klassiske skruetrækker i bundkort stunts på mit epox EP-693a så der røg en p3 600 mhz og mit dejlige mobo

  • sku lyse i min pc med en lille lygte på mit nøglebundt. en nøglering ramte mit gfx kort.
    bummert

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Skiftede min standard køler ud med en Zalman på mit sidste gfx kort, hvor jeg så lagde mærke til at strømstikket på gfx'et ikke passede til blæserens på zalman køleren så jeg tog en lille fil og filede plastikket væk i stikket så jeg kunne få plads til stikket altså så de kunne hænge sammen (Vidste hvad jeg gjorde :P mht. til det). Da jeg så var færdig og det hele virkede opdagede jeg at der var et stik som kunne bruges til zalman køleren uden problemer på bundkortet...


    For nylig stak jeg fingeren ind i en tændt computer for lige at tjekke at stikket sad ordentligt på cd-rom drevet og skubbe til nogle ledningere lå over rammene, hvilket resulterede i en meget voldsom gnist.
    Der skete ikke noget men man får lige den der ekstra respekt for tingene.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Har brændt et Radeon 9700 Pro af ved at flytte det fra en computer til en anden. Og så er min mikrofon indgang på mit Audigy 2 ZS Platinum Pro røget en gang (det i break-out boxen).
    Og så er der lige mit Antec Performance One P160, som begyndte at ryge som sindsygt da jeg satte en usb ting i fronten, der skete åbenbart en kortslutning, så der kom røg i hele kabinettet, så faktisk cool ud :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Har brændt USB-"chippen" af på et Asus P5GD1-VM, fordi jeg vendte USB-stikket forkert på bundkortet.. Ellers ikke rigtig noget..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • jeg havde lige fået nyt hardware hjem for nogle år siden, amd 64 3200+ og bundkort kan ikke huske hvilken det var, nå men jeg fik samlet det hele og grafikkortet i. men af en eller anden grund sku det lige skilles af igen, den lille hvide tap som man løsner grafikkortet med knakked så jeg kunne ikke få den vippet til bage. nå så tog jeg en skruetrække, og den skulle jo smutte hen over bundkortet :( resultatet blev at mit mobo og cpu stod af. men fik kortet byttet uden problem da mit bundkort havde vært brugt inden mig.

  • Ja den der med der kommer gnister og computeren går ud


    Har jeg prøvet ALT ALT ALT for mange gange



    så var der lige den der psu..


    Det hele lå på bordet.. og jeg satte et cd rom drev i?
    (Bundkortet var der røget en af dem der ligner batterier)
    og så lignte mit værelse et diskotek der var fyldt med røg :S
    Og fy for helvede det stank

  • Mine stunts ligger vist i GFX-kort fra en bestemt generation :))..


    .. fik et X800PRO VIVO hjem fra US.. Skulle lige rode med et eller andet, så vupti kom GFX ud - lagde det så på sengen, den var jo så dejlig blød! :D
    - statisk elektricitet "ændrede" antallet af pipes fra 12->0


    .. skulle pille køleren (RAM-køleblokkene) af et 6800GT (under 1 uge gammelt) med det resultat at kølerne - og rammene kom af..
    - så havde jeg et 6800GT med 0 MB GDDR3 RAM


    :$

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • og så var der osse den om mit asrock 4core dual vsta der ikke ville lege med da jeg ville lægge xp ind på min comp...


    og jeg tror det startede med at der var en fump der havde taget strømmen så ikke nok med at der røg en xp installation men jeg kunne ikke installere det igen så jeg var nød til at ty til vista og har kørt det lige indtil det blev ustabilt og jeg ville lægge xp ind igen og jeg fik da både fatale fejl og det hele. men da det så endelig så ud til at gå bedre kørte xp stadig af lort så jeg prøvede og formatere med det resultat at jeg ikke kunne få xp ind igen så det kostede mig lige et nyt bundkort og en ny psu og så har der ikke været noget siden

  • Hehe mit er også ved at være lang tid siden nu.


    da jeg var lidt yngre ville jeg lege med kølige ting.
    Da jeg hverken havde adgang til kompressor eller tøris måtte jeg bruge almindelig is :))


    Så på med et stykke sølvpapir on på cpuen, lidt toiletpapir hist og pist for at tage evt. vand og så var det bare om at starte.


    Det skal lige nævnes at dette var et overskudssystem og ikke mit primære system ;-)


    Hvad skete der? Jo altså sølvpapiret kortsluttede Thunderbird cpu'en lige med det samme og så skete der egentlig ikke mere :))

  • Jeg vil også være med :D


    Har 7-9-13 aldrig lykkes mig at smadre noget EDB endnu :$
    Nu arbejder jeg med det dagligt, så utoligt nok :D


    Anyways, mit GFX kort i maskinen derhjemme var begyndt at blive ret sløv, så en dag bestemte jeg mig for at tjekke dens TEMP.


    Det viste sig at den var 110 grader varm :roller:
    Og der var endda ZALMAN køler på :D



    Jeg skilte lortet fra hinanden og fandt ikke mindst 1 kg støv, så varmen ikke kunne komme ud af kortet. Fik det rensen og temp er nu 4-50 grader ;-)

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Har brændt et bunkort af fordi jeg glemte og sætte afstandstykker på da jeg satte det fast i kabinettet... Har også ødelagt en psu ved ikke hvordan..


    hah sådan en kunde har jeg haft for ikke så længe siden.
    Han ville have nyt bundkort, men vi tjekker jo først hvad folk laver før vi stikker dem et nyt.
    Bad ham pænt betale for det nye bundkort da han selv var skyld i at bundkortet var futtet af, da selv havde glemt afstandskruger til bundkortet ;-)

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB