Oc af e6600

  • har prøvet at slå den fra og til men min multiplier står stadig på 6x


    det hele står på 266,7*6= 1600,2 mhz på corespeed inde i cpu-z


    men vis jeg går ind i system inde i kontrolpanel så viser den når jeg har oc'et en lille smule 2450 mhz


    er det cpu-z og everest der fejler eller er der noget andet galt??


    har prøvet at resete bios et utal af gange men uden held har også prøvet at afinstallere everest uden held.


    hvad kan der være galt??

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    ok prøver at tage en 3dmark06 test og ser.


    men nu viser cpu-z multiplier 9x i lidt tid og så hopper den ned på 6x og sådan står den bare og hopper fra 6x til 9x


    Det er netop speedstep, når din computer er idle clocker den ned med speedstep enable

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • speedstep er slået fra i bios


    det er derfor jeg synes det er lidt mærkeligt


    det er kun everest og cpu-z der viser forskellige tal inde i system viser den 2450 mhz og inde i bios det samme så tror der er noget galt med cpu-z og everest

  • du skal låse din multiplier til 9,og hvis du ikke har gjordt det,skal du ligge den ny bios ind på dit bundkort.

  • har opdateret til den nyeste bios


    men har fundet ud af at det er everest og cpu-z der fucker lidt op i det den er låst til multiplier 9x


    og har oc'et til fsb 300*9=2700 mhz


    og prøvet lige 3dmark06 og den siger også 300*9=2700 mhz så det hele passer og fik en nogenlunde scor i testen

  • brug kun multip..9 da det gir mest ;)
    du skal bare holde din cpu under 60/62c load :9xo
    så gå du bare til den.
    på luft skulle du gerne nå 3.2/3.4GHZ volt ca: 1.4/1.45v
    volt til fsb 1,4v
    NB 1,55V
    SB AUTO


    lade dine ram køre AUTO i cas: når du så har fundt max på cpuen, stille du din ram ind ;)
    gi din ram 0,1/02 V mere en der står på dem. ? pa: din båndbrede stiger.

  • så har jeg meget power i min cpu endnu ligger på
    temperatur idel ca 34 grader målt med bios og load ca 41 grader målt med everest


    alle ram instillingerne er sat til auto
    cpu har fået ca 0,5 volt mere
    nb volt står på auto
    sb står også på auto og min pc køre stabilt så jeg vil gå ud fra at alt fungere


    Men mange tak for hjælpen alle sammen tweak's forum kan man altid regne med :clap:

  • jeg sider og bygger OC maskiner for andre ;)


    kør lige en 05,da den belaster pcen mere en 06 ;)

  • Quote

    Originally posted by Martin.v.r
    jeg sider og bygger OC maskiner for andre ;)


    kør lige en 05,da den belaster pcen mere en 06 ;)


    Jeg plejer sku bare at køre en 05 CPU test og en 06 CPU test, og hvis jeg er rigtig i tvivl om den er stabil får den bare hele turen med PCmark05 og 3dmark05 06... jo også kan jeg også finde på lige og spille en times tid eller to...

  • nu har jeg leget noget med min cpu og jeg kan ikk få den over 1250 mhz effektiv hastighed (QRD)


    så står pc'en bare og genstarter sig selv og så er jeg nød til at resete bios :ph34r:


    køre pt 311*9=2799 mhz.


    men jeg kan ikk kommer over det punkt


    køre med cpu volt 1,375 volt


    nb 1,3


    sb 1,4 volt


    ram 1,9 volt


    er der noget jeg gør galt :crazyeyes:


    ideal temperatur er 35 grader load er 47 grader målt med everest

  • Du giver ikke så meget vcore, dog så kan det være enten CPU eller Mobo der sætter grænsen...


    Har selv haft et P5W DH Deluxe som ikke gad over 2,8Ghz...


    Din NB volt er heller ikke så høj...

  • nb kan tage op til 1,5 volt


    og trækker heller ikk cpu volt helt ud


    hvor meget må man maks give cpu'en


    men giver nb lidt mere og ændre sb
    og justere cpu volt og prøver igen


    tror ikk det er bundkort der sætter grænsen. bundkortet skulle være godt til begynder oc og op efter i vært hvad jeg har hørt fra dem oppe på mit arbejde og de er virkelig nogel nørder :$

  • hvis du nu havde haft vand køling,kunne du gå på den anden side af 1,6v til cpuen


  • Du kan bare maks give det volt, som du kan i BIOS. Den kan godt klare det, så længe din køling kan køle CPU ned til en ordentlig temperatur.


    Bare giv NB max. Så kan du altid nedjustere, når du har styr på det andet.

  • ved så ikk om box køkeren kan klare max volt


    men har taget den lille køler der sider på nb af den larmer helt vildt men den hjælper at holde det hele koldt
    men hvis jeg sætter nb volt helt op skal jeg så sætte den lille chipset køler på igen??


    men prøver at se om jeg kan nå de 3000 mhz i morgen


    men regner med at der skal en silverstone nt02 cpu køler på her på et tidspunkt
    men så længe box køleren kan holde det hele koldt så skifter jeg ikk


  • Nej CPU køler kan bestemt ikke køle CPU ned, på max volt!


    Du bør have chipsæt køleren på hele tiden, I SÆR når du OC!!


    3 GHz bør ikke være noget problem med Box køler og den rette vcore. Men hvis du ikke har køler på NB, kan det godt blive utrolig ustabilt! Sæt den på igen, eller køb en passiv og sæt på.