Farvel for denne gang

• Som nogle af jer måske ved så er jeg jo blevet færdig med min uddannelse som skibsofficer og på torsdag tager jeg til Syditalien for at påmønstre mit første skib som færdiguddannet. Det er Columbine Mærsk som faktisk også var det første skib jeg påmønstrede som aspirant tilbage i starten af 2003.

Dengang var det verdens største containerskib (sammen med søsterskibene), og jeg nåede at være med til at slå rekorden for det skib der havde mest last med over Stillehavet nogensinde (den er selvfølgelig slået adskillige gange siden).

Jeg skal arbejde både som navigatør og maskinmester, og jeg er temmelig spændt.

Men i hvertfald så må I have det rigtig godt indtil vi ses igen engang efter 13. oktober hvor jeg afmønstrer.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Lyder bestemt spændende, bliver næppe kedeligt. Overvejer selv og videre uddanne mig til Maskinmester og tage ud og sejle for at få oplevelsen ud af det bla.

Held og lykke på turen :cheers:

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

Originally posted by CheezEDippaH
    Lydder virkelig som et spændende job du skal ud på. Kunne godt selv tænke mig at komme ud og se verdenen på den måde...

Held og lykke! - Og undgå nu piraterne.. ;)

Vi skal faktisk igennem et af de mest piratudsatte farvande (Malacca-strædet mellem Singapore og Malaysia), men vi er heldigvis ikke en skibstype som er så udsat.

Faktisk var der en sag for noget tid siden hvor det lokale søværn udlånte patruljebådene til pirater i weekenden når de ikke selv skulle bruge dem :crazyeyes:

EDIT: Det er jo nærmest et krydstogt jeg skal ud på. Min egen kahyt (forhåbentlig med havudsigt - og ellers får jeg jo masser af havudsigt på broen), kosten serveret, underholdning (som dog er temmelig begrænset i forhold til krydstogtskibe). Og det bedste er at jeg får løn for det :clap:

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Rettet en gang, sidst af dna ().

Originally posted by Jacorik
    Hvis du møder nogle pirater så ikke sig du kender Captain Jack Sparrow da i ingen af filmene er nogen af de "onde" pirater som er glade for at høre det :crazyeyes: :T

Hehe...nej, mit bekendtskab med ham må jeg hellere holde mund med. Jeg bliver bare læsset af på en øde ø. Det ville selvfølgelig være fint hvis Keira Knightley også kommer med :T

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• PFFFFFFFFFFFF Hvis du møder en pirat skal du bare sige " YARR, YOU SCURVY LANDLUBBER! I TRAVELLED THE SEVEN SEAS YARR." De syv have er noget der får en vær weekendpirat til at ryste i bukserne... jeg taler af egen erfaring... :crazyeyes:
    '

God tur, og lad nu være med at blive kølhalet :D

Originally posted by dna

Hehe...nej, mit bekendtskab med ham må jeg hellere holde mund med. Jeg bliver bare læsset af på en øde ø. Det ville selvfølgelig være fint hvis Keira Knightley også kommer med :T

- Anders

Ja eller nu vi snakker om pirater så se om du kan finde det skib der er med i pirates filmen og blive oplært der :P så kan det være vi kommer til at se noget til dig i medierne :P :finger:

Originally posted by Jacorik

Ja eller nu vi snakker om pirater så se om du kan finde det skib der er med i pirates filmen og blive oplært der :P så kan det være vi kommer til at se noget til dig i medierne :P :finger:

Desværre kommer de ikke i træsejlskibe nu om dage. Var det tilfældet skulle vi nok vinde over dem. Derimod kommer de i små hurtigbåde bevæbnet med automatiske rifler osv.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by BasHuus
    Held og lykke med turen.

Kan du løfte sløret for, hvad jeres løn er?

Ja, ca. 20.000 kr som startløn. Efter pension og nogle få skatter så giver det omkring 18.000 kr udbetalt pga. nogle særlige skatteregler på skibe der sejler i internationalt farvand. Samtidig får man også løn i ferieperioder og vi har ferie knap halvdelen af året.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by dna

Desværre kommer de ikke i træsejlskibe nu om dage. Var det tilfældet skulle vi nok vinde over dem. Derimod kommer de i små hurtigbåde bevæbnet med automatiske rifler osv.

- Anders

Så er de i skal holde jer til det her ordsprog jeg lige har fundet på: Small boats small guns, big boats big cojones...

ja okay... jeg har ikke sovet :crazyeyes:

• Hehe...virkeligheden er lidt anderledes: Small boats big guns, big boats no cojonas :$

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne