synes nu så ikk at nb er så varm den ligger på ca 30-35 grader næsten hele tiden
og den larmer helt åndsvagt den lille blæser. den fare jo rundt med 9300 o/min.
den har sådan en træls højfrekvens lyd. rigtig træls at høre på

Oc af e6600
-
-
Originally posted by Rasmus_yamaha
synes nu så ikk at nb er så varm den ligger på ca 30-35 grader næsten hele tiden
og den larmer helt åndsvagt den lille blæser. den fare jo rundt med 9300 o/min.
den har sådan en træls højfrekvens lyd. rigtig træls at høre påSå længe du har en heatsink på. Blæseren behøver ikke køre rundt, men der skal være en eller anden form for køling.
-
det er slet ikke sikkert det er flere volt der hjælper....alle cpuer har et sweet-spot som er meget individuelt, og som også afhænger af kølingen.....men max volt lyder umiddelbart dumt....har du prøvet at stress teste den i orthos...for de 34 grader kan vidst kun være idle som er aldeles uinteressant.
-
prøver at lave en orthos test her i morgen mens jeg er på arbejde.
så for den lov til at stå i ca 9 timer. men prøvede lige en lille test i orthos og cpu'en kom op på ca 50 grader uden jeg havde sat farten op på mine kabinet blæsere. men med mine kabinet blæsere på fuld power siger den ca 46 grader i load. men så larmer den også helt vildt med sådan et par 120 mm blæsere på fuld power men der flyttet noget luft.men der er heatsink på nb
her er lige et billede af boardet
[Blocked Image: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_88408aabc7bd12a8a5127b11ef88eca9.jpg]
-
hvor finder man endelig det speedstep inde i bios skal lige lave et forsøg fik låget noget forkert fra og noget til så der gik lidt kage i det men fik resete bios og ny kan jeg ikk huske hvor jeg fandt speedstep
-
Nogen burde helt sikkert lave en dansk guide med nogle screen dumps til os "alm. dødelige
Sidder lige nu og kigger på en E6600 i et ASUS P5N32-E SLI Plus..
Puha der er mange ting at ændre på syndes jeg..Men det kommer jo nok alt sammen ..
-
Originally posted by kenny_B
Nogen burde helt sikkert lave en dansk guide med nogle screen dumps til os "alm. dødeligeSidder lige nu og kigger på en E6600 i et ASUS P5N32-E SLI Plus..
Puha der er mange ting at ændre på syndes jeg..Men det kommer jo nok alt sammen ..
Vi andre var jo også almindelige engang
-
du skal regne med at BIOS jo bliver lavet på forskellige måder alt efter fabrikant, derfor kan man ikke lave en generel guide hvor alle screendumps rent faktisk kan bruges af alle....men der er da en del oc guides herinde på tweak.
-
Ja det har du selvføgelig ret i ..
Men det er jo med til at gøre det lidt svære at finde rundt i sys jeg.
Jeg har også fundet et par guider som har hjulpet.. Så nu er jeg da kommet lidt igang. -
hvor langt kom man endelig komme op med volten på cpu'en uden at den bliver rigtig varm få har prøvet at komme over de 3000 mhz men den gider ikke at boote den siger bare at windows mangler en vigtig fil og kan derfor ikk starte men vis jeg sætter den ned på 2800 mhz i gen booter den fint
køre med 0,0625 volt mere på cpu'en. kan jeg godt sætte den op til 1 volt uden der sker noget
men et eller andet sted tror jeg det er mine ram der ikk vil som jeg vil -
hvor langt kom man endelig komme op med volten på cpu'en uden at den bliver rigtig varm få har prøvet at komme over de 3000 mhz men den gider ikke at boote den siger bare at windows mangler en vigtig fil og kan derfor ikk starte men vis jeg sætter den ned på 2800 mhz i gen booter den fintkøre med 0,0625 volt mere på cpu'en. kan jeg godt sætte den op til 1 volt uden der sker noget
men et eller andet sted tror jeg det er mine ram der ikk vil som jeg vilOC du Unlinked?
Prøv evt. at sætte Vcore op til 1.4v
-
okay det prøver jeg
men har haft cpu'en op og runde de 3000 mhz nu
men pc'en er meget ustabil der kommer tit en blå skærm frem og så genstarter pc'en -
okay det prøver jegmen har haft cpu'en op og runde de 3000 mhz nu
men pc'en er meget ustabil der kommer tit en blå skærm frem og så genstarter pc'enDet er normalt CPU der ikke har det godt, når PC'en opfører sig sådan. Med RAM, får du slet ikke billede på. Dog kan de godt spille ind.
Hvad giver du af volt på RAM?
Hvad giver du af volt på NB?
-
giver rammene 1,85 volt lige pt
og nb 1,4 volt
men tror også det er rammene der driller
køber også et par cellchock pc2 6400 2*1 gb ram her en gang i næste uge glæder mig -
giver rammene 1,85 volt lige pt
og nb 1,4 volt
men tror også det er rammene der driller
køber også et par cellchock pc2 6400 2*1 gb ram her en gang i næste uge glæder migDet kan godt være at dine RAM skal have mere juice.. Cirka 2.0v
NB kan du godt give 1.45 - 1.5v
-
har ellers læst at de nye chipsets kører over 50FSB ved laveste volt på NB
-
nb kan maks komme op på 1,5 volt men har den lille køler på til chipset så tror ikk der sker noget vis man nu gjorde det. men er ikk så sikker på at rammen kan holde til mere volt men kørte med dem på 1,95 volt på et tidspunkt og det var ikk fordi at de var vildt varme men prøver mig frem.
ligger stabilt på 312,5*9=2812,5 mhz nu hvilket jeg synes er hurtigt når man har haft en skod amd cpu før -
nb kan maks komme op på 1,5 volt men har den lille køler på til chipset så tror ikk der sker noget vis man nu gjorde det. men er ikk så sikker på at rammen kan holde til mere volt men kørte med dem på 1,95 volt på et tidspunkt og det var ikk fordi at de var vildt varme men prøver mig frem.
ligger stabilt på 312,5*9=2812,5 mhz nu hvilket jeg synes er hurtigt når man har haft en skod amd cpu før
har du prøvet med 333x9 ?
det kan være at du har en FSB væg og der så vil hjælpe at hoppe nogle MHz FSB over. -
køre med board oc med det der hedder QDR så kan ikk så min fsb i bios men kun min effektiv hastighed som ligger på 1259 nu
findes der en formel hvor man regner effektiv hastighed om til fsb??
men det hjalp at give det hele lidt mere volt kan over det punkt hvor min pc ikk gad at boote
køre nu med 315*9=2835 mhzram 2,0 volt
nb 1,45 volt
cpu ca 1,4 volt den svinger lidt -
QDR er bare QuadDataRate altså bare FSB X 4 så 333MHz FSB er 1333MHz QDR.